מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשע״ה 29.07.2015

צעירי חב"ד עם מצויני צה"ל התארחו בטורונטו

לציון שנה ללחימה ב"צוק איתן" נרתמה הקהילה היהודית בפלמינגו טורונטו קנדה בהנהגת שליח חב"ד במקום הרב מנדל קפלן ואירחו קבוצת חיילים פצועים. את מסע הקבוצה ארגן הרב מנחם קוטנר מנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור המלווה את הפצועים מהיום הראשון, והרב יוסי סברדלוב מצעירי חב"ד  מצויני צה"ל
צעירי חב
לרבים מאיתנו הלחימה בעזה בקיץ שעבר הוא זיכרון רחוק. אבל מצויני צה"ל שנפצעו ב"צוק איתן" אותות המלחמה עדיין מורגשים היטב ונמשכת גם היום בטיפולים הרפואיים במחלקות השיקום במטרה לחזרתם לבריאות שלימה.

לציון שנה ללחימה נרתמה הקהילה היהודית בפלמינגו טורונטו קנדה בהנהגת שליח חב"ד במקום הרב מנדל קפלן ואירחו קבוצת חיילים פצועים. את מסע הקבוצה ארגן הרב מנחם קוטנר מנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור המלווה את הפצועים מהיום הראשון, והרב יוסי סברדלוב מצעירי חב"ד.

חברי הקבוצה נתקבלו בחיבוק חם על ידי בני הקהילה, וזכו לשלל חוויות גשמיות ורוחניות, שבמרכזו טקס סיום והכנסת ספר תורה לרפואתם ולזכר חללי צוק איתן. כל זה מתוך רצון עז לבטא ההערכה שהם חשים לפועלם למען הגנת העם והארץ. הקהילה לא חסכה כל מאמץ על מנת שכל רגע יהיה חווייתי עבורם על מנת להשכיח מהם את הכאבים והטיפולים שהם עוברים בשיקום הארוך.

נצגים של הקהילה ליוו את הפצועים באטרקציות הכי נחשבות בטורונטו וסביבתה חברי הקהילה גב' שרי בכר ובעלה עופר יחד עם מר גרג ניסן דאגו לכל פרט כדי להנעים את זמנם הפצועים.

הרב מנחם קוטנר המלווה את הפצועים במסע השיקום סיכם את המשלחת באומרו: זה מדהים ובלתי נתפס, לפגוש את החיילים בימים הראשונים של הפציעה בטיפול נמרץ או את הוריהם בהמתנה מתוחה מחוץ לחדרי הניתוח כשהרופאים מודיעים בצער שקיים חשש ממשי לחייהם וכי לא בטוח שישרדו את הלילה... ובשעה זו אנו בצעירי חב"ד מתפללים לרפואתם ונותנים יד תומכת ואוזן קשבת כדי להיות איתם ברגעים אלו. ומצד שני, כמה חודשים לאחר מכן, לראות את אותו פצוע רוקד בחוצות טורונטו עם ספר התורה בידו. או להבדיל, משתעשע להנאתו עם דולפינים בקנדה ומטפס במהירות על עוד מתקן בלונה פארק הגדול. אין זה אלא ניסים מהלכים בינינו!

במהלך ימי המשלחת, אמו של אחד הפצועים שיגרה מסרון לצעירי חב"ד דבריה המרגשים מעידים על עוצמת התרומה של המשלחת לשיקומם של הפצועים. וכך היא כותבת:

"היום- שנה לפציעה של אלעד בעזה. אני שמחה שהוא עסוק כי הוא היה במתח גדול לקראת היום. הרב קוטנר, אין לך מושג איזה אושר יש לי לשמוע את אלעד צוחק כשמשתעשע עם דולפין. לראות אותו שמח, נהנה, שוכח מהניתוחים והטיפולים והצער. מודה מכל הלב!! ה' יברך אותך. החסד שאתה עושה, השמחה שאתה מביא, מרפא הרבה יותר מכל טיפול רפואי פורמאלי. אין לנו מילים להביע את תודתנו והערכתנו לחב"ד על השקעה של זמן, מחשבה, אהבה, כסף ורצון טהור לשמח את הבחורים ולהנעים להם בכל דרך. חסד אמיתי. לראות את השמחה של הבנים הללו- מרגש עד דמעות. אנו מתפעלים ממך, ומכל המפעל המיוחד של צעירי חב"ד שמשמח "מצוייני" צה"ל. איזו קהילה נפלאה של אנשים טובי-לב, גומלי -חסד. מקווה שנוכל לארח אותם כשיבואו לישראל בע"ה בקרוב. אשריך!
יום טוב/לילה טוב מארץ הקודש.
אמו של אלעד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.