מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשע״ה 27.07.2015

בנט: 'שמו אותי בגן חב"ד והצקתי לאבא: מה עם כשרות?'

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט נשא דברים בפני מאות שליחי 'הציונות הדתית' הצפויים לצאת לשליחות זמנית ברחבי העולם, והדגיש בפניהם את חשיבות עבודתם ● "יהדות הגולה תתחבר לעצמה קודם כל בראש ובראשונה דרך היהדות, דרך התורה והמורשת שלנו", אמר בנט וסיפר על חוויותיו בגן חב"ד בחו"ל  בנט בגן חב"ד  טבת, תשע"ג● בנט חשף בראיון ל-COL: "הקשר שלי בילדות עם חב"ד"
בנט: 'שמו אותי בגן חב
נפתלי בנט (צילום ארכיון: שניאור שיף, COL)
שר החינוך נפתלי בנט, המכהן גם כשר התפוצות, נשא דברים בפני מאות שליחי 'הציונות הדתית' הצפויים לצאת בשבועות הקרובים לשליחות של שנה עד ארבע שנים ברחבי העולם, והדגיש בפניהם את חשיבות עבודתם.

בנאומו, באירוע שהתקיים באוניברסיטת בר אילן, ושקטעים ממנו צוטטו על-ידי העיתונאים צביקה קליין באתר נרג'י, אמר בנט: "אנחנו אחראים לקיום היהודים בגולה. אם הייתי צריך להגיד שלוש מילים שהן המסר: Save the Jews, להציל את היהודים. אנחנו מאבדים יהודים בגולה להתבוללות בקצב כמעט חסר תקדים. זו משימה כבירה".

"איך עושים את זה?" שאל בנט. "אין תשובה אחת. אבל ככל שצפיתי ולמדתי, הסוד הוא דרך היהדות קודם כל. אם אני צריך למכור את מדינת ישראל ואת החופים ואת מבצע אנטבה, זו אופציה אחת. אופציה אחרת היא את היהדות ואז את מדינת ישראל. יהדות הגולה תתחבר לעצמה קודם כל בראש ובראשונה דרך היהדות, דרך התורה והמורשת שלנו.

"תיפגשו עם המון יהודים שמחפשים משמעות ושייכות. שייכות זה אחד משני דברים – שייכות למשפחה היהודית, לעם ישראל, שג'ון שגר באוקלהומה הוא אח שלך או שלי. אנחנו ביחד, אנחנו אחים. שייכות לרצף ההיסטורי ולייעוד ההיסטורי של העם היהודי".
בנט סיפר עוד כי הוריו, שהיו לא שומרי תורה ומצוות, שלחו אותו לגן חב"ד כשהיה ילד. "הוריי גדלו בארה"ב מנותקים מהיהדות, והחוויות המכוננות למשפחה היו דווקא בגולה ובחיבור ליהדות. שמו אותי בגן חרדי של חב"ד. הוריי היו חילונים לגמרי. חזרתי עם פאות וציציות והצקתי לאבא, למה לא שומרים כשרות?

"בסוף זה המון דברים קטנים בהוויה היומיומית. דברים קטנים כמו ארוחת ערב שבת, תפילה בבית כנסת ביחד... צריך להתחבר למציאות ולהביא אלינו. להיות פתוחים להרבה סגנונות, לא לשפוט אנשים. לא להגיד שאין מקום בבית הכנסת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.