מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשע״ה 22.07.2015

מדוע כינוס בית-הבחירה מרגיז את העולם המוסלמי?

זו כבר מסורת מרשימה ורבת שנים: מאות תושבי תל-אביב, אנשים נשים וטף, מתכנסים בראש-חודש אב, עם התחלת "תשעת הימים", בהיכל המפואר של בית-כנסת חב"ד גאולת ישראל במרכז ת"א ● המרצה המרכזי היה הרב מרדכי צבי דוברבסקי, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בראשון-לציון, שהסביר בבהירות את רעיון הגאולה והבניין המתחילים כבר בשעת החורבן עצמו, ועורר את האמונה והצפייה המוחשית לבנין בית-המקדש בכל רגע ממש   כינוס בית-הבחירה
מדוע כינוס בית-הבחירה מרגיז את העולם המוסלמי?
זו כבר מסורת מרשימה ורבת שנים: מאות תושבי תל-אביב, אנשים נשים וטף, מתכנסים בראש-חודש אב, עם התחלת "תשעת הימים", בהיכל המפואר של בית-כנסת חב"ד גאולת ישראל במרכז ת"א, לקיום תקנתו הקדושה של הרבי – עריכת כינוסי תורה בענייני בית הבחירה והגאולה העתידה בימים אלו.

השנה, מיד לאחר אמירת פרקי תהילים על-ידי המשפיע הרב שלום בער בוטמן, משלוחי הרבי בעיר, פתח את הכינוס המנחה, ראש אגף הפעילות במרכז חב"ד ת"א, ר' יצחק ביר, באמרו שעם כניסת ימי האבל על החורבן, בליל ראש-חודש אב, יש להוסיף מיד בשמחה המותרת בימים אלו, כדברי הרבי, ולערוך 'סיום מסכת'. את ה"סיום" ערך הרב מנחם טייטלבוים, חבר הכולל של מרכז חב"ד בת"א, שהסביר בטוב טעם 'הדרן' של הרבי על מסכת תענית.

הסבר מעמיק על משמעותו הרוחנית של בית-המקדש לאור תורת החסידות, נשא השליח ורב קהילת חב"ד בתל-אביב, הרב יוסף גרליצקי. הרב גרליצקי הסביר בשפה ברורה, על-פי תורת הרבי, כיצד בבנין בית המקדש מתבטאת כוונת בריאת העולם כולה, שאפילו גשמיות וחושך העולם עצמו יכריז שהוא "דירה לו יתברך", וסיים באומרו כי "זוהי עבודת השליחות שיסד הרבי בכל מקום בעולם, שגם ה'רחוב' מצד עצמו יאיר באור התורה והמצוות".

המרצה המרכזי היה הרב מרדכי צבי דוברבסקי, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בראשון-לציון, שהסביר בבהירות את רעיון הגאולה והבניין המתחילים כבר בשעת החורבן עצמו, ועורר את האמונה והצפייה המוחשית לבנין בית-המקדש בכל רגע ממש.

נואם אורח מיוחד הוא הד"ר מרדכי קידר, מרצה מבוקש בעולם בנושא המזרח התיכון, המכהן גם כמרצה באוניברסיטת בר-אילן ועוד. במשא מרתק הוא פותח במעבר מתשעה באב לט"ו באב, שהימים שביניהם מסמלים את ששת ימי המעשה, ועובר להסברת חשיבותו המכרעת של הר הבית בהיסטוריה היהודית עד לימינו.

בשליטתו המלאה במקורות הדת הערביים והמוסלמים הוא מוכיח כי מעולם לא היה לערבים ולמוסלמים כל סכסוך טריטוריאלי עם ישראל – שניתן ליישבו כביכול בנסיגה מכל השטחים חלילה, אלא מאבק דתי פשוט של כל המוסלמים בעולם שמטרתו אחת מאז ועד היום – "טיהור פלסטין" כולה מיהודים ח"ו, ומחיקת כל סממן יהודי מהארץ כולה. "יהודים שיושבים בתל-אביב ועוסקים בלימוד בנין בית המקדש – זהו 'קוץ' כפול בעיניהם", אמר קידר בחיוך, "קודם כל עצם ההימצאות ב'התנחלות תל-אביב', שאינה שונה בעיניהם מעזה וירושלים, ושנית – העובדה כי אנו 'מעיזים לתכנן' את בנין בית-המקדש בקרוב על הר הבית, בביאת המשיח".

המשתתפים קיבלו תשורה שהודפסה במיוחד לכינוס, "ביאור בהלכות בית הבחירה" מכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

את הערב הנעים החזן העולמי ר' בערל צוקר, שהפליא לרגש בקולו האדיר את הקהל הגדול, לאורך הערב כולו, עד לסיומו בשעה מאוחרת בלילה, יחד עם מקהלה ווקאלית מיוחדת. בסיום האירוע המרשים, שעל הפקתו טרחו אנשי מרכז חב"ד ת"א ר' יצחק ביר ור' יחזקאל גבירץ, נשארו רבים מהנוכחים להתוועדות חסידית עם שלוחי הרבי בת"א.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.