מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״ה 20.08.2015

התקיעה של הרב גלוכובסקי פתחה עידן חדש בברקת ● מיוחד

ביום ראשון השבוע, נחנך מקווה חב"ד במושב ברקת במעמד חגיגי ומיוחד ● אחרי שהתמלא אוצר מי הגשמים לבור הטבילה, סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב מ"מ גולוכובסקי מיהר לרכבו להביא שופר, ותקע סדרת תקיעות לציון המעמד החגיגי ● תקיעת שופר יחודית זו, סימלה יותר מכל את סיפורו של מקווה חב"ד הראשון בישוב, לראשונה לאחר 60 שנה ● המרא דאתרא ושליח חב"ד הרב סעדיה מעטוף, מספר בראיון ל-COL על השתלשלות הדברים עד לחנוכת מקווה חב"ד החדש ● מגזין שישי  מקווה חב"ד בברקת
התקיעה של הרב גלוכובסקי פתחה עידן חדש בברקת ● מיוחד
הרב גלוכובסקי עם הרב מעטוף, השבוע
משה בן-חיים

סיפורו של מקווה חב"ד ביישוב ברקת, הוא סיפורה של הפעילות החב"דית העניפה בברקת, שהחלה לפני כ-30 שנה - אז הגיע שליח חב"ד הרב סעדיה מעטוף ליישוב והחל בפעילותו.

על הקשיים שליוו את הדרך עד לחנוכת מקווה חב"ד השבוע, מספר המרא דאתרא השליח הרב סעדיה מעטוף:

"בשנות היו"דים נבנה המקווה הראשון (הישן) ביישוב ולפני כ-30 שנה בנו מקווה חדש. הייתי אז בתחילת השליחות שלי ולא היתה קהילה חב"דית שנדרשה למקווה חב"ד - שיטת בור על גבי בור.

"לפני מספר שנים, עלה הצורך ביישוב לשפץ את המקווה. מזכירת בית חב"ד, הגב' אביבה הלל, שהיא גם בתפקיד חברת מועצה, העלתה את הרעיון לשפץ את המקווה כך שיהיה גם מתאים לשיטת חב"ד בור ע"ג בור, לטובת ציבור אנ"ש בברקת. בוועד הישוב ובמועצה הדתית הסכימו להצעה, אך כמובן היתה בעיה מרכזית: תקציב מתאים. בהתחלה הרעיון היה לבנות בור נוסף כשיטת חב"ד, ולבסוף החלטנו לבנות בור חדש שיתן מענה לכל הדעות, ובשטח הבור הישן להגדיל את שטח המקווה הקיים.

"התקיימה ישיבה בנוכחות יו"ר הוועד המקומי מר גדי מעטוף, ויו"ר המועצה הדתית האיזורית משה מעטוף, והגב' אביבה הלל הבטיחה לדאוג לגיוס הכספים, כמו גם ארגון "קרנו תרום" שהבטיח לסייע. כך התהליך יצא לדרך".

הדרך ל"מקווה חב"ד" – הייתה רצופה קשיים, גם בשטח. המחפרונים שהביא הקבלן כדי לחצוב את הבור החדש, נתקלו בסלע קשה ולא יכלו להמשיך. בנוסף, מיקום הבניה נמצא במדרון, ובחורף החפירה התמלאה במים. היה גם חשש כל העת שהמאגר של אוצר מי הגשמים, יפגע ויהרס בגלל העבודות, וכך יאלצו להמתין לחורף ולגשמים הבאים.



הרב סעדיה מעטוף, בוחן באתר את שלבי הבנייה של המקווה

ב"ה, לאחר דרך ארוכה ומאמצים, ביום ראשון השבוע ברכו בברקת על המוגמר.

"מבחינת התכנון התייעצנו עם רבנים לאורך כל הדרך איך לעשות כל דבר, גם בניואנסים הכי קטנים, שהכל יהיה לפי דקדוקי ההלכה", מספר הרב מעטוף. "התייעצנו בזמנו גם עם הרב בועז לרנר ע"ה, עם יבדלח"ט הרב מ"מ גולוכובסקי, עם הרב פוייפר והרב שניידר מארגון טהרת המשפחה. בנו של הרב מ"מ גולוכובסקי הרב חיים אליהו, היה מתאם את הפגישות עם הרבנים בתהליכי הבנייה השונים."



המקווה כשר לכל השיטות והדעות, מקווה יפה בתפארתו עם על הטכנולוגיה המתקדמת, חלונות חשמליים, מערכת להשעמעת מוזיקה, חדר מכונות חדש, ועוד.

המקווה המהודר לווה מבחינה עיצובית מדוקדקת ע"י יו"ר המועצה הדתית מר גרשון לוי, שהשקיע בכל פרט. כדוגמא הרב מעטוף מציין שאת הכיסאות הביאו בייבוא מיוחד כשהם לא צבועים, בכדי להתאים את הצבע המדוייק לעיצוב המוקפד...

קיבלתם תגובות?

"כל מי שנכנס אמר: "וואו, בשביל זה היה כדאי לחכות..."בהתחלה חשבנו שילך מהר יותר, אבל כך זה בכל דבר טוב, יש הוצאות לא צפויות מראש".

הרב מעטוף מספר קוריוז מעניין: "בטקס חנוכת המקווה שהתקיים ביום ראשון השבוע, א' באלול, הרב מ"מ גולוכובסקי עלה לגג כדי לראות את האוצר מי גשמים. אחרי שמילאנו את האוצר חב"ד, הרב הלך לרכבו, הביא משם שופר, ותקע סדרת תקיעות, לציון המעמד החשוב..."


הרב מ"מ גולוכובסקי, בחנוכת המקווה החדש


לסיכום, קצת על פעילות חב"ד בברקת.


"יש לנו שתי מעונות יום, גן חב"ד כבר בשנה שנייה שמתפתח והולך. ביכנ"ס חב"ד, שמתפללים בו בכל שבת כ-150 איש, כעת לפני שיפוץ והרחבה בגלל הצפיפות. ב"ה בכל שבוע יש עשרות שיעורים, בביהכנ"ס, בבתים פרטיים, התוועדויות בליל שישי, וכוילל זקנים. ארגון שפרה ופועה, "בת מלך", מסיבות שבת. בברקת יש למעלה מ-50 משפחות אנ"ש, ועוד מקורבים.

"מבחינת הפעילות, חב"ד היא דומיננטית מאוד בברקת", מסכם הרב סעדיה מעטוף.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.