מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ה 20.07.2015

התרגשות בבלגיה: 'חג הסמיכה', סיום מחזור ראשון לישיבה

שני אירועים גדולים בערב אחד בבלגיה: 'חג הסמיכה' לבחורים-השלוחים שגילו בקיאות והבנה בדיני יורה דעה וחגיגת סיום שנת הלימודים הראשונה - מחזור ראשון לישיבה לילדי השלוחים באנטוורפן ● סיקור מקיף וגלריה נרחבת  חגיגה בבלגיה
התרגשות בבלגיה: 'חג הסמיכה', סיום מחזור ראשון לישיבה
חגיגה של תורה בבלגיה

הרב הגאון הרב ד.מ. ליברמן שליט"א התרגש מאוד. "בחיי", כך אמר, הייתי באירועים רבים, אך אירוע כזה לא זכיתי לראות כל ימי חיי. שני אירועים גדולים בערב אחד מצד אחד חג הסמיכה לבחורים השלוחים שגילו בקיאות והבנה בדיני יורה דעה. ומאידך חגיגת סיום שנת הלימודים הראשונה - מחזור ראשון לישיבה  לילדי השלוחים באנטוורפן, נעוץ תחילתן בסופן".

ההורים שבאו ממרחקים אשר משמשים כשלוחים ורבנים בכל יבשת אירופה, היו נרגשים מאד  נרגשים על אשר באו לראות את בניהם נבחנים ומסיימים בהצלחה את שנתם הראשונה במתיבתא. ההורים התכבדו בבופת עשיר אחרי הנסיעות הארוכות שלהם. ואח"כ ניכנסו למבחן הפומבי.

המבחן היה על 20 דפי גמרא רש"י ותוספות בע"פ. והבוחן היה הרב שבתי סלבטיצקי שליט"א שבחן כל בחור  כאשר ההורים צופים במבחן. בעיני הורים רבים נצנצו דמעות של אושר לראות ולשמוע את בנם מצטט שקלא וטריא של  דפי גמרא שלמים.

אח"כ התקיים טקס מפואר ורב רושם, סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, מאות מתושבי העיר אנטוורפן התכנסו, באולם המפואר של בית חב"ד באנטוורפן "כתר מלכות" למעמד הצדעה וחג הסמיכה של תלמידי ישיבת תות"ל באנטוורפן, ולמעמד סיום שנה הראשונה למתיבתא חב"ד אנטוורפן.

מרקם הציבור הססגוני שישב סביב השולחנות שכלל יהלומנים, רבנים ואישי ציבור, עורכי דין ורופאים, העיד יותר מכל על קשת הפעילות הענפה, ועל הציבור הרחב אליו היו קשורים התלמידים במהלך שנת הלימודים.

מהם כאלה שזכו לביקור שבועי במשרדי הבורסה או בחנויות היהלומים, ומהם משתתפים קבועים בשיעורים או בפעילויות.

כולם באו להודות ולהצדיע לישיבת תות"ל באנטוורפן, אשר לא שוקטת על שמריה ומידי יום ביומו תורמת ועוזרת לכל יהודי באשר הוא.

וכאמור בשנה זו נוספו עשרות הורים נרגשים ומאושרים המשמשים כשלוחים בכל רחבי אירופה שבאו לחגוג עם בניהם את סיום הראשון של "מתיבתא חב"ד אנטוורפן".
את המעמד הנחה כמיטב המסורת הרב שמואל פרנקל אשר ביד אמן שילב וחיבר בין חלק אחד של הערב למשנהו, ובין דרשה לחברתה.

פירות מתוקים ומשובחים

את המעמד פתח הת' השליח אברהם רייטשיק שקרא מכתב של הרבי על סיום שנת הלימודים והמשמעות שצריך להוסיף בכל המבצעים של הרבי וכו'. בסיום דבריו הודה בחום להנהלת הישיבה שהשקיעה בת' השלוחים והביאה אותם לידי המעמד המרגש הזה סיום הסמיכה.

