מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ה 14.08.2015

רבנים ומשפיעים מודים לחיילי הרבי ● מרגש

מחנה הקיץ חיילי הרבי הגיע לסיומו וזה הזמן לומר תודה, מרכז התקשורת החבד"י COL פנה לרבנים ומשפיעים הורים לחיילי הקעמפ. והתוצאות בכתבה זו ● מוגש לכם הקוראים, טור מרגש ומסכם כאחד על מה שקרה בקיץ האחרון. על החוויות והחיות החסידית, על הרצון לעזור, על הסדר המופתי ועל הרשמים העזים. "חיילי הרבי קער א וועלט היינט" לקריאת הטור המלא
רבנים ומשפיעים מודים לחיילי הרבי ● מרגש
קעמפ לדוגמא
מאת הרב יעקב קטן

מיסודי החסידות הוא: 'נשמה בריאה בגוף בריא'. ובקעמפ גן ישראל 'חיילי הרבי' בכפר חב"ד: 'חניכים חסידיים אצל צוות חסידי'. זו מתכונת ההצלחה של מחנה הקיץ גן ישראל חיילי הרבי בכפ"ח.

זכיתי השנה לחוות מקרוב ולהיות נוכח ב'יום ההערכות' המושקע של הצוות הנפלא.
הכללים, האתגרים והדרישות הגבוהות שהציבו לעצמם, היוו סמל לחיקוי. התכנון וירידה עד לפרטים ולפרטי פרטים, תחת שרביט הגנרלים והמנהל הוותיק והמסור ישראליק שיחי' נאבול והמנהל מני שיחי' לרר היה אבן דרך בכל המסלול של השבועיים.

כשהקעמפ יצא לדרך, כבר ניכרת הייתה האטמוספירה החדשה אליה נכנסו הילדים. על פיהם היו שגורים פתגמים חסידיים, סיפורי חסידים. פרקי משניות ששיננו בעל פה. ההתלהבות בתפילה של הקעמפ, שירת ההמנונים המיוחדים והמושקעים המשיכו והלהיבו כל היום כולו גם את בני המשפחה.

קבלת עול וטעם ודעת

כמובן שלא ניתן לפסוח על השיא במלחמת ההתקשרות בין קבוצת 'טעם ודעת' וקבוצת 'קבלת עול', דילמת חיים אותה אנו עצמנו חווים בכל רגע, והנה הילדים שלנו חוזרים הביתה ומנהלים וויכוחים ענייניים עם טיעונים וראיות, כל אחד לצד שלו. זה היה מחזה מרנין ובעיקר 'מראה' של עצמנו. את המסקנא המתבקשת משני הצדדים, אשאיר כמובן לקהל הקוראים.

האכפתיות והיחס האישי

יחד עם הכמות הגדולה בלעה"ר של חניכי הקעמפ, לא היה וויתור כהוא זה על האיכות המתחייבת במקביל, מתחיל בשימת לב לכל תלמיד כבן יחיד. הקשבה ומתן מענה לכל אחד.

אי אפשר שלא לציין את הטיולים המושקעים (על אף החום הכבד, הם נערכו בקפדנות ובזהירות עם התיאומים וההערכות הנכונה), המבצעים הלימודיים, העידודים, ההצגות המושקעות בעלי מסר חינוכי באיכות הגבוהה ביותר. שעות רבות אל תוך הלילה, של הערכות צוות יום יומית, הגנרלים יחד עם המדריכים והצוות כולו, כיצד להנעים לתלמידים את היום ולמלאותו במקסימום תכנים וערכים שבשיאם להנחיל כיצד לחיות את הרבי בכל רגע ורגע ביום, גם ואדרבא בתקופה הנוכחית.

הכרת הטוב

תודה מיוחדת לוועד כפר חב"ד, לרב בנימין ליפשיץ, שדאגו לתקצב ולהקל עלינו ההורים באופן מאד משמעותי, את ההוצאות הגדולות הכרוכות בכך. תודה למנהל הרב בערקע מנדלסון, יהי שכרכם מאת ה' לבני חיי ומזוני רוויחי ולכל מילי דמיטב. תודה לגנרלים, למנהלים, למדריכים לקציני הלימודים, לצוות טכני ולכל מי שנתן יד לקרב את ילדי כפר חב"ד עוד צעד קרוב יותר, להתגלות של הרבי בגאולה האמיתית והשלימה שתבוא במהרה נאו ממש.

● ● ●

להכיל
מאת הרב אלי' וולף

שלושה בנים שלחתי למסגרות הקיץ השונות, שלחתי בן ל'מיני קעמפ', שלחתי בן לקעמפ, ושילבתי בן ב'ישיבת קיץ'. כולם במחנה הקיץ 'חיילי הרבי'.

