מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ה 28.07.2015

ברוך מתיר אסורים: יהונתן פולארד ישוחרר בח' כסלו תשע"ו

30 שנה אחרי, יהונתן פולארד יוצא לחופשי: ועדת השחרורים האמריקנית החליטה הערב (שלישי) כי פולארד ישוחרר ביום שישי ח' כסלו תשע"ו ● האם הוא יוכל לשוב לישראל? וגם: מה סיפר מפעילו רפי איתן בראיון בלעדי ל-COL  יהונתן פולארד ישוחרר
ברוך מתיר אסורים: יהונתן פולארד ישוחרר בח' כסלו תשע
בשורה טובה. יהונתן פולארד בתקופות שונות מחייו (אין תמונות מהעשור האחרון)

חיים ברון

30 שנה אחרי שנאסר על-ידי האמריקנים בגין ריגול לטובת ישראל, יהונתן פולארד יוצא לחופשי, בשעה טובה ומוצלחת: ועדת השחרורים האמריקנית החליטה הערב (שלישי) כי פולארד ישוחרר ביום שישי ח' כסלו תשע"ו.

משרד המשפטים הישראלי ועורכי-דינו של פולארד אישרו את הדיווח. יחד עם זאת, דווח כי על פולארד ייאסר לצאת מגבולות ארה"ב לפחות חמש שנים לאחר השחרור. לנשיא ארה"ב תהיה אפשרות לקצר את זמן השהות שלו בארה"ב ובכך לאפשר לו לשוב לארץ.

הדיווח הראשוני על שחרורו הצפוי פורסם לראשונה בשבוע שעבר בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". גורמים בבית הלבן הבהירו כי הנושא יהיה נתון להחלטת ועדת השחרורים. היום, כאמור, הועדה החליטה שפולארד ישוחרר בתום 30 שנה של מאסר ממושך, בהם עבר פולארד ייסורים.

לפני 6 שנים, בראיון נרחב ובלעדי שהעניק ל-COL, התייחס המפעיל של פולארד, רפי איתן, בין-היתר לפרשה העצובה.

המפעיל מדבר

השנים שחלפו מאז נכלא פולארד בכלא האמריקני, לא הקהו במאומה את הפצע החשוף שהפרשייה פערה. איתן היה מפעילו של פולארד, כמי שעמד אז בראש הלשכה לקשרי חוץ של המוסד. הוא אף פגש את פולארד באחד משלבי שירותו כסוכן.

ניכר על איתן שהפרשייה הזאת היא עצב חשוף בתודעתו. מוטב היה שלא לפתוח את הנושא כלל ועיקר, אולם משנפתח, מגלה איתן טפח, ומכסה שתיים.

בראיון למנחם כהן ואריה ארליך, סיפר איתן על לקיחת אחריות מלאה מצידו. הוא לא התנער מאחריות. הוא אף הביע צער על כל יום שעובר ופולארד נמק בתאו.

מעל עשרים שנה שיהונתן פולארד בכלא. איך אתה מרגיש עם זה?

"אני מאוד מצטער שבוש לא חנן אותו בשלהי כהונתו. היינו  משוכנעים שבוש ייתן לו חנינה, ולצערי זה לא קרה. צריך להמשיך ולעשות מאמצים משותפים".

במהלך השנים שחלפו מאז נעצר פולארד, פעלת למען שחרורו?

"אני יכול לומר, שלא היה ראש ממשלה שלא דיברתי איתו אודות הנושא. לא היה מנהיג ישראלי שלא בדקתי איתו את מגוון האפשרויות העשויות להביא לידי שחרורו. הרגשתי אחריות אישית, כמו מפקד שהחייל שלו נפל בשבי.

"אני אגיד ברור: כשמפקד הול לקרב, יש לו נפגעים", אמר איתן. "אני הלכתי לקרב מודיעיני. אם הייתי צריך ללכת לקרב הזה או לא – זו שאלה אחרת. אבל בסופו של דבר, הוא נפל בקרב. אני מצטער על כל יום שהוא שם, ואני מנסה לעזור לו.

"היו לי עוד קורבנות במהלך השנים שפיקדתי על מבצעים שונים", הודה איתן. אבל פולארד הוא הקורבן הכי גדול. נפגשתי עם אשתו פעמים רבות. אני מקווה שהוא ישוחרר בסופו של דבר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.