לאחר מכן הוזמן לשאת את דברו נציג הורי התלמידים השליח הרב חיים ברכהן מדיסלדורף - גרמניה אשר סיפר בהתרגשות כיצד בדיוק לפני שנה וחצי ישב עם הרב סלבטיצקי והציע לפתוח כאן מתיבתא זה היה נראה "חלום" והנה "אני עומד כאן כאבא מאושר לראות את בני צבי יושב ולומד בהתמדה ובחיות אני רוצה להיות לפה לכל הורי התלמידים ולהודות להנהלת הישיבה על ההשקעה והמאמץ בחינוך בניינו, אנו יודעים שזה לא עבודה פשוטה אבל כשרואים את התוצאות מבינים שזה היה כדאי, לראות את הפירות המתוקים והמשובחים זה עושה חם בלב. עברה רק שנה ואנו מקבלים ילד אחר ילד שהפך להיות בחור ישיבה. הבחורים היו אצלנו בביקור בשבת לרגל בר מצוה של בננו והיה מרגש לראות אותם לומדים בהתמדה וחיות גם לא בזמני הסדרים וביחוד מרגש לראות אותם נהנים מכל רגע וממש לא רוצים לחזור הביתה".

את המשא המרכזי נשא השליח הראשי אשר משמש גם כמשפיע הראשי בישיבה הרב שבתי סלבטיצקי שהדריך את הרבנים החדשים, בדבריו ציין שב'שליחות' צריך לדבר בשפת המקבל, שבכדי להשפיע על יהודי נוסף צריך להמשיך את התורה גם לעולמו ולשכלו של המקבל, וכן דיבר לתלמידים הצעירים כיצד צריך לצעוד לאורך כל המסעות בחיים תמיד להתקדם ולהתעלות.

הוא הודה לכל העוסקים ותורמים לישיבה ובפרט הודה לבחורים על הצלחתם מחד להפיח רוח יהודית בקרב תושבי העיר בפעילויות רבות ומגוונות במהלך השנה, ומאידך לשקוד על לימוד התורה בעומק ובעיון, 'סוד הצלחה הוא הכח של הרבי' סיים הרב שבתי סלבטיצקי.

אחריו דיבר נציג הבחורים דוד פרנקל שחזר בטו"ט על שיחה של הרבי בהבדל בין שבט ומטה. והודה לצוות הישיבה על החינוך הנפלא שהם מקבלים בישיבה מצד אחד להיות שבט ולקבל ולספוג מהאווירה הנפלאה בישיבה ומאידך להיות מטה חזק ואיתן שעומד בפני עצמו.

אחריו דיבר הת' מוטי רסקין שהקריא בשם כל חבריו התמימים מכתב תודה להורים ששלחו אותו למקום כזה. ואח"כ כל ילד נתן את מכתב התודה להוריו, המעמד היה מרגש ומעורר השראה כיצד ההורים שבמשך כל השנה לא זוכים לראות את ילדיהם מרגישים את ההערכה שהילד מעריך את מסירותם לעבודת השליחות.

מיד עם סיום החלק הראשון של האירוע נראה על המסך הענק קליפ מיוחד שסיכם את שנת הלימודים בישיבה עם פעילויות  תלמידי הישיבה. תוך דקות ספורות  עברו הצופים מלימוד גמרא בעיון להתוועדות עם הרב גרונר ומשפיעים אחרים. מתפלה חמה לריקוד סוער באמצע ההתוועדות, מהדלקת חנוכה לשמחת הפורים, מיריד הפסח לתהלוכת הילדים בל"ג בעומר. מהפעילות בבתי הספר הכלליים לפעילות לילדי אנ"ש במסגרת צבאות ה' ונסיעה לטיולים וכך במספר דקות צפו הקהל טעימה קצרה משנה מיוחדת.

