מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״ה 23.08.2015

נסיעת מבחן – סקודה פאביה סטיישן ● אלה ברכב

סגמנט הסופר מיני הוצף בחודשים האחרונים בדגמים חדשים, אבל רק אחת הביאה לכאן גם גירסת סטיישן ● מדור 'אלה ברכב' שמעדיף באופן ברור תאי מטען עם נפח הטענה מכובד, מיהר לתאם נסיעת מבחן על הסקודה פאביה דור שלישי ● היה מעניין! בואו לראות  סקודה פאביה שטיישן מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
נסיעת מבחן – סקודה פאביה סטיישן ● אלה ברכב
סקודה פאביה סטיישן

שמואל מתן



טוב, בכל מה שקשור לפאביה אני קצת משוחד, לפני חמש שנים שכרתי פאביה האצ'בק דור שני עם מנוע 1.6 ליטר מהניילונים, שהגיעה עם 50 ק"מ על מד האוץ וחזרה  להרץ אחרי חודש עם למעלה מ-5,000... לראשונה למדתי להכיר את הפשטות והאיכות של סקודה וללמוד לחיות עם רכב סופר מיני שהרגיש יותר גדול ממאזדה 3 דאז. קצת מוזר... אבל מצאתי את עצמי בצפייה לקראת נסיעת המבחן הזו...

למרות השמרנות האופיינית למותג, העיצוב החיצוני נראה הרבה יותר טוב, הפרופורציות נכונות והכל יותר מלוטש. יחידות התאורה הקדמיות התארכו והפכו למלבניות וכוללות פנסי הלוגן. הסטיישן שנמכרת רק ברמת גימור אמבישן הגיעה עם חישוקים קלים וחלונות כהים. מכובד ונאה!



גם בתא הנוסעים העסק נראה טוב מאוד. סביבת עבודה עם הנדסת אנוש סקודאית ברורה ופשוטה. קחו למשל את גלגל ההגה, הוא מגיע בציפוי עור מחורר ואפילו אני שלא ממש מחבב גלגלי הגה מצופי עור, שמרגישים בקיץ כמו מגבונים לחים... אהבתי את הרעיון. ההגה גם מתכוון לגובה ולעומק וכפתורי השליטה על מערכת השמע והטלפון, מובלעים בו באלגנטיות ופשוטים לתפעול. הוא קל בעיר ומתקשח בהתאם למהירות הנסיעה.

יש כמובן מסך מגע מצוין (אבל קצת קטן) שלא סובל מהשתקפות בשמש וכולל מערכת שמע מקורית דיבורית בלוט'ות, ו-MP3. מה חסר? מצלמה אחורית שהייתה יכולה לשדרג קצת יותר את האווירה. כדי שלא תסיטו את העיניים, מחשב הדרך מגיע עם תצוגת Maxi Dot שמוקרנת בלוח המחוונים.



בכלל, הפאביה הזו מציגה אביזרי בטיחות ששייכים לקטגוריות גבוהות יותר. הפאביה היא היחידה שמציעה בסגמנט הסופר מיני כסטנדרט את מערכת הבטיחות Front Assist. במקרה שתתקדמו יותר מידי לתוך הרכב שלפניכם יופעל איתות המתריע לגבי סכנת התנגשות ואפילו מבטיחים לנו בסקודה שאם הנהג לא יעצור, המערכת תבלום בשבילו! בפועל הצלחתי להפעיל אותה פעמיים בזמן נסיעת המבחן וזה אכן צפצף כהוגן. ולא! לא בדקתי אם זה יעצור במקומי...

אני יכול לספר לכם עוד המון על מערכות בטיחות נוספות שקיימות בפאביה, אבל את זה יעשו בשמחה נציגי המכירות. אבל יש עוד מערכת אחת שרציתי לספר לכם ושחשבתי שתהיה שימושית עבורי... מדובר בחיישן עייפות המזהה את התנהגות הנהג ומתריע לצאת להתרעננות. את זה דווקא לא הצלחתי להפעיל למרות שנהגתי אחרי לילה ללא שינה...

יש לא מעט תאי אחסון בפאביה. בידית בין המושבים, מתחת למושב הנהג, בגב ובצד המושבים קיימים כיסויי רשת, תא אחסון ייעודי למשקפיים ולכרטיס חנייה, שזה נפלא ואפילו מקסים, אבל מקום פשוט להניח את הנייד לא מצאתי וגם מחזיק הכוסות קטן ורחוק.



המבחן בוצע בימים חמים במיוחד והמזגן עבד במלוא העוצמה, הכפתורים שלו אמנם פשוטים  אבל הוא מקרר את תא הנוסעים היטב. רשמתי לעצמי שישנם רק שלשה מצבים למזגן והפער בין המצב החזק ביותר למצב מס' שתיים קיצוני מידי (שלש חזק מידי, שתיים לא מספיק...)

הנה עוד יתרון ברור לפאביה: בשונה מרכבי סופר מיני אחרים שנהגנו בהם והרגישו קצת צפוף בכתפיים ובברכיים, בפאביה מרווח בתא הנהג גם לאנשים רחבים וגבוהים.
הפאביה מוצעת עם המנוע המצוין שזכה לכ"כ הרבה שבחים ונבחן כבר מס' פעמים במדור, הלא הוא ה-1.2 ליטר TSI עם הספק ששודרג ל-110 כ"ס. מצד אחד הוא זריז מאד ומצד שני הוא חסכוני מאד (תלוי מאד באופי הנהיגה).

הפאביה מציעה כסטנדרט את מערכת ה-Start&Stop להתנעה וכיבוי המנוע בעצירות, המאפשרת חיסכון בדלק ומונעת פליטת מזהמים מיותרים. צריכת הדלק ביום חם במיוחד עמדה על 8 ק"מ לליטר בתוך העיר ו-15 ק"מ לליטר מחוץ לעיר.
במושב האחורי, מרווח הראש מצוין ומרווח הרגליים לא משהו... כך שלפני שאתם פותחים את הדלת האחורית תזכירו לנהג והנוסע לידו שמדובר בסופר מיני ושיואילו בטובם לקחת מעט את המושב קדימה כדי שתוכלו להיכנס... וביחד עם תעלת ההינע לא מאד מרווח כאן.

כמו תמיד בסקודה, תא המטען יכול לבד לנצח כל מבחן השוואתי ומציע שימושיות שיא עם נפח של מעל 500 ליטר! גדול יותר ממספר סטיישנים פופולאריים. הוא רחב ויש כאן גם רשתות ותאי איחסון מעולים רק רמת ההרכבה כאן קצת נמוכה.



מחירה של הפביה הבסיסית עומד על 80.000 ₪. רק חבל שתג המחיר של הסטיישן המצוינת עומד על 110.000 ₪ שזה קצת גבוה מידי לטעמינו.

אם היינו מבצעים מבחן השוואתי בין הפאביה לקליאו אסטייט 
שנבחנה כאן לאחרונה, התוצאות היו מתחלקות לשתיים. הרגשניים ובעלי הנטיה ליופי היו לוקחים את הקליאו עם העיצוב החיצוני המרהיב ומסך הטאצ' הגדול. השאר היו בוחרים בפאביה, שמנצחת כמעט בכל פרמטר, מרווחת יותר, הנדסת אנוש, איבזור בטיחותי, צריכת דלק, ומנוע ה-TSI.

לסיכום: היה שווה לחכות לפאביה החדשה. בגלל האבזור, מערכות הנוחות, הבטיחות והמנוע המצוין. כל אלה עושים את הפאביה לבחירה מעולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.