מערכת COL | יום כ' אב ה׳תשע״ה 05.08.2015

לראשונה: קצין מזוקן בחיל האוויר האמריקאי

הרב אלי אסטרין מנהל בית חב"ד באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל, סיים הכשרה לקצונה, וישרת כקצין דת המזוקן הראשון בחיל האויר האמריקאי לסיפור המלא
לראשונה: קצין מזוקן בחיל האוויר האמריקאי
הרב אלי אסטרין, שיחד עם אשתו חיה, הוא מנהל בית חב"ד רוהר לחיים יהודים באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל, בוגר בית הספר להדרכת קצינים בבסיס חיל אוויר מקסוול במונטגומרי, אלבמה. הרב אסטרין, שקיבל כעת דרגת סרן, הוא הקצין המזוקן הראשון בחיל האויר של ארצות הברית מזה -40 שנה.

במהלך כל חמשת השבועות בהן עבר הכשרה לקצונה, הרב אסטרין הסתפק במעט מוצרים כשרים, אך קיבל התחשבות בצרכיו המיוחדים בענייני דת, בשבתות, ולאחרונה בצום תשעה באב.

ב -11 שנותיו כשליח חב"ד בקהילת סטודנטים היהודית באוניברסיטת וושינגטון, אסטרין מציין כי מתוך תלמידים רבים שעימם היה לו קשר, כמה מהם הצטרפו לצבא. "אחרי שדברתי עם בוגר ששירת עם ריינג'רס צבא ארה"ב, השתכנעתי שהרבנות הצבאית יכולה להתאים עבורי".

לפני כשנה וחצי, הוסר האיסור הצבאי לגידול זקן מטעמי דת על ידי הפנטגון, וסלל את הדרך לרב אסטרין להצטרף לרבנות הצבאית.

התחנה הנוכחית באלבמה, היא חלק משבעת אלפים קילומטר שעשו הרב אלי אסטרין ואשתו חיה, ו -5 ילדיהם. את מסעם ערכו דרך 23 מדינות. הם החלו את מסעם בחב"ד RV קמפוס, באמצעות "טנק המצוות", המשמש למבצעים בקרב הסטודנטים.

חב"ד בקמפוס חוותה צמיחה אדירה מאז שנת תש"נ, והתרחבה מ -77 מרכזים יהודים, למצב הנוכחי של מעל 230 מרכזים במשרה מלאה, המאוישים באופן מקצועי, והפכה לרשת הגדולה ביותר של מחנכים יהודים מקצועיים, המשרתת את הצרכים של אוכלוסיות תלמידים יהודיות ב קמפוסים ברחבי העולם.

הרב אלי אסטרין אמר, "אני מאמין שזה יעזור לי בעבודה שלי הן בשליחות בקמפוס והן כרב צבאי בחיל האוויר. אני מקווה בע"ה ליישם את כל זה בעולם האמיתי."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.