מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ה 07.08.2015

כ' אב באלמא אטא: אלפים פקדו את הציון הק'

באלמא אטא מציינים בסיפוק את אירועי כ' מנחם אב – יום ה"יארצייט" של רבי לוי יצחק נ"ע ● כבכל שנה, עלו המוני בית ישראל, ובכללם קהל עדת חסידי חב"ד מכל רחבי תבל להעתיר בתפילות על הציון הקדוש של אביו של הרבי  כ' אב באלמא אטא
כ' אב באלמא אטא: אלפים פקדו את הציון הק'
באלמא אטא מציינים בסיפוק את אירועי כ' מנחם אב – יום ה"יארצייט" של רבי לוי יצחק נ"ע * כבכל שנה, עלו המוני בית ישראל, ובכללם קהל עדת חסידי חב"ד מכל רחבי תבל להעתיר בתפילות על הציון הקדוש של אביו של הרבי.

כבר בדמדומי חמה של יום שלישי, אור לכ' אב החלו משמרות התמימים השלוחים מארץ הקודש, בלימוד משניות ואמירת תהלים על הציון, שנמשכו ברציפות לאורך היממה כולה.

בד בבד, נאסף אט אט קהל רב להתועדות רבתי סביב שולחנות ערוכים, בסמוך ונראה ל"אוהל". בין המשתתפים, האורחים הרבים מחו"ל, השלוחים המקומיים ומערי השדה, וכמובן, יהודי אלמא אטא וסביבותיה.

בלטו בנוכחותם הרב משה אורנשטיין, ראש ישיבת נתניה, והנדיבים החשובים שאיפשרו בנדיבותם את קיום ישיבת הקיץ ומשמרות התהילים שעשו התמימים, ר' אבי שאולזון ור' שמואל שטרן, הרב וועלוול בוטמן, הרב רסקין, הרב שלום בער וולפא, הרב בערל זלצמן שהגיע במיוחד כדי לשמח בשירתו ובחזנותו את יהודי הקהילה.

ההתוועדות נמשכה עמוק לתוך השעות הקטנות של הלילה, מעט בטרם הקדימו משכימי הקום לתפילת שחרית באוהל, כשמאותו רגע ועד סוף היום, גדשו את המקום יהודים רבים, ורק קול חרישי של תפילותיהם הזכות נשמע.

מכשיר ה"פקס" בלשכת הרב הראשי לקזחסטאן, הרב ישעיה אלעזר הכהן, פלט בזה אחר זה רשימות שמות של יהודים וחסידים מכל העולם שרצו להיזכר על הציון הקדוש ביום המסוגל הזה, והתאפשר בזכות השלוחים לאלמא אטא, ובני משפחותיהם שסייעו, בין השאר גם בכך.

למעמד התפילה הפומבי הצטרפו גם חברי הקהילה היהודית, המבוגרים, שהגיעו היישר מהמסיבה המיוחדת שנערכה עבורם לרגל היום הקדוש, מעמד מרגש שבמהלכו נקרא הפ"נ הכללי בשם כל יהודי אלמא אטא, והאורחים הרב הראשי לקזחסטאן, הרב ישעיה אלעזר הכהן. את הרב ליווה יו"ר הקהילה מר אלברט שמעוני.

ובהעריב היום, נפתחו שערי בית הכנסת המרכזי, כדי לקלוט את הקהל הרב שהגיע להשתתף באירוע המרכזי לכבוד יום ההילולא, ולציון 21 שנים לפתיחת בית חב"ד: לצד שולחנות ערוכים, ישבו זה לצד זה חסידים ואנשי מעשה, מקומיים ואורחים, צעירים ומבוגרים שהאזינו למשא המרתק של הרב בערל זלצמן, במהלכו שיתף את הקהל ברגעים אישיים, מרגשים מתקופת ילדותו ברוסיה הסובייטית, תוך שילוב קטעי חזנות ושירה בניחוח יהודי חסידי. כשהקהל התפזר מההתוועדות, קשה היה להיזכר שהיא בכלל החלה כאירוע 'רשמי' ולא תוכננה להסתיים כל כך מאוחר...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.