מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשע״ה 11.08.2015

פרצה חמורה: הוכרז על הקמת 'בית דין' עצמאי

פריצת גדר חמורה. קבוצת רבנים, בהם כאלו הנמנים על חברי 'צוהר', הכריזו על כוונתם להקים רשת בתי דין עצמאיים לגיור בשם 'גיור כהלכה' על מנת לסייע בהתמודדות עם "אתגר הגיור בישראל" כלשונם. על כך הכריזו אתמול (שני) שורה של רבנים וראשי ארגונים בכינוס שהתכנס כדי לגייר קטינים, דור שני לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר 'בית דין' עצמאי
פרצה חמורה: הוכרז על הקמת 'בית דין' עצמאי
(צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL)
מאת כתב 'המבשר'

פריצת גדר חמורה. קבוצת רבנים, בהם כאלו הנמנים על חברי 'צוהר', הכריזו על כוונתם להקים רשת בתי דין עצמאיים לגיור בשם 'גיור כהלכה' על מנת לסייע בהתמודדות עם "אתגר הגיור בישראל" כלשונם. על כך הכריזו אתמול (שני) שורה של רבנים וראשי ארגונים בכינוס שהתכנס כדי לגייר קטינים, דור שני לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר.

הקמת הרשת העצמאית לגיורים באה לאחר ההישג של יהדות התורה לאחר הבחירות האחרונות, כאשר הממשלה אישרה את ביטול רפורמת הגיור שהציעו בכנסת הקודמת שונאי הדת. המשמעות היא כי הרפורמה, שנועדה להוציא את מערך הגיור משליטתה הבלעדית של הרבנות הראשית ולאפשר לרבני ערים לגייר באופן עצמאי, מה שהיה גורם לפגיעה חמורה בגיור עפ"י ההלכה והמסורה, תבוטל, והסמכויות יחזרו לידי הרבנים הראשיים, בעקבות זאת החליטו כעת אותם רבנים לעקוף את הרה"ר ולפתוח מיזם עצמאי כדי לפגוע בגיורים שנעשים ע"י הרה"ר.

חוגים רבניים אמרו אתמול בתגובה למיזם המסוכן: "מדובר בהונאה חמורה שכן אותם 'מתגיירים' לעולם לא יקבלו גושפנקא בבתי הדין בארץ ובחו"ל ובבואם להינשא או להתגרש הם יתקלו בסירוב מוחלט לטפל בענייניהם. כך שאותם רבנים יורים לעצמם ברגליים, כי הם אלו הראשונים שיפגעו מכך. מי שיצטרך להתמודד עם ההשלכות של אישורים אלו ועם ההתבוללות הנוראה שגיורים אלו יביאו, יהיו בתי הדין והרבנים הללו.

"אי אפשר להימלט מההרגשה שאלה המבקשים להרוס את הגיור האמיתי על־ידי פריצתו לכל מאן דבעי, אינם חדלים מהנסיונות ואם הם נכשלו כאן הם מנסים לעשות זאת משם ולפרוץ את שערי הכניסה לעם ישראל. מדובר בסכנה חמורה העלולה להביא לשטפון של נכרים לתוך עם ישראל, אם היוזמה לא תיבלם באיבה", אמרו הרבנים.

הקמת בית הדין החדש לגיורים מסעירה גם את רבני התפוצות ודייני בתי הדין בארצות הגולה שרואים בכך פרצה נוראה באחד מהערכים היסודיים ועלולה לגרום חלילה להתבוללות נוראה בארץ ישראל ובתפוצות הגולה.

רבני הקהילות בגולה אמרו אתמול בתגובה כואבת: "הזדעזענו לשמוע על הקמת בית הדין לגיור בניגוד גמור לדעת הרבנים הראשיים לישראל. ברור מאליו כי בתי הדין בחו"ל לא יכירו בגיורים שאינם עפ"י הלכה, שרק יגרמו נזק חמור הן למתגיירים עצמם, והן לעם ישראל".

יצוין כי מיזם הגיור החדש נתקל בהתנגדות עזה גם במחוז רבני הציונות הדתית. הרב חיים דרוקמן מי שהיה ממונה על מערך הגיורים בעבר, יצא במתקפה נגד אלו שהודיעו כי יקימו מערך גיור עצמאי ואמר כי הוא "מתנגד בכל תוקף, זה הרס התורה בארץ. היום יש גיור אלטרנטיבי, מחר זה יהיה גיור רפורמי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.