מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ה 26.07.2015

עשור להחרבת גוש קטיף: האם הופקו הלקחים?

עשר שנים להחרבת גוש קטיף: האם הופקו הלקחים? ● ראיון עם הרב יוסף הרטמן מנחלת הר חב"ד מהפעילים במאבק למניעת החורבן והגירוש של תושבי גוש קטיף ● "כל יהודי המאמין בתורת ישראל אוהב את עם ישראל ודואג באמת לארץ ישראל צריך לרתום את עצמו למאבק חסר פשרות ומתמשך למניעת הסכנה הנוראה של הקמת מדינת טרור ליד ביתנו. אני שואל את עצמי בכל יום: מה קרה לנו? האם נרדמנו בשמירה?  לסיפור המלא
עשור להחרבת גוש קטיף: האם הופקו הלקחים?
במבצע השרשרת מגוש קטיף לירושלים. ז' במנחם אב תשס"ד
חורבן ישובי צפון השומרון שא נור וחומש הסתיים לפני עשר שנים בח"י במנחם אב,יום חורבנה של קהילת חברון האם זה מקרי?

כיהודי מאמין הננו סבורים שאין מקריות בעולם. מקרה =אותיות רק מה'. כבן למשפחה חברונית, משפחת סלונים, שחלקה נרצח באכזריות נוראה הי"ד בטבח תרפ"ט, אני מזועזע מהסמליות והדמיון בין האירועים. כמובן שמצד אחד אין לדמות כלל. בחברון נעשה פוגרום אכזרי ונורא בשישים ושבעה יהודים, בהם נשים וטף.נותרו עשרות פצועים קשה ונכים לכל חייהם.ה' ישמרנו.

ישנו בכל זאת דמיון מצרר בין האירועים: בשני המקומות בחברון ובגוש קטיף וצפון השומרון, הוחרבו קהילות יהודיות . קהילות של תורה וחסד,הכנסת אורחים, קיום מצוות.נשרפו והוחרבו בתי כנסת,ישיבות ותלמודי תורה.בחברון זה נעשה ע"י פורעים מרצחים ימ"ש. להבדיל, כאן זה נעשה באופן "חוקי" על פי כללי "הדמוקרטיה",בידי ממשלה יהודית וצבא יהודי שהוקם כדי להגן על יהודים. ב"ה שלא היו נפגעים בגוף בשעת הגרוש הנורא. אך היו וישנם נפגעים בנפש עד היום. עובדה זו צריכה להיצרב בתודעה של כולנו ושל כל העם, כדי שלעולם לא יחזרו על הזוועה הזו הממיסה כל לב והמדמעת כל עין....

מהי לדעתך הסיבה העיקרית לכישלון המאבק?

כבר כתבתי בעבר ב"כפר חב"ד": באם לא נשכיל לצרף אלינו למאבקנו את הציבור החרדי והכללי לא נצליח. לצערנו ולחרפתנו הצבורים הללו ברובם הגדול עמדו מהצד.

מדוע זה קרה? מדוע לא התחברו באמת למאבק שנמשך כשנה וחצי?

הצבורים הללו סברו בטעות כי המאבק הוא על שמירת ישובי "המתנחלים" ו"החממות" שלהם. אילו היינו מסבירים להם כי המאבק הוא עבורם עבור תושבי ירושלים ורמת גן בני ברק וראשון לציון, עבור נשותיהם וילדיהם. זהו מאבק שלהם על ביתם הם.כאשר גוש קטיף וצפון השומרון נפרצו ונפתחו בפני המחבלים הארורים ימ"ש הרי הם בסכנה. כבר היום כשני מיליון יהודים אנשים נשים וטף חשופים לטילים ארוכי טווח לפצמרי"ם ולקאסמים הנורים ממדינת הטרור שהקמנו במו ידינו בחבל עזה.

"שמא תיפתח הארץ לפניהם" כפסק ההלכה הידוע בשו"ע או"ח הלכות שבת סימן שכ"ט, שם נפסק שאסור לתת קש ותבן ובישוב הנמצא על הספר יוצאים עליהם בכלי נשק אפילו ביום שבת. כאן לדאבוננו זה לא "שמא" אלא וודאי....בשנה שעברה בדיוק במבצע "צוק איתן" חווינו על בשרנו את התוצאות הנוראות של העקירה המסוכנת של ישובי "גוש קטיף". הטילים הגיעו לתל אביב ולבני ברק

האם לדעתך ניתן היום לתקן? או ש"איחרנו את הרכבת"?

"כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן". אף פעם לא מאוחר.היום יותר מתמיד ניתן להסביר לאנשים את הסכנות הביטחוניות הכרוכות בנטישת שטחים ומסירתם לאויב הרצחני. ראש הממשלה "שלנו" ממשיך להצהיר כי הוא מצדד בפתרון= בחזון "שתי מדינות לשני עמים", פירושה המעשי של הצהרה זו נטישת חלקים נרחבים מליבה של ארצנו הקדושה החיוניים ביותר לבטחוננו,לידי שונאינו ימ"ש כדי להקים בשטחים אלו מדינת טרור בשלטון א.ש.פ. =חמאס.

