מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשע״ה 14.07.2015

נחשפו פרטים ראשונים על הסכם הגרעין המסוכן עם איראן

לדראון עולם - הסכם רע ומסוכן נחתם