מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשע״ה 10.08.2015

גבעת זאב: בביכנ"ס איילת השחר מוציאים את ספרי התורה

בעקבות ההחלטה המדינה לפנות את בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב עד להחלטת בג"ץ ערכו המתפללים טקס מרגש להוצאת ספרי התורה מהמקום. מתפללים רבים בכו נוכח הפגיעה במתחם הקדוש. "זה לא חורבן?" שאלו בכאב ● העתירה להריסת בית הכנסת הוגשה על ידי ארגון השמאל הקיצוני "יש דין" שטען כי הוא נבנה על קרקע פרטית בבעלות ערבית  לצפיה
גבעת זאב: בביכנ
(תמונות: ערוץ 7)
מתפללים בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב הוציאו היום את ספרי התורה מארון הקודש, בעקבות ההחלטה לפנות את בית הכנסת עד להחלטת בג"ץ שצפויה להינתן בשבוע הבא, כך מדווח ערוץ 7.

בשעות הלילה פינו חברות אזרחיות בפיקוח המנהל האזרחי את כל תכולת בית הכנסת. מתפללים רבים בכו נוכח הפגיעה במתחם הקדוש שייחד את קהילתם בשנים האחרונות והיווה מקום של תפילה ולימוד תורה לצעירים ולמבוגרים.

כזכור, בעקבות התערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו הוגש ערר עד ה-17 באוגוסט ובינתיים בית הכנסת לא ייהרס. העתירה להריסת בית הכנסת הוגשה על ידי ארגון השמאל הקיצוני "יש דין" שטען כי הוא נבנה על קרקע פרטית בבעלות פלסטינית.

יו"ר תנועת ''יחד'' חה"כ לשעבר אלי ישי ביקר הבוקר בבית הכנסת "איילת השחר" ותקף את ארגוני השמאל שעתרו והביאו להחלטת בית המשפט להרוס את בית הכנסת.

"צריך לזכור פה דבר נורא, בית משפט נעתר לארגון שמאל קיצוני שאומר שצריך לפנות את המקום מבלי להציג את בעל הקרקע אם הוא קיים בכלל", אמר ישי. ''אולי בעל הקרקע רוצה לנהל משא ומתן אבל הוא מפחד מהרשות הפלסטינית לכן בית המשפט העליון לא יכול לבקש להרוס את בית הכנסת".

ישי מציע חוק שימנע הישנות מקרים כאלה, "על ממשלת ישראל ועל הכנסת לחוקק כמו שחוקקו את החוג הנורבגי ב-48 שעות, יחוקקו מהר חוק שלא הורסים בית כנסת לפני שבונים בית כנסת אחר. כמו כן צריך לקבוע שאם אין בפועל את בעל הקרקע ארגון שמאל לא יכול לייצג אותו. זה פשוט מזעזע".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.