מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ה 20.07.2015

מתחת לרדאר: רמת בית שמש, הפתרון לציבור החב"די?

אתמול פורסם כי צוות מקצועי של משרד השיכון מגבש תכנית לתכנון עתידי של 200,000 דירות לציבור החרדי ● הבטחות יפות, ובנתיים, כתב COL יצא לבדוק "מתחת לרדאר", ברמת בית שמש, האם שם נמצא הפתרון למצוקת הדיור בכלל, ולציבור החב"די בפרט? ר' אליעזר דנסקר יועץ נדל"ן ומתווך דירות מספר על אלפי יחידות דיור זמינות לרכישה מיידית, וגם יוצא בקריאה 'להרים' פרוייקט מרוכז לטובת הציבור החב"די  מצוקת הדיור בציבור החב"די
מתחת לרדאר: רמת בית שמש, הפתרון לציבור החב
אליעזר דנסקר על רקע פרוייקט בבניה ברמת בית שמש ומפת שכונות העיר
משה בן-חיים

אמש פורסם כי צוות מקצועי משותף למשרד הבינוי והמכון החרדי מגבש תכנית מעמיקה ומפורטת הכוללת ניתוח של כל צרכי הדיור של האוכלוסייה החרדית בישראל בראייה ארוכת טווח לפרק זמן של 20 השנים הבאות, היות ומספר החרדים בישראל יגיע ל-1.9 מיליון נפש, דבר המצריך תוספת של 200 אלף יח"ד.

לאחר שהציבור החרדי שבע הבטחות בשנים האחרונות, בדמות "ערי העתיד לציבור החרדי", "חריש" ו"כסיף", כתב COL יצא לבדוק מה קורה "מתחת לרדאר", ברמת בית שמש השוכנת במרכז הארץ, ונמצאת בימים אלו בתנופת בנייה ענקית המותאמת לציבור החרדי. האם שם נמצא הפתרון, בהישג יד? ומה קורה אם פתרונות למצוקת הדיור בציבור החב"די?

שוחחנו עם ר' אליעזר דנסקר, חסיד חב"ד, יועץ נדל"ן ומתווך דירות, למעלה מ-15 שנה:

כמה דירות נבנות כיום ברמת בית שמש?

"בשלבי מסירה (טופס 4=אישור איכלוס) כאלף דירות, בתהליכי בנייה שונים יש כ-2500 דירות, מתוכם כ-1700 זמינים לקנייה מיידית ('על הנייר' – מקבלנים). זה מתחלק לפי אזורים: ברמת בית שמש ג'-1, ה-1000 יח"ד שדיברנו עליהם קודם בשלבי המסירה, וה-2500 הדירות האחרות ברמת בית שמש ג'-2 בשלבי בנייה שונים. כל זאת, לבד מעוד מאות יח"ד בשלבים של מכרזים במשרד השיכון.

רמת המחירים לרכישה, סבירה?

רמת המחירים סבירה לאיזור, וזולה יותר משמעותית מדירות יד שניה קיימות. לדוגמא (בלי התחייבות:) דירת 4 חדרים עם מרפסת יפה מקבלן "על הנייר", אפשר להשיג ב1,150,000 שקלים.

עיר העתיד החרדית?

מהן עתודות הבנייה של רמת בית שמש?

"מתוכננות בעשור הקרוב ברמת בית שמש סה"כ כ-20,000 דירות! אומרים שכאן יהיה בני ברק 2, רק עם איכות חיים גבוהה הרבה יותר...


התכניות העתידיות להרחבת בית שמש

"כיום הבנייה הרבה יותר איכותית ומתוכננת ממה שבנו לפני עשרים ושלושים שנה. במרבית הדירות יש מרפסת סוכה, מעליות ברמה גבוהה, מטבחים איכותיים, בניה עם התאמה לציבור החרדי ותכנון עירוני מוקפד לפי סטנדרטים גבוהים.

זה הפתרון הבא של הציבור החרדי?

"בהחלט שכן, זה הפתרון הבא של הציבור החרדי. זה שיש כיום כ-1700 דירות זמינות למכירה לציבור החרדי, ו-20,000 דירות עתידיות, כשכל הזמן יוצאים פרוייקטים חדשים, וזו הזדמנות של ממש.

מדוע באמת, "הולכים רחוק" ומחפשים בערים רחוקות כמו חריש? עד היום לא שמעו על רמת בית שמש?

"אנשים כן מתעניינים וכן מחפשים ברמת בית שמש. מאידך, אנשים חשבו שבחריש, שממוקמת רחוק מאיזור המרכז, הדירות יהיו בה יותר זולות, מה שבמשך הזמן התברר כסוג של אכזבה.

"לצערי, גם בבית שמש יש את הסטיגמה שנופחה בתקשורת, שיש כביכול חיכוכים בין הציבור החרדי לחילוני. נכון שיש מיעוט בודדים קיצוניים בשני הצדדים, מה שלא משנה את האוירה הכללית הטובה הקיימת בעיר, והמיעוט אין לו השפעה על האופי של המקום.

הפרוייקטים שעומדים למכירה, מתאימים לציבור החב"די?

"יש כאן קהילה גדולה ומפותחת של חסידי חב"ד, עם כל המוסדות. גנים, בית ספר, תלמוד תורה. כמובן יש בתי כנסת חב"ד בשכונות. חסיד חב"ד שירכוש דירה, הוא מגיע למערכת קהילתית קיימת ופעילה.

מה שמביא אולי את השאלה הבאה: אם יש פרוייקטים בבנייה, דירות לקניה ומחירים סבירים ביחס לשוק, אולי זהו הפתרון העתידי למצוקת הדיור של חסידי חב"ד?

"אני חושב שיש כאן הזדמנות יוצאת דופן, וחבל מאוד שאף אחד לא מרים את הכפפה ומרכז פרוייקט לטובת חסידי חב"ד. חבל מאוד שיש זוגות צעירים מחוסרי דיור שנמצאים במרתפים ועל הגגות, בשעה שיש כאן את הפתרון.


פתרון אפשרי? תנופת בניה ברמת בית שמש

"בהזדמנות זו אני יוצא בקריאה לכל מי שביכולתו לעשות לטובת העניין, 'להרים' את הרעיון ולהקים פרוייקט ברכישה מרוכזת לטובת הציבור החב"די, בדיוק כמו שחסידויות וקהילות אחרות ידעו לעשות.

"כשאתה מגיע כשמאחוריך קהילה של עשרות רוכשים, כוח המיקוח שלך גדול מאוד ואפשר להשיג דירות במחיר מצויין, וגם לפתוח קהילה צעירה, חדשה, ומגובשת".






הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.