מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״ה 20.08.2015

בלי מזגן, עם קירות חרוכים: השגרה בבית-חב"ד שהוצת בכביש 6

אי אפשר שלא להתפעל מהדבקות במשימה של הצוות בבית חב"ד בכביש 6 כשרק לפני שבוע, נעשה נסיון להצית את המבנה בפעם השניה, לאחר שבעבר הוא הוצת ונשרף כליל ● הרב מנדי מקמל, מהפעילים הבולטים במקום, מספר ל-COL על שבוע עמוס בפעילות, עם מבנה חרוך, מזגן לא פועל ותחת עומס חום כבד ● מגזין שישי בית חב"ד כביש 6
בלי מזגן, עם קירות חרוכים: השגרה בבית-חב
ביתר שאת וביתר עוז. בית-חב"ד כביש 6, לאחר ההצתה
משה בן-חיים

מבנה בית חב"ד בכביש שש, ליד צומת בקה אל-גרב'יה, שוקק רוב שעות היום פעילות. דווקא בזמן הקיץ, המקום רוחש ככוורת דבורים. בשעות הבוקר, אלו נהגים שבאים 'ללמוד משהו', וגם להכין קפה מהביל, 'על חשבון הבית'.

משום מה, הקומקום הישן מרתיח לאט לאט את המים, מה שמאפשר למבקרים הממתינים ללמוד בנתיים, להניח תפילין, או לקרוא משהו להרחבת הידע הכללי ביהדות. לא ידוע אם הקומקום המסתורי הוצב שם בכוונה, או במקרה. בכל אופן, המבקרים טוענים שקפה טעים יותר כשהוא מתבשל לאט...

הרב מנדי מקמל, התחיל כבר פעילות ומבצע תפילין בשנת תשס"ח, בצומת גולני. אז, בטרם המקום הפך למחלף רב זרועות. שהמקום הפך מצומת למחלף, לא התאפשרה יותר פעילות במקום. לפני שנה וחצי קרא הרב שמואל רוזנברג לרב מנדי להצטרף לפעילות, והוא נענה ברצון.

אחרי שעות הבוקר, ועד לשעות הצהרים, לפעמים התנועה דלילה, והרב מנדי לא יושב שאנן: הוא לוקח עימו תפילין, וחומר על יהדות, וצועד לתחנת הדלק הסמוכה לזכות יהודים בהנחת תפילין, מזכה בשמיעת תקיעת שופר (החל מר"ח אלול), או מוסיף אמרה חסידית ומילה טובה.

יש שכבר נחשבים "לקוחות קבועים", שלומדים בחברותות. יש כאלו שמגיעים לעיתים רחוקות, והרב מנדי מציע להם ללמוד איתו יחד. הוא מנהל רישום מסודר מה למדו, ובפעם הבאה – יתכן גם כעבור חודש – ממשיכים באותו נושא בדיוק.





הפעילות במקום בהתאם ללוח השנה: בחודש אלול יש גם תקיעת שופר, בסוכות מוקמת סוכת ענק, ולפני ל"ג בעומר עוצרים אוטובוסים בדרך למירון להצטייד חינם בשתיה חמה וקרה, וכן הלאה. פעילות סביב השעון, מהבוקר ועד לשקיעה. מדהים.

השריפה הגדולה

בשבוע שעבר, עלה בית חב"ד בכביש 6 לכותרות, כשביום שישי בבוקר ניסו פורעים להצית את המבנה, ונגרם לו נזק. מזגן אחד נשרף, והשני ניזוק. קירות המבנה פויחו, אך למרבה הנס לא קרה נזק כבד יותר. יצויין כי טרם נלכדו המציתים. השליח הרב שמואל רוזנברג, אמר ל-COL בראיון: "מבחינתנו, האירוע היה והסתיים. אנו ממשיכים הלאה, ומתעסקים בהדלקת האור, ולא בגירוש החושך..."

זו לא היתה הפעם הראשונה. בב' סיוון בשנה שעברה, הציתו פורעים את המבנה, והוא נשרף כליל. לאחר תקופה נתרם מבנה חדש, והפעילות המשיכה ביתר שאת.

שאלנו את הרב מקמל: איך תפקדתם בחום הכבד?

"עד השריפה ביום שישי שעבר, היינו סוגרים את הדלת, ושני המזגנים הספיקו כדי להיאבק בחום הכבד. השבוע היה קשה יותר, אחרי השריפה כשנפגעו שני המזגנים. המקפיא אצלינו היה תמיד עם מים קרים לטובת המבקרים, להתמודד עם החום הכבד..."

בכלל, הרב מנדי מקמל מציין שבאורח נס נשאר חשמל במבנה אחרי ההצתה. "זה נס שנשארנו עם חשמל, השריפה החלה באיזור של קופסת החשמל. בלי חשמל זה היה כבר סיפור אחר..."





חוששים מהצתות והתנכלויות נוספות?

"המקום מוקף אויבים. אנחנו ממשיכים בשגרת הפעילות, ולא נעצרים".

השיחה מסתיימת, כשברקע נשמעים קולות התפילה ו"אמן יהא שמיה רבה", של תפילת מנחה... יהי רצון שמעתה יבשרו בבית-חב"ד זה רק טוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.