כוחה של מסירות ללימוד תורה

הרב הראשי ואב"ד דק"ק "שומרי הדת" הרב דוד משה ליברמן שליט"א דיבר אודות מדרש תמוה שעם ישראל נענש מכיון שנשבע אלך למקום פלוני אע"פ שלבסוף אכן קיימו את שבועתם וא"כ הקשה הרב מדוע נענשו ? אלא מכיון שלשבועה יש משמעות שמקשרת את עצם הנפש לדבר אם כך יהודי צריך לקשר את עצם נפשו רק לתורה ולא אלך למקום פלוני. וכך סיים הרב את דבריו על כל תמים לקשר את עצם נפשו ולהתמסר ללימוד התורה.

סיום הנאומים היה הרב הראשי ואב"ד ק"ק "מחזיקי הדת" הרב אהרון שיף שליט"א סיפר שבחן את הת' 20 דפי גמ' בעל פה ומאוד התפעל מהידע שלהם וביקש לחתום להם על תעודה עודד אותם על החשיבות לחזור על הלימוד באופן שלא ישכחוהו לעד.
החזן העולמי ר' בנימין מילער יחד עם בנו ר' ישראל ריגשו את הקהל בשירים ובגעגועים על בית המקדש.

רגע השיא היה, כאשר ראש הישיבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ ניגש אל הדוכן למעמד הענקת תעודות הסמיכה לרבנות לכל הרבנים החדשים, בעוד ההתרגשות בקהל עולה, הוא מכבד את רבני העיר ואת הרב הראשי של הולנד השליח הרב בנימין יאקבס שליט"א, שבא במיוחד מהולנד על מנת לבחון את הבחורים ולהשתתף באירוע זה. לאחר מכן כיבד את שאר רבני ודייני העיר שנוכחו במעמד.

לאחר מכן כל ההורים של תלמידי המתיבתא התבקשו לעלות לבימה ולחלק את תעודות ההצטיינות עבור בניהם, אחד ההורים סיפר עם דמעות בעיניים בסוף הערב נסעתי שמונה שעות כל צד בכדי להשתתף באירוע אבל כל דקה היה שווה אינה דומה שמיעה לראיה לבוא ולראות את בני עונה כל כך יפה על הגמ' וכל כך מאושר היה שווה כל רגע.
לא בכדי טקס ההסמכה כה מכובד, אין זה סוד כי ישיבת תות"ל באנטוורפן נחשבת בעולם ההוראה החבד"י כאחת הישיבות הטובות ביותר ללימודי רבנות, בוגרי הישיבה הפזורים בעשרות מקומות ברחבי העולם ומשמשים ברבנות ושליחות, מהווים עדות חיה להצלחת הישיבה, ובשנה זו התווסף תלמידי המתיבתא אשר שמה יוצא לטובה בכל רחבי אירופה.

במעמד ההסמכה נטלו חלק: הגה"ח הרב דוד משה ליברמן – מרא דאתרא ואב"ד 'שומרי הדת', הרה"ג הרב אהרון שיף מרא דאתרא ואב"ד 'מחזיקי הדת', הגה"ח הרב בנימין יאקבס רב ראשי בהולנד, הגה"ח הרב יעקב דוד שמאהל - דיין ומו"צ בקהילת 'שומרי הדת', הרה"ג הרב שמואל לוריא – רב קהילת ויזניץ', , הרה"ג הרב שמואל כצמאן - שליח ורב בעיר האג, הולנד, הרב זלמן קפלן ראש ישיבת צעירי השלוחים בצפת, הרב שבתי סלבטיצקי – השליח הראשי בבלגיה, הרב מנחם מענדל טברדוביץ –ראש הישיבה, הרב יעקב פרידריך, והגה"ח הרב נחום אברהם יעקובוביץ – מחשובי זקני אנ"ש בעיר. כמו כן הגיעו להשתתף הורי התלמידים אשר משמשים שלוחים ורבנים בכל רחבי אירופה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.