מערכת COL | יום כ"ז אב ה׳תשע״ה 12.08.2015

היום שאחרי: הקעמפים עורכים סיכומים ● מיוחד

רגע אחרי שהורידו את דגל המחנה, הפנינו לשניים ממנהלי הקעמפים 5 שאלות: מה היה הרגע הכי מיוחד, איזה טיול היה הטיול ב"ה"א הידיעה", מה היתה החוויה החסידית הכי משפיעה, מה היו תגובות ההורים, ומה התובנות לקראת הפעם הבאה ● מגזין שישי  פרויקט סיכום
היום שאחרי: הקעמפים עורכים סיכומים ● מיוחד

מה היה הרגע הכי מיוחד?

ישראליק נאבול, מנהל מחנות הקיץ "חיילי הרבי" בכפר חב"ד:

"בביקור מיוחד שערך המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי במחנה חיילי הרבי, במסגרת מסדר מלא של 600 ילדים ו-150 אנשי צוות. הוא ניגש לכל איש צוות באופן אישי, לחץ את ידו ושאל לשמו. מבחינתי זה היה הרגע המיוחד, שהרב התעניין והיה חשוב לו כל אחד. התרגשתי לראות את הרגע הזה."


רגע מיוחד: הרב מאיר אשכנזי במחנה "חיילי הרבי". מימין: ישראליק נאבול


אריה ג'ורי, מנהל כללי של "קעמפ השלוחים הצעירים":

"בסיום הקעמפ, כש-150 שלוחים צעירים של הרבי נעמדו למסדר פרידה ושרו יחד שהרבי נמצא עם השליחים בכל מקום, ומחכים כבר להתגלות בכל רגע (מתוך המנון הקעמפ). הרגע הזה, כשדור השליחים העתידי של הרבי מבטיח כאיש אחד לרבי להמשיך בדרך אבותיו ויצא לשליחות, זהו הרגע המיוחד בעיני."

איזה טיול היה הטיול "בה"א הידיעה"?

"חיילי הרבי":

"היה השנה עומס חום בלתי רגיל. תכננו זמן רב טיול מיוחד ומושקע משולב במסע אופניים, וממש ברגע האחרון משרד החינוך הוציא הנחייה לבטל את הטיול המתוכנן. נושא הבטיחות הוא החשוב ביותר, והטיול בוטל.

"יצרנו מיד קשר עם הנהלת ה"לונה פארק", הם נרתמו לסייע, וסידרו יום במיוחד עבורנו. הילדים לא חשו כלל בשינוי, להיפך: הם נהנו יותר, הכל היה לטובה ב"ה".

"השלוחים הצעירים":

"סנפלינג בתחילת הקעמפ. עשינו מסלול הליכה על הר, הילדים חשבו שזה עוד מסלול הליכה ותו לא, והנה ציפתה להם הפתעה: את הדרך למטה הם עשו בסנפלינג, בין שמים וארץ..."

מה היתה החוויה החסידית של הקעמפ?

"חיילי הרבי":

"התקשר יום אחד הורה, וביקש: "בבקשה, תורידו קצת במינון..." הוא אמר כמובן בהומור, כדי לציין לטובה את האוירה החסידית וההחלטות הטובות. הוא סיפר שכל ערב הילד חוזר הביתה עם פאנץ' חסידי מיוחד: יום אחד זה נט"י ליד המיטה, למחרת קריאת שמע בכוונה, ויום אחר כך לשים גומיה מסביב לציצית, גם בלילה שישמר ה"שיעור". זו החוויה החסידית בעיני, שהילד מביא את ההנהגה החסידית לתוך הבית".


"מביאים את ההנהגה החסידית לתוך הבית": יום שגרתי בקעמפ


"השלוחים הצעירים":


"נסענו לטיול בפארק הירדן, ושהינו בשטח ללינת לילה. לראות בבוקר איך הילדים קמים בלב היער, עם נטילת ידיים ליד המיטה, אומרים ברכות השחר בכוונה מתוך החוברות של הקעמפ, זוהי חוויה חסידית מיוחדת".


"חוויה חסידית מיוחדת": השלוחים הצעירים בטיול בצפון


אריה ג'ורי, מנהל כללי של "קעמפ השלוחים הצעירים" ויו"ר צאגו"ח ואגו"ח הרב אהרונוב


מה היו התגובות מההורים?

"חיילי הרבי":

"התגובות מדהימות ומחזקות. מצורף מכתב תודה של אחד ההורים, אחד מיני רבים".



"השלוחים הצעירים":

"קיבלנו תגובה מאם בישוב מרוחק בארץ, שסיפרה שכשהילד הגיע הביתה, הוא הסביר לכל המשפחה את ההמנון של הקעמפ ומשמעותו, שהרבי נמצא איתנו ודואג לכל שליח באשר הוא שם. האמא מאוד התפעלה והוסיפה שהדברים חיזקו את בני הבית. אני שמעתי, ואמרתי שכל המאמץ היה שווה כדי לשמוע את זה".

יש תובנות לפעם הבאה?

"חיילי הרבי":

"כל איש צוות בכל קעמפ בעולם צריך לדעת: הרב'ה מחליט מי בדיוק נמצא באיזה קעמפ ואיפה. בבנקעט הסיום בכל שנה, אנו מביטים בתמונת הרבי ומכריזים: "רב'ה, אנחנו שלך לעולם!" זה מה שמוביל אותנו, וזה בע"ה מה שישדרג אותנו הלאה".


"השלוחים הצעירים":

"לדאוג שלא ישאר אף ילד של שליח מחוץ לקעמפ, ושבשנה הבאה הקעמפ יהיה בירושלים הבנויה!"








הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.