מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ה 30.07.2015

מה מייחד כל קעמפ חב"די? ● הנציגים מדברים

מה מייחד כל קעמפ חב"די, ומהי המתכונת להצלחה? וגם: סיפור מיוחד מהווי הקעמפ ● שלושה מארגני קעמפים חב"דיים בארץ מספרים על "הסדן שמייצרים עליו חסידים": 'חיילי הרבי', 'צבא הגאולה', 'ילדי השלוחים' ● מגזין שישי  קעמפים חב"דיים
מה מייחד כל קעמפ חב
משה בן חיים

ישראליק נאבול,
מנהל מחנות הקיץ "חיילי הרבי" בכפר חב"ד:

מה מייחד את קעמפ "חיילי הרבי"?

"קודם כל, ילדי כפר חב"ד הם בעלי מעלה מיוחדת. ההתייחסות של הרבי בכלל לכפר חב"ד היתה מיוחדת, והרבי אמר שילדי כפר חב"ד יצעדו ראשונים לגאולה. הילדים מבינים את תחושת השליחות והאחריות, וזה מייחד אותנו.

אנו מודעים לכך, ומקפידים לבחור צוות מדריכים איכותיים ותוכניות חסידיות. יש כאן שבועיים רצופים של חממה חסידית, וכשרואים את החניכים, יודעים שהם מביאים נח"ר לרבי. אנו שמים דגש מיוחד על "אהבת חינם", ויצירת סביבה חסידית הן בגשמיות והן ברוחניות".

מה המתכונת להצלחה?

"לפני חמש שנים התחלנו עם 70 חניכים. כיום, רק בבוגרים יש 250 בלעה"ר, סה"כ 650 בכל מחנות הקיץ, וזה מעיד על ההצלחה ב"ה. גם ההורים וגם הילדים יודעים, שכל איש צוות בשטח נותן את המקסימום ואת התחושה שאנחנו כמשפחה ממש. אנו מנצלים את המשאבים למקסימום, בטיולים איכותיים, ומתוכננים עד לפרטים הקטנים בהכנות קפדניות מראש, ועם הפתעות קטנות שעושות את ההדבל עבור הילדים".

סיפור מיוחד על הקעמפ?

"רציתי לספר משהו, שאומר את סיפורו המיוחד של הקעמפ: למרות שמחיר הקעמפ הוא 600 שקל לאחר סבסוד משמעותי, ויחסית נמוך לעומת העלויות הגדולות בפועל, יש הורים שמתקשים לשלם. אני רואה את האיכפתיות של ר' ימי ליפשיץ יו"ר כפ"ח, כיצד הוא דואג שכל הורה יוכל לשלוח את ילדיו למסגרת הקעמפ שלא ישארו ללא מסגרת, והכל בחיוך ובאכפתיות – מבחינתי זהו סיפורו המיוחד של הקעמפ".

דוידי אליטוב, מנהל גשמי במיני קעמפ "צבא הגאולה ביתר עילית":

מה מייחד את המיני קעמפ?

"יש כמה היבטים בהם המיני קעמפ שלנו מיוחד. המיקום שלנו בסביבה חרדית, יוצר קידוש שם ליובאוויטש. כמו כן, הקעמפ בביתר מאחד את שני תלמודי התורה יחד, באוירה מיוחדת של אהבת ישראל. הקשר של המדריכים עם התלמידים נמשך למעשה גם במשך השנים, כך היה בשנים עברו וכך גם השנה.


צילום: אלון יעקבוביץ'

"גם הגשמיות בהשקעה גדולה מאוד, כשמוגשות בכל יום ארוחות עשירות מקייטרינג, והפעילויות והטיולים נערכים בהשקעה גדולה. כל הדברים הללו יוצרים ייחודיות גשמית ורוחנית כאחד".

מה המתכונת להצלחה?