בשבוע שעבר האזרח מספר אחד דיבר על "הצורך להיכנס למשא ומתן עם אש"פ", הרי כל בר דעת יודע כי בתוך כמה ימים החמאס ישתלט על הכול. מבחינתנו אין הבדל ביניהם. שני הארגונים חרתו על דיגלם "לזרוק אותנו לים" רחמנא ליצלן היה לא תהיה. אחרי "הודעה" כזאת, מאות אלפים היו צריכים לצאת לכיכרות הערים והישובים, לצמתים לזעוק ולמחות: מדוע אתם מהמרים על חיינו.?! מי שמכם?!.....

מי צריך להוביל את המחאה?רבנים או פוליטיקאים?

כ"ק הרבי נשיא דורנו הטיל את תפקיד המחאה על רבני ישראל שליט"א. הרבי ביקש עשרות ומאות פעמים כי הרבנים יפסקו דעת תורה עפ"י ההלכה הפסוקה שהזכרנו לעיל.לצערנו הרב במשך עשר השנים שחלפו כמעט ולא שמענו מחאה תקיפה ומתמשכת, מחאה שתגיע לכל בית בישראל. בשיחת ש"פ מטו"מ ה' תש"מ הרבי ביקש לפרסם את סימן שכ"ט לכל יהודי בישראל. שלא יישאר אחד שלא ידע מהלכה זו.בעיניו הטהורות והזכות צפה רבנו את המצב כיום.עדיין רבים וטובים חושבים בטעות כי אם ניסוג ח"ו היל"ת מיהודה שומרון והגולן יבוא השלום המיוחל. הרי זהו רעיון הזוי ומטורף לחלוטין! עלולים לסכן מיליוני יהודים.לכן בראש המאבק צריכים לעמוד כבוד רבני ישראל שליט"א כאיש אחד בלב אחד.בכוח התורה הקדושה ובסייעתא דשמיא נצליח להדוף את המזימות והתוכניות המסוכנות והאוויליות.

חשוב ביותר שכבוד הרבנים יפגשו עם קברניטי המדינה ראש הממשלה שריו ויועציו וכל חברי הכנסת. בדרך הטבע שם נערכות ההצבעות הגורליות. החכי"ם החרדיים וה"בית היהודי" צריכים לדעת היטב את סימן שכ"ט ולהפנים אותו. הם חייבים להוביל את המאבק למען שינוי "דעת הקהל".כמובן ופשוט שעל ראש הממשלה המצהיר שהוא דואג לביטחון עם ישראל וא"י ועומד כצוק איתן בנושא ההסכם המסוכן שנחתם עם איראן. הוא חייב לחזור בו הראשון מהצהרותיו במימוש ה"חזון" של "שתי מדינות" ה' ישמרנו. מדינת מחבלים בגבולה של פתח תקווה וכפר סבא הם איום קיומי לא פחות מאיראן!

לצערי הרב, למרות שחלפו עשר שנים מהגרוש והעקירה האכזריים של גוש קטיף ללא שום תמורה, מאידך עברנו מלחמות ומבצעים על בשרנו שגבו קרבנות יקרים הי"ד. עדיין מדברים על מו"מ עם אש"פ. כרגע פשוט אין "פרטנר" רציני לשיחות לכן הענין הוקפא אך לא ירד משולחן ההצעות. הסכנה של עקירת ישובים ר"ל והקמת מדינת מחבלים היל"ת עדיין מרחפת על ראשנו.

הרי הרבנים לא יכולים להגיע פיזית לכל יהודי מנין ניקח פעילים? מנין נשיג תקציב לכל הפעילות?

כאשר יתחילו לפעול ימצאו תורמים ויהיה תקציב אי"ה. אפשר לנהל פעילות מסועפת ופורייה ללא תקציבים. בזמנו וועד רבני חב"ד פנו לציבור שלנו ולכלל הציבור לנצל כל אירוע של שמחה (חתונות, בר מצוה, ברית מילה וכדומה) לפרסם את סימן שכ"ט. יכול אני לספר לך מניסיוני האישי: ב"ה זכינו להשיא תשעה ילדים וכמה נכדים. בכל שמחת נישואין דיברנו על סימן שכ"ט, סכנת פיקוח נפש באם תוקם מדינה לרוצחים ימ"ש.כך נהגנו גם בשמחות משפחתיות אחרות. עשרות שנים הנני מדבר עלכך. לא מפרסמים מספיק את נושא סימן שכ"ט פיקוח נפש..... אין צורך בתקציב. בכל שמחה משפחתית כמו חתונה, קשו"ת וכדומה ישנו קהל, מערכת הגברה, מבקשים מאחד הרבנים או הנואמים או בעלי השמחה עצמם שיאמרו ד"ת קצר ומחאה. בכל שמחה ישנם אורחים וידידים מהציבור החרדי והכללי. במשך שנה נחשפים לדעת הרבי =דעת ההלכה עוד מאות אלפים. אם כל אחד מקוראי הראיון ידבר בכל יום עם יהודי אחד בנושאים הנ"ל במשך שנה ניתן להגיע לעשרות אלפים. צריך לגלות אכפתיות ואז כל אחד יגלה יוזמות יצירתיות. כל יהודי המאמין בתורת ישראל אוהב את עם ישראל ודואג באמת לארץ ישראל צריך לרתום את עצמו למאבק חסר פשרות ומתמשך למניעת הסכנה הנוראה של הקמת מדינת טרור ליד ביתנו. אני שואל את עצמי בכל יום: מה קרה לנו? האם נרדמנו בשמירה?

