מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשע״ה 23.07.2015

דרעי מתחייב: נבטל את ועדות הקבלה במעונות יום

"אנו נכונים להקל על הציבור ונפעל לפשט את ההליכים ולדאוג לכך שהורים יקבלו תשובות מיידיות כדי למנוע מהם דאגות", עדכן השר מעונות יום
דרעי מתחייב: נבטל את ועדות הקבלה במעונות יום
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הציג היום (רביעי) במליאת הכנסת שאילתה דחופה בנושא "הקריסה ברישום למעונות יום".

לדבריו, הורים המבקשים לרשום את ילדיהם למעונות של משרד הכלכלה נתקלים בבעיות בירוקרטיות רבות, "אך השנה, לראשונה, נדרשים ההורים לעבור ועדות קבלה על ידי רואה חשבון חיצוני – כך שהעיכוב שלהם גדול בהרבה".

"נכון לעכשיו עשרות אלפי הורים נמצאים במצב של חוסר ודאות לגבי השנה הבאה", טען מקלב. "האם מי שאמון על החינוך אינו אמון על תהליך הרישום? מדוע יש להוסיף בירוקרטיה?", תהה ח"כ מקלב וציין כי "בכל יום אני מקבל עשרות תלונות וטרוניות של ציבור גדול על הרישום, על הבירוקרטיה ועל עגמת הנפש שנגרמת להורים.

במענה לטענות אמר שר הכלכלה אריה דרעי כי קיימים כיום כ-1,800 מעונות ויש עליהם עומס רב, כך שהביקוש לעיתים הוא פי שלושה או פי ארבעה מהמקום הקיים במעון.

"אני ער למצוקה של הציבור ולבעיות העולות מהליך הרישום למעונות יום, ואנו במשרד הכלכלה נכונים להקל על הציבור ונפעל לפשט את ההליכים ולדאוג לכך שהורים יקבלו תשובות מיידיות כדי למנוע מהם דאגות", אמר דרעי. "הרישום למעונות בצורתו הנוכחית אינו פועל כנדרש. אנחנו במגמה לבטל את ועדות הקבלה למעונות כדי להקל על הרישום, כך שמנהלי המעונות יבצעו את הרישום ומשרד הכלכלה יפקח על כך".

בהמשך לתשובתו של השר טען ח"כ מקלב כי "אם יש רישום מוגבר, הרי המסקנה היא ש-100 הורים יקבלו תשובה שלילית. 100 הורים צריכים לחפש עכשיו אלטרנטיבה הרבה יותר יקרה. תש כוחם של ההורים, כאילו לא די במה שהם עוברים ברישום הרגיל, קל וחומר עכשיו, בעיכוב התשובה שלהם ובהקמת ועדות הקבלה".

גם שר הכלכלה הסכים לעובדה שקיימת בירוקרטיה ארוכה ומיותרת ברישום למעונות וציין כי מדובר ברישום של כ-110 אלף משפחות דרך המוקד הטלפוני. "הצעתי הצעה לקיצור הליכים ונפרסם בקרוב קריטריונים בהם נודיע באופן ברור מי זכאי ומי לא זכאי", סיכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.