"כמו שאמרנו, ההשקעה הגדולה ברווחה, בגשמיות וברוחניות. בארוחות, בטיולים מגוונים, באווירה חסידית בדגש על התקשרות לרבי. השנה נבחרו נושאי ההתקשרות לרבי "שנות הממ"ים", והחדרת ההווי כמו באותם ימים. השנה הצטרפנו לתכנית המושקעת והייחודית שהושקה השנה ע"י ארגון 'הפנסאים' במספר רב של קייטנות וקעמפים ברחבי הארץ, ומתמקדת השנה ב"אהבת ישראל".

"כמו כן, בחירת אנשי הצוות שלנו מתבצעת בצורה מדוקדקת ואחראית ע"י הגנרלים הנמרצים. וכמובן, אי אפשר שלא לציין שהצלחת הקעמפ מתאפשרת הודות למאמציו של ר' יקי הרשקופ נציג חב"ד בעיריית ביתר עילית, שהקים את המיני קעמפ לפני 6 שנים, ומאז פועל גדולות ונצורות להצלחתו בכל המובנים".

סיפור מיוחד על המיני קעמפ?

"אמש, נערך ערב 'על האש' בפאארק העירוני, והילדים השתתפו בפעילות מיוחדת. בתום הפעילות, הוקרן על מסך ענק וידאו של הרבי. לפתע אנו מבחינים בעשרות מילדי ביתר יחד עם הוריהם, שהתקבצו גם לצפיה בוידאו. ניכר היה שהם התפעלו מאוד מחניכי ה"מיני קעמפ", ובכך נעשה קידוש שם ליובאוויטש. זהו סיפור אופייני".

אריה ג'ורי, מנהל כללי של "קעמפ ילדי השלוחים" אשר מתקיים בקמפוס המפואר של ישיבת תות"ל המרכזית בלוד:

מה מייחד את הקעמפ?

"הפסיפס הייחודי של הילדים. 'כרטיס הכניסה' לקעמפ, הוא שהילד בן של שליח בארץ או ברחבי העולם. כך, שכולם שליחים צעירים, דור ההמשך של שלוחי הרבי. זה מתבטא בהנהגה, בתפילות ובלימודים, ובכל דבר ודבר. הקעמפ כולו נסוב סביב נושא השליחות, ובחומר הלימודים המיוחד שאותו ערכו בחירי התמימים על נושא השליחות. הכל סובב סביב ה'ונפלינו' – חיזוק הייחודיות של ילדי השלוחים".

מה המתכון להצלחה?

"מסירות חברי הצוות וההנהלה. אנו מאמינים ש"כינוס השלוחים" הזה, שמתקיים פעם בשנה למשך 10 ימים רצופים, נותן את הכח לשלוחים הצעירים למשך כל השנה כולה להצליח בשליחותם, כל אחד במקומו.

"למרות הקשיים הכלכליים, נערכנו לטיולים איכותיים ומושקעים, וזה בהמשך לתנאים הגשמיים הכלליים, של תנאי אירוח ברמה גבוהה".

סיפור מיוחד על הקעמפ?

"אחד הילדים, בן של שליח באחת מערי הדרום המרוחקות, התקשה להפרד מהבית בשנה שעברה ולהצטרף לקעמפ, היות ולא נמצא בסביבה חסידית ורוב הזמן כמעט ולא יצא מהבית. אחרי כמה ימים של שהות בקעמפ, הוא נפתח, והביתה כבר חזר שמח ויותר פתוח מבחינה חברתית. ההורים הופתעו לגלות 'ילד אחר' –חברתי ויותר עם שמחת חיים. כמובן, שהשנה הוא שוב הגיע..."

לסיכום, מוסיף אוריה ג'ורי, תודה מיוחדת לחברי הנהלת הקעמפ: "הת' לוי גליס, הת' יחזקאל קופרשמידט, הת' אברימי לייבוביץ', וכן לכל התורמים והמסייעים שהוזילו מהונם לטובת הקעמפ".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.