האם גם צבורים וגופים אחרים צריכים לעשות חשבון נפש בימים אלו?

אין זה מתפקידנו להטיף מוסר לאחרים. כל ציבור צריך לעשות את חשבון הנפש שלו. מה יכולתי לעשות להצלת גוש קטיף וצפון השומרון ולא עשיתי? כיצד אני מפיק לקחים היום ומונע את הגירוש מחר ח"ו היל"ת.

מועצת יש"ע צריכה לעשות חשבון נפש על הגמגומים והבלבול בהנחיות ששודרו לציבור.אסור בשום אופן להתפשר על עקירת בתים "לא חוקיים".זה ישדר חולשה ואי בטחון בזכותנו לגור בכל מקום בארצנו הקדושה.כל מייצרי הסטיקרים צריכים לשנות את הסיסמאות במאה ושמונים מעלות. הסיסמאות: "באהבה ננצח" יהודי לא מגרש יהודי" "אני אוהב את צה"ל" "אחים לא מגרשים".כל אלו ודומיהן לא השפיעו. לעניות דעתנו הסיסמאות צריכות להביע את הסכנה הביטחונית לכל אזרח.חומר ההסברה שחולק במאות אלפים הסביר את "אבדן הציונות" ניפוץ "ערך החלוציות" הרס ההתיישבות. החומר היה מצוין לציבור הדתי לאומי. "שכנעו את המשוכנעים".... החומר לא התאים לציבור החרדי והכללי.כתבתי ושוחחתי בע"פ בזמנו עם המארגנים, דברתי ברוח זאת בעצרת הענק ב"אגם" בגוש קטיף, לצערי הרב לא שינו כיוון עד הרגע האחרון.פעלנו במרץ רב, יחד עם קומץ חברים, בנושא ה"משאל" של חברי הליכוד. ריכזתי בהתנדבות את כל הפעילות באזור קריית מלאכי ואשדוד ועוד. ריכזתי באזורנו את "מבצע השרשרת" מגוש קטיף לירושלים. ארגנתי הסעות לעצרות המחאה ולעצרות התפילה בכותל המערבי...עמדנו במשמרות מחאה בצומת מלאכי (קסטינה) ובעוד צמתים.... לדעתי, החיסרון היה בהסברה נאותה של מצב פיקוח הנפש ממש שייגרם כתוצאה מעקירת ה"גוש" שחשיבותו הביטחונית הייתה גדולה ביותר, מעבר לחשיבות הכלכלית והחלוצית וכו' וכו'.העם לא חש שזהו המאבק שלו! העם לא התחבר למאבק לצערי הרב.

האם אתה מיואש מהמצב ומחוסר הפעילות?

כ"ק רבנו הזקן אמר: ליהודי אסור להתייאש, ואסור להתייאש מיהודי".
אני מקווה שעם ישראל יתעשת מהמבוכה, יתעורר מהתרדמה שהתשקורת הצליחה להרדימו ויתחיל לפעול. עלינו לתבוע מהממשלה להפסיק מיד את ההקפאה המסוכנת בישובי יהודה ושומרון. הרבי תבע להקים גושים גדולים של ישובים. על החכי"ם הדתיים והחרדיים ונאמני א"י בליכוד לתבוע לצאת במבצע בניה אדיר ודחוף כדי להגיע בתוך כמה שנים למיליון יהודים ביהודה ושומרון. כן עליהם לתבוע מהממשלה ליישב מיד את ארבעת ישובי צפון השומרון שנותרו בשליטת צה"ל, יחד עם חזרה לגוש קטיף ויישובו מחדש מיד!בד בבד עם הפעילות של מחאה ופרסום סימן שכ"ט למניעת הקמתה של מדינת הטרור לידינו ובתוכנו,עלינו לפעול בכל כוחנו בתחומים הרוחניים כפי שתבע מאיתנו הרבי נשיא דורנו. יש להוסיף בלימוד ענייני משיח וגאולה, נגלה וחסידות, להגביר את העיסוק במבצעים ובפרט במבצע תפילין שאחת מסגולותיו להטיל פחד על האויב.עיקר העיקרים עלינו לזעוק, לתבוע, להתחנן ולבקש בכל יום: עד מתי? אנו רוצים משיח עכשיו! זו זעקה אמיתית וכנה מכל הלב.בימים אלו של שלהי חודש מנחם אב שנזכה תיכף ומי וגאולה האמיתית עם הרבי בראשנו, בארצנו השלימה והקדושה.אמן ואמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.