מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ה 06.08.2015

חוששים מהחום? המלצות לטיולים נעימים ● מיוחד

טיולים בחיק הטבע עם כל המשפחה מאוד פפולארים ב"בין הזמנים", אך החום הכבד השנה וסכנת התייבשות, מעיבה על התכנונים המוקדמים ● COL מגיש: חמש המלצות לטיולים נעימים עם כל המשפחה, ללא חשיפה לשמש הקופחת, ובלי סיכונים של חום והתייבשות ● מגזין שישי  חמש המלצות קרירות לטיול
חוששים מהחום? המלצות לטיולים נעימים ● מיוחד
צילום רקע: מנדי הכטמן. בקטן: אוצר הסת"ם בצפת

משה בן חיים

דווקא בעיצומו של "בין הזמנים", השבוע היה אחד החמים ביותר מזה זמן רב, וטיולים ונופשים רבים בחיק הטבע בוטלו או קוצרו בגלל החום הכבד. ל"ע גם דווח בחדשות על נפגעים, תינוקת שנפגע קשה במהלך טיול, וחייל שנפטר ממכת חום.

אנו מגישים חמש המלצות לטיולים מהנים לכל המשפחה, ללא חשיפה לשמש הקופחת, ושהות בחום הכבד.

המלצה ראשונה: "אוצר הסתם" בצפת

טיול מתאים לכל המשפחה, ועם תוכן.

בהר כנען שבצפת נפתח מרכז מבקרים חדש - אוצר הסת"ם (ספרי-תורה, תפילין ומזוזות). המרכז, היחיד מסוגו בעולם, יחשוף בפניכם את המסורת העתיקה של סופרי הסת"ם ויעניק לכם חוויה בלתי-נשכחת.

משחק הטריויה

תוך כדי משחק טריוויה אינטראקטיבי מלהיב תלמדו מגוון עובדות מרתקות על נושא הסת"ם והעונים נכונה - יזכו בפרסים. במהלך המשחק, צופים ב-3 סרטים מרתקים, על-גבי מסכי פלאזמה ענקיים, ומתרשמים מדגמי-ענק של תפילין, ספר-תורה ומזוזה, הנפתחים וחושפים "מה יש בפנים".



סדנת סופר הסת"ם

רוצים להיות סופרי סת"ם לרגע? בסדנת סופר הסת"ם תפגשו סופר סת"ם. עם קולמוס-נוצה וקלף אמיתיים תתנסו בעצמכם בכתיבת סת"ם. את הקלף תקבלו במתנה.

גן האותיות

בגן הקסום תטיילו בין דגמי-ענק של אותיות הא\-ב\, הפזורים בינות לטראסות ולצמחיה ארץ-ישראלית. ציור מעשה-אומן על-גבי כל אות ימחיש את ערכי-הנצח הרמוזים בה.

בקיצור, חוויה מהנה לכל המשפחה, וגם מחכימה.

רח' הגדוד השלישי 62, צפת. טלפון לתיאום: 0723281339

לאחר הביקור ב"אוצר הסת"ם", ניתן לסייר בשעות הערב (כאמור, טיול קריר...) ולהנות מאוירה הקריר והנעים של עיה"ק צפת, בסמטאות העיר העתיקה, בית כנסת האריז"ל, ובתי כנסת עתיקים נוספים.

● ● ●

טיול עששיות בפארק הירדן

טיול קריר אמרנו, לא? ובכן, בפארק הירדן מצפה לכם טיול לילי, עם מים ועם עששיות. כן, בדיוק כמו פעם. הטיול כולל הליכה של כרבע שעה במים עד לגובה הברך.


טיול עששיות בפארק הירדן (מתוך האתר)

צריך להביא: חושים מחודדים, והרבה האזנה, לרחשי הלילה. כעת במיוחד, בסוף החודש שחרמש הירח הולך וקטן והעלטה גדולה, ניתן להבחין היטב בשמים זרועי כוכבים.

חוויה מיוחדת במינה!

מתאים למשפחות.

טלפונים לתיאום: 050-4040535, 050-4000779

● ● ●

מוזיאון גוש קטיף


נשמע מוכר, אבל לא הייתם שם אף פעם? זה הזמן לבקר. סה"כ מרחק 7 דקות הליכה ברגל מתחנה מרכזית בירושלים, נמצא המוזיאון שהוקם בי' באב תשס"ח, בדיוק במלאת 3 שנים לגירוש, "ההתנתקות", כמו שכונתה אז. בצוות המוזיאון מדריכים, עובדי קבלה ואנשי תוכן, כולם מגורשי גוש קטיף וצפון השומרון. חוויה מיוחדת.


צילום: ארכיון

שעות הפתיחה: ימים א' - ה' – 9:00 עד 19:00. יום ו' – 10:00 עד 14:00.

ביקורי קבוצות בתיאום מראש בטלפון :02-6255456

ביקורי יחידים ללא צורך בתיאום, בעלות של 20 ₪ לאדם.

● ● ●

טיול באיקאה

על טיול ב"איקאה" כבר שמעתם? ולא, זו לא פרסומת.
זו המלצה לטיול עם הילדים.

המלצה זו הגיעה מהורים שכבר היו שם. מי לא חושב על שדרוג משהו בבית, קטן או גדול? ובמיוחד לפני החגים הממשמשים ובאים.

אם אתם בצפון, יש לכם סניף איקאה בקריית אתא. יש בנתניה וגם בראשל"צ. הכניסה כמובן חינם, ומה שמעניין בכל הסיפור הזה, הוא שירות תעסוקה חינם עבור ילדכם. אתם תשוטטו לכם בין הרהיטים וכלי הבית להנאתכם, והילדים ישתתפו באטרקציות לילדים.


