מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ה 28.07.2015

דרמה בשאנור ● המתיישבים לנתניהו: "הגיע הזמן לתקן". צפו

דרמה לילית ביישוב שאנור שפונה לפני עשור בתוכנית הגירוש: משפחות שאנור ששבו הלילה לישוב שהוחרב לפני עשור, פנו במכתב לראש הממשלה ושר הביטחון: "הגיע הזמן לתקן את העוול - בידכם הדבר". בפנים: תיעוד נוסף מהמתרחש בשאנור בשעות האחרונות. וגם: האולטימטום של משרד הביטחון והתגובות הסוערות במערכת הפוליטית דרמה בשאנור
דרמה בשאנור ● המתיישבים לנתניהו:
השיבה לשאנור, הבוקר
משפחות שאנור ששבו הלילה לישוב שהוחרב לפני עשור, שיגרו הבוקר מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, ובו דרישה לתקן את העוול ולאפשר להם לחדש את ההתיישבות היהודים בצפון השומרון.
"לפני עשור גורשנו מביתנו ביישובי צפון השומרון, והלילה חזרנו הביתה", נכתב במכתב. "חזרנו הביתה, כי הגיע הזמן לתקן את העוול הנורא, עוול של עשור, עוול מיותר, עוול שבידנו יחד לתקנו. אדוני ראש הממשלה, ימים ספורים לפני שנעקרנו מביתנו, התפטרת בצעד דרמטי מממשלת הגרוש. הסברת כי תכנית ההתנתקות תסכן את ביטחון ישראל - "כשם שהתרעתי בשנת 1993 שהסכם אוסלו יביא עמו פיגועים מיו"ש וירי טילים מעזה, כך לצערי אני משוכנע היום שהצעד הנוכחי יביא במרוצת הזמן להגברת הטרור ולא להחלשתו" כתבת במכתב ההתפטרות. אכן היום לאחר עשור, כולנו חווים את הפגיעה האנושה בביטחון ישראל. הגיע הזמן לתקן את העוול - בידך הדבר".
"יישובי צפון השומרון הינם בשליטה מלאה של צה"ל, במרחק נגיעה ממרכז הארץ - עומדים ריקים וממתינים לשובם של תושביהם היהודים", הוסיפו המשפחות. "חזרה ליישובים חומש ושא-נור אינה דורשת הערכות מיוחדת שכן כאמור, צה"ל שולט במקומות אלו ונמצא בהם יום יום. יישובם מחדש של יישובים אלו תחזק את ביטחון האזור ואת האחיזה באדמת א"י, אל מול הטרור הגואה יש לעמוד בגאון וליישב את ארצנו.
אדוני שר הביטחון, אתה אמרת כי אין ספק שההתנתקות נכשלה, הוספת כי עקירתנו מביתנו הייתה מתוך מצוקה פוליטית ואישית של מי שהיה אז ראש ממשלה, אריאל שרון. היום עשור אחרי בידך האפשרות לתקן את העוולה הנורא. זו העת להפסיק עם הדיבורים על העוול ולעבור למעשים".
המשפחות אף הוסיפו דרישה שלא לשלוח חיילים לפנותן משאנור. "חיילי צה"ל הם אחינו אהובנו, בשר מבשרנו. אנו דורשים לא לחזור על טראומת הגירוש, ולא לכפות על חיילי צה"ל לגרש אותנו שוב מביתנו. אנו חזרנו לביתנו בכדי להישאר. אנו קוראים לכם הצטרפו למהלך השיבה ולאשר את חזרתנו. אדמת ארץ ישראל קוראת לכם!".
כתבנו מציין כי משרד הביטחון הציב אוליטימטום למתיישבים להתפנות מהמקום.
ובתוך כך, תגובות לחזרת המתיישבים לשאנור נרשמו גם במערכת הפוליטית.
שר הרווחה חיים כ"ץ: "אני מעריך ומוקיר את מיישבי הארץ. תחזקנה ידיכם. היום, 10 שנים לגירוש, צריך להודות בטעות ולתקנה. אני קורא לממשלת ישראל לראות בעליה היום לשאנור את יום חידושו והקמתו מחדש של הישוב".
ח"כ מוטי יוגב מסיעת הבית היהודי: "הנסיגה המכונה התנתקות מצפון השומרון ורצועת עזה היתה איוולת שגבלה בפשע של ראשי המדינה דאז. במלאת עשור כשהאיוולת מתגלה במלוא קלונה, זה הזמן לאפשר למשפחות צפון השומרון – חומש, שאנור, גנים וכדים, ובעתיד גם יישובי חבל עזה, לשוב למקומם. אני קורא לראש הממשלה לאפשר לתושבי צפון השומרון לחזור ליישובים, ולהשיב את הביטחון לכל יהודה ושומרון".
סגן השר איוב קרא מסיעת הליכוד: "שאנור בעיני זה האור, כי נור זה אור, וזה בעיני האור של כל ההתיישבות של עם ישראל כולו. עכשיו צריך להחזיר את האור, ואני חושב שכל ההצגה אתמול של תכנית השלום ההזויה של מפלגת העבודה רק מחזקת את ההבנה שכל ההצגה הזו קרסה, וצריך לחזור להתיישבות שהחל בה בשנות ה-70 שמעון פרס. אני מחזק את ידי העקורים שגירשו אותם, ואלוקים הראה לכולם שזו לא הדרך. אנחנו צריכים לשאת אותם על כפיים ולשים אותם במקומם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.