אפשר לכתוב על ההנאה של הילדים, סליחה, של "החיילים". אפשר לכתוב על הארגון למופת. אפשר לכתוב על הצוות שעשה לילות כימים (אה, סליחה, גם הילדים עשו כמה לילות כימים במהלך ימי הקעמפ), למען הצלחת הקעמפ. אפשר לכתוב על התכנים, אבל אני רוצה להאיר תחום אחר, תחום לא מדובר, תחום שרוב ההורים לא נתקל בו, וייתן ה' שגם לא ייתקל בו, ולהעלות אותו על נס.

צוות הקעמפ והישיבת קיץ, החל מ"הפיקוד העליון" ועד לאחרון המדריכים, כולל כל הקצינים שבדרך – עשה את הכל כדי להכיל בתוכו גם "חייל" שהקב"ה 'איתגר' אותו עם התמודדויות שילדים רגילים לא מתמודדים איתם.

כבר מרגע הפניה הראשון שלי, ולאורך כל הדרך, התקבלנו בנועם, בפתיחות, ב"הכלה". "כן", "בשמחה", "בכיף", "כל מה שצריך". זה היה סגנון הדיבור, וזו גם היתה האווירה. כך היה בשנים קודמות, וכך גם בשנה זו.

היכולת של הצוות, בהנחיית ובעידוד הפיקוד העליון, להכיל את השונה, את האחר, ולתת לו הרגשה של שווה בין שווים - זה דבר שלא מובן מאליו. ממש לא. מהניסיון שלנו, זו יכולת שאין לה אח ורע באף מסגרת אחרת. למדריכים, לקצינים, לגנרלים, למרכזים, ולכל הצוות:

"תודה רבה"!

● ● ●

במילה אחת, תודה!
מאת הרב מיכאל טייב

במשך השנה הילדים שלנו לומדים במוסדות החינוך השונים, וכולנו מתפללים מידי יום ומייחלים, שנזכה לראותם גדלים חסידים, יראי שמים ולמדנים כרצונו הקדוש של רבינו.. כולנו יודעים שזו מלאכה קשה ולא פשוטה שדורשת הרבה השקעה ומאמץ..
וכמובן, שלנו כהורים, חלק חשוב בעיצוב ובניית אישיותו של הילד .....

ואז... מגיע הקיץ, וילדנו הולכים לקעמפ 'חיילי הרבי', שם הם פוגשים בחורי חמד, תמימים, חיילי בית דוד, מלאי מרץ ושמחה, חדורים בהתקשרות בוערת כלהבת אש לרבי.. ודווקא שם הילדים סופגים הרבה יותר ממה שקיבלו במשך השנה, לא בחיידר, לא בתלמוד תורה, וגם לא בבית.. כל תיאור ימעיט את הערכה והערצה, שאנו חשים כלפי אותם מדריכים, מנהלים, והצוות הנפלא, שמצליחים בצורה כל כך אומנותית, מקורית וערכית להחדיר בילדנו אהבה בשרית לרבי, ופותחים בפניהם מושגים חדשים, פתאום ברור להם כל כך שהרבי זה לא דבר שהיה פעם, אלא דבר שישנו, דבר שקיים ונמצא איתנו בכל רגע.. הם חוזרים בחיות ורוחניות שלא הכרנו קודם! ובכן נשאר לי מילה אחת לומר.. תודה! תודה!

פרחי כהונה

הרבי אמר פעם בהתוועדות שהמדריכים בקעמפ, הם כמו פרחי כהונה שעבדו בבית המקדש.

אולי אנחנו לא מעריכים נכון את גודל הפעולה שלהם, אבל כאשר הם מצליחים לפתוח את ליבם של הילדים, ובכך לגרום להם שירצו לחיות חיים של התקשרת, חיים של חסידות ושל חסידים, הם בכך פועלים לא רק על הילד בלבד, אלא עליו ועל זרעו, ועל זרע זרעו עד סוף כל הדורות... וכמו שמלמד אותנו הרבי, עץ עושה פירות, ופרי פירות עד סוף כל הדורות!

וכאן ברצוני לנצל את הזדמנות להודות ולומר תודה ליושב ראש כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ, על כך שדואג ופועל יומם וליל ונותן מזמנו ומכוחו, על מנת שכל הורה והורה בכפר חב"ד יוכל בקלות לרשום את ילדיו למחנה הקיץ חיילי הרבי.

ושוב תודה!
לחיים ולברכה
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.