מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשע״ה 21.07.2015

ברגע האחרון: בוטלה השביתה במשק

השביתה הכללית במשק נמנעה כמעט ברגע האחרון: לאחר מו"מ מרתוני בין אנשי משרד האוצר והשר משה כחלון, לבין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סוכם מתווה למעבר להעסקה ישירה של עובדי קבלן המועסקים היום בחברות כוח אדם לשירות המדינה, וברשויות המקומיות ● כמו כן, סוכם על שיפור תנאי השכר של העובדים ברף הכנסה נמוך: עובדים סוציאליים, אנשי חינוך המועסקים כיום על ידי עמותות וארגונים נוספים, עובדי שמירה ואבטחה ועובדי נקיון בוטלה השביתה במשק
ברגע האחרון: בוטלה השביתה במשק
השביתה הכללית במשק נמנעה כמעט ברגע האחרון: לאחר מו"מ מרתוני בין אנשי משרד האוצר והשר משה כחלון, לבין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סוכם מתווה למעבר להעסקה ישירה של עובדי קבלן המועסקים היום בחברות כוח אדם לשירות המדינה, וברשויות המקומיות.

כמו כן, סוכם על שיפור תנאי השכר של העובדים ברף הכנסה נמוך: עובדים סוציאליים, אנשי חינוך המועסקים כיום על ידי עמותות וארגונים נוספים, עובדי שמירה ואבטחה ועובדי נקיון.

עובדי הקבלן שעל העסקתם ניטש המאבק מועסקים בשירות המדינה במגוון עבודות, באמצעות חברות כוח אדם המשלמות להם בדרך כלל שכר מינימום. במקרים רבים מדובר בעובדים שמועסקים במקביל ובאותן עבודות כמו עובדים רגילים בשירות המדינה, אלא שעובדי המדינה משתכרים שכר גבוה הרבה יותר עבור אותה עבודה בדיוק.

בהסתדרות דרשו מהמדינה לעמוד בהתחייבויות שניתנו בעבר, לעבור להעסקה ישירה של עובדי קבלן בשירות המדינה ולשפר את תנאי התעסוקה והשכר של העובדים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז כי אם דרישות ההסתדרות לא יתקבלו, תפרוץ במשק שביתה כללית החל ממחר. כאמור, אתמול הגיעו הצדדים לסיכום שמנע את השביתה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.