מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשע״ה 03.08.2015

הרב ביסטריצקי: "יש חוסר מודעות בציבור על תהליך השחיטה"

הרב יוסף הכט, חבר בי"ד רבני חב"ד ורבה של אילת סייר במפעל 'עוף ירושלים' ובחן מקרוב את הידורי הכשרות בשחיטת ליובאוויטש בראשות הרב מרדכי ביסטריצקי ● "נדמה לציבור ש'כל ההכשרים אותו דבר', ושהקִדמה הטכנולוגית גרמה לכך שתהליך הכשרת העופות נעשה יחסית פשוט יותר. לדאבון הלב, זוהי טעות חמורה", אמר הרב ביסטריצקי  חוסר מודעות בנושא השחיטה
הרב ביסטריצקי:
הרב יוסף הכט בביקורו במשחטה בכשרות הרב מרדכי ביסטריצקי

סיור מיוחד קיים במפעל עוף ירושלים, הרב יוסף הכט חבר בי"ד רבני חב"ד ורבה הראשי של אילת.

הרב הכט הגיע לחזות מקרוב אחר הידורי הכשרות שהונהגו בשחיטת ליובאוויטש שבראשות הרב מרדכי ביסטריצקי.

לאחר הסיור הממושך שערך במפעל 'עוף ירושלים' במהלכו שוחח עם השו"בים וראשי מערכת הכשרות, הביע הרב הכט את התפעלותו מהחידושים הטכנולוגיים במפעל – דבר המסייע רבות למערכת הכשרות לאפשר את הידורי הכשרות ביתר שאת.

את השחיטה המהודרת בחר הרב מרדכי ביסטריצקי רבה של קהילת חב"ד בצפת, לערוך במפעל עוף ירושלים, לאחר שמצא אותה כבעלת הנתונים המהודרים ביותר לשחיטה מהודרת.

הרב מרדכי ביסטריצקי נודע כבר סמכא בתחום הכשרות ובענייני השחיטה, כאשר שמו הולך לפניו בתחום. כזכור, ההסכם עם מפעל עוף ירושלים גרם לשבירת מחירי השוק.

בעלי מפעל עוף ירושלים מגדלים את העופות מרגע בקיעתם ועד לשחיטה, דבר אשר הביא לאפשרות הוזלה משמעותית במחירי העופות.

הרב אברהם רוזנברג מנהל השיווק של עוף ירושלים: "הפיקוח ההדוק והבלתי מתפשר של הרב מרדכי ביסטריצקי יחד עם המחיר המוזל של העופות מהווה בשורה של ממש עבור ציבור מהדרי הכשרות בשחיטת ליוובאויטש וההיענות היא רבה והדרישה גוברת מיום ליום".

בשחיטת ליוובאויטש המתבצעת במפעל עוף ירושלים מקפיד הרב מרדכי ביסטריצקי על שורת ההנהגות המחמירות ביותר, ובהן שחיטת לא יותר מ-11 עופות בדקה, הגבלת שעות עבודת השוחט לשש שעות עבודה ביום אשר מתוכם שלוש שעות מנוחה, משגיחים מומחים לבדיקת גידים, ראות, מעיים ובוקא דאטמא, צרירות דם, נקיון ומליחה.

בשל רגישות עבודת השוחט, ישנה הגבלה על זמן של שש שעות עבודה שמתוכם  שלוש שעות מנוחה.

צוות השחיטה כולל: 6 שוחטים, 13 משגיחים ומשגיח נוסף אחראי והרב עצמו בודק את הסכינים ונמצא בכל תהליך השחיטה מתחילתה ועד סופה.

על החשיבות הרבה שהוא רואה בשחיטה המהודרת אומר הרב מרדכי ביסטריצקי: "רבותינו נשיאנו הקפידו ביותר בענייני שחיטה. עדות החסידים בעיירות השונות ביכרו לוותר על משרת הרב, ולהעדיף על פניה את משרת השוחט.

"דא עקא, שבציבור מחלחלת אט אט, בטעות, הסברא לפיה כשרות העוף בימנו אינו דבר כה מורכב. מכאן נובעת מסקנה, לעיתים בלתי מודעת, לפיה החשיבות שיש לייחס לרמת הכשרות בעניין זה, לחומרתה, להיקפה ולרצינותה של המערכת המעניקה את הכשרות - אינה חייבת להיות חשיבות ראשונה במעלה.

"הדבר נובע בעקבות חוסר מודעות מוחלט, בלבול, ערפול ואי בהירות בנושא השחיטה וההכשרה. הציבור בכללו אינו מקבל מידע מספיק אודות המורכבות ההלכתית הרצינית הפרוסה בכל תהליך השחיטה. לכן נדמה לו שמדובר בתהליך יחסית פשוט, ש'כל ההכשרים אותו דבר', ושהקִדמה הטכנולוגית גרמה לכך שתהליך הכשרת העופות נעשה יחסית פשוט יותר. לדאבון הלב, זוהי טעות חמורה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.