מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשע״ה 27.07.2015

בלארוס: חולל בית הקברות היהודי בעיר בוריסוב

יהודים שפקדו את בית הקברות בעיר בוריסוב שבבלארוס נדהמו לגלות לפחות 19 מצבות בבית העלמין שחוללו בצורה קשה ומחפירה. אנשי הקהילה מיהרו להזעיק את המשטרה המקומית שפתחה בחקירת המקרה החמור ● מהקהילה היהודית נמסר כי חלק מהמצבות לא ניתנות לשחזור. התיק על השחתת בית הקברות הועבר לועדת חקירה אזור בוריסובסקי, והחקירה נמשכת חולל בית הקברות
בלארוס: חולל בית הקברות היהודי בעיר בוריסוב
יהודים שפקדו את בית הקברות בעיר בוריסוב שבבלארוס נדהמו לגלות לפחות 19 מצבות בבית העלמין שחוללו בצורה קשה ומחפירה. אנשי הקהילה מיהרו להזעיק את המשטרה המקומית שפתחה בחקירת המקרה החמור.

מהקהילה היהודית נמסר כי חלק מהמצבות לא ניתנות לשחזור. התיק על השחתת בית הקברות הועבר לועדת חקירה אזור בוריסובסקי, והחקירה נמשכת. הקהילה היהודית תתגייס בימים הקרובים לתקן את הנזקים הכבדים ולהחזיר את בית העלמין למצב תקין.

בבתי קברות יהודיים בבוריסוב אירעו לא פחות מארבעה מקרי וונדליזם. עם זאת רק במקרה אחד, העבריינים שהרסו את המצבים אותרו והועמדו לדין. הקהילה היהודית קיימת בעיר מהמאה ה־16.

במאה ה־ 17 קהילת בוריסוב נחשבה כאחת המבוססות בליטא. עיקר עיסוקי היהודים היה מסחר בעצים ובלחם עם ריגה והאזור שמצפון לים השחור.

בשנת תרצ"ט, מבין 49 אלף תושבים, עשרת אלפים היו יהודים. הגרמנים הגיעו לבוריסוב בשנת תש"א ומיד הקימו גטו. באותה שנה הם התחילו בחיסול הגטו ותשעת אלפים נרצחו בו, הי"ד. במקום קיימים אנדרטאות לזכר המאורעות. כאמור, בעיר קיימת קהילה יהודית קטנה ובית הקברות היהודי שחולל עדיין פעיל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.