מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשע״ה 10.08.2015

הם עצמם – לא היו שם ● דעה

מנהל מוסד חינוכי חב"די כותב טור סיכום על ה'קעמפים' שהיו ברחבי הארץ, וגם על הילדים שלא היו שם ● "לצד מאות רבות של ילדים הנהנים בימים אלו, אני צופה בתמונות עגומות מאוד אותן לא יראו לנו בשום מקום"  לטור המלא
הם עצמם – לא היו שם ● דעה
(אילוסטרציה)

כמה מלבב לראות את ילדי חב"ד חווים את ה'קעמפים' למיניהם, יום יום וחוויותיו, יום יום ופעילויותיו. חוויות גשמיות ורוחניות כאחד. אין ספק כי הימים הללו יחרטו בלבותם לנצח. עשרה ימים של נופש חסידי בודאי יעשו את שלהם ואנו צופים בהם בכל אתר ואתר ובכל ערוץ פרסומי כזה או אחר היודע להביא אלינו את התמונות והמראות המלבבים הללו, בהן נראים מאות רבות של תשב"ר כ"י - ילדי העתיד של ממלכת חב"ד.

אך לא על כך באתי בשורות אלו, אלא על מראות אחרות לגמרי. לצד מאות רבות של ילדים הנהנים בימים אלו, אני צופה בתמונות עגומות מאוד אותן לא יראו לנו בשום מקום. אלו עשרות ואולי מאות של ילדים שיושבים בימים אלו בביתם כאשר לבם נחמץ אל מול החברים השוהים בקעמפים. דוק בעיניהם ומחשבות נוגות חולפות בראשם על כך שהם לא זכו להרשם לקעמפ ואף לא לפעילות קייטנתית כזו או אחרת שאינה קיימת בעירם. כל זאת בגלל שלהוריהם אין את ה-אלפי שקלים עבור הוצאה זו.

אני יודע זאת מקרוב, ואני יודע גם על משפחות שלא יכלו להפלות בין ילד לילד ולכן לא שלחו שום ילד לקעמפ בגלל חוסר יכולתם להפרד מעשר אלף שקלים ויותר עבור התענוג הזה. במקום זה הם מחפשים לפצות את ילדיהם בדרכים שונות אך ללא הצלחה. כאשר ילדיהם יחזרו לספסל הלימודים הם ישמעו מכלי ראשון על החוויות המרגשות שחוו חבריהם בקעמפים. הם עצמם לא היו שם.


(אילוסטרציה, למצולמים אין קשר)

באחד מהשבועונים החרדים סקרו את הקעמפים השונים ברחבי הקהילות החרדיות בארצנו הק' ועלותם. מבדיקתם עולה כי בעוד ברוב המקומות המחיר אינו עולה על אלף שקל, בחב"ד קעמפ מלא עולה מעל אלפיים שקל. עורך הסקר הוסיף וכתב כי בחב"ד הקעמפ הוא "לעשירים בלבד".

התביישתי.

התביישתי, משום שאני יודע שהרבי לא נתן מעולם את ידו להעמיס על כתפי אנ"ש הוצאות מרובות ודי בכך אם נזכיר - דוגמה מני אלף - כי כאשר החלו כינוסי השלוחים לצמוח ולפרוח ורצו המארגנים לגבות סכום גבוה יותר כהשתתפות מינימלית להוצאות הרבות והמוצדקות, הרבי הורה להם כי לא יגבו יותר מ-36 דולר לשליח, סכום מגוחך מול העלויות, אבל זה הרבי שלנו.

אני מתפלא על כך שהבעיה ידועה לכמה וכמה עסקנים ומסיבות שונות ומשונות אינם מוכנים להציף את הבעיה ולעסוק בה בנחישות המתבקשת.

הקעמפים מנופפים באמרת הרבי שהתבטא כי הם "סדן שמייצרים עליו חסידים" ואני תוהה בליבי האם סדן תעשייתי זה אכן יכול לייצר חסידים? אליבא דידי, חסידים הם אלו שנותנים מעצמם ואולי את כל מהותם עבור הזולת, בוודאי שהם לא סוחטים אותו.

לצד הביקורת הנוקבת בהנ"ל מחובתי לציין ולברך את אותם קעמפים שגילו רגישות בנדו"ד והפחיתו כמעט במחצית את השכר אם זאת ע"י התייעלות או ע"י גיוס תורמים למטרה חשובה זו ועל כך יבורכו משמים.


(הכותב הוא מנהל מוסד חינוכי חב"די בעירו וניהל בעבר פרוייקטים חב"דיים. השם המלא שמור במערכת)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.