"ממלכת הילדים" באיקאה

כתובת:

נתניה: רח' גיבורי ישראל 1, אזה"ת פולג.

ראשל"צ: רח' היוזמה 1, מרכז עסקים שורק כביש פלמחים.

קריית אתא: רחוב תפוצות ישראל (דרך חיפה 52) קריית אתא.

שעות פתיחה: ימים א'-ד' 10:00-21:00

יום ה' 10:00-24:0 יום ו' 09:00-15:00 מוצ"ש 23:00 - כ-45 ד' מצאת השבת

***

טיול בתי כנסת לילי בעיר העתיקה, וסיום בכותל המערבי

הוד קודמים נסוך על העיר העתיקה בירושלים, וביקור לילי בבתי הכנסת העתיקים בני מאות השנים, הוא חוויה מיוחדת.

בתי הכנסת הספרדים בעיר העתיקה

בעיר העתיקה סמוך לכניסה מ"שער ציון", יש ארבעה בתי כנסת שנבנו על ידי מגורשי ספרד. בתי הכנסת נמצאים במפלס נמוך מהרחוב שבו אנו נמצאים, כנראה בשל האיסור העות'מאני לבנות בתי כנסת גבוהים.

בית הכנסת אליהו הנביא

מספרים על יום כיפור אחד שבו היה חסר איש למניין, המתפללים הצטערו שדווקא ביום הקדוש לא יהיה מנין. המתפללים החלו בתפילה והנה נכנס אל בית הכנסת יהודי עם זקן לבן. הוא התפלל עמם ובסופה של כל תפילה נעלם, ורק לאחר מכן, משלא מצאו אותו התברר שהיה זה אליהו הנביא ועל שמו נקרא בית הכנסת.

בית הכנסת על שם רבן יוחנן בן זכאי

קרוי על שם יוחנן בן זכאי, מנהיג העם לאחר חורבן בית המקדש השני. כאן, על פי המסורת היה בית מדרשו.

בית הכנסת האמצעי

קרוי כך על שם מיקומו.

בית הכנסת האיסטמבולי

נבנה על ידי יוצאי תורכיה אך משמש את כל עדות הספרדים. התיבה היפה הגיעה מאיטליה. נמשיך לאורך משמרות הכהונה ונגיע למרכז של חנויות. כמה מפלסים מתחתינו נמצאים שרידי עמודים מרשימים מרחוב הקרדו.

בית הכנסת "צמח צדק" חב"ד

בית הכנסת צמח צדק הוא בית הכנסת של חב"ד ברובע היהודי. הוא ממוקם ברחוב חב"ד בקומה שנייה, מול בית הכנסת "החורבה", במקום שכונה "חצר חב"ד". נוסד במנחם-אב תרל"ט (1879). לבית כנסת מוכנסים כל ספרי התורה שנכתבו למען ילדי ישראל, בהוראת הרבי.


בית הכנסת "צמח צדק" בעיר העתיקה בירושלים

שמו המקורי של בית הכנסת היה "כנסת אליהו" על שם תורמי בית הכנסת, אך ייעודו היה לקהילת חב"ד מעת הקמתו, על ידי האדמו"ר הצמח צדק. בשנת תרפ"ח שונה שמו של בית הכנסת לבית הכנסת צמח צדק על שם מקימו.

בשנת תש"ח בעת הקרבות, עמד הבניין בלב אזור הקרבות אך לא נהרס. מיד לאחר מלחמת ששת הימים חודשה פעילות בית הכנסת על ידי קבוצת חסידי חב"ד.

בשנת תשכ"ח יסד הרבי ועד שיפעיל את כולל צמח צדק להפצת המעיינות ולעשיית מעשים טובים.

בר"ח אלול תשל"ב נפתח בבית הכנסת כולל אברכים על פי הוראת הרבי.

בית כנסת ה"חורבה"

כשנכנסו הירדנים אל הרובע בתש"ח הם הפציצו את בית הכנסת. עם חזרת היהודים לרובע, שוחזרה קשת המבנה הגדול. בשנים האחרונות נבנה בית הכנסת שוב ולאחרונה נחנך מחדש בצורתו המקורית, ובמלוא תפארתו. לאחר חנוכת בית הכנסת, הוא הפך לאטרקציה מרכזית ברובע היהודי בירושלים.


העיר העתיקה, צילום מכיוון רחבת הכותל (צילום: COL)

בית הכנסת תפארת ישראל

החסידים האשכנזים בנו כאן בית כנסת מפואר מאוד כדוגמת בית הכנסת העתיק בברעם אך ללא כיפה. כשהגיע הקיסר פרנץ יוזף לביקור בארץ ביקר גם את נתיניו היהודים בבית הכנסת הזה. לשאלתו מדוע אין לבית הכנסת כיפה, ענו החסידים שבית הכנסת הסיר את הכובע בפני כבוד הקיסר. פרנץ יוזף הבין את הרמז ומיד תרם את הסכום הנדרש, גם בית כנסת זה כבכל בתי הכנסת האחרים נהרס על ידי הירדנים.

הכותל המערבי

הכותל המערבי, ממנו לא זזה השכינה לעולם. כאן נסיים את הסיור בתפילת ערבית ואמירת תהילים יחד עם עוד עמך בית ישראל, מהארץ ומהעולם. ובתפילה לבורא עולם, שיבנה במהרה את בית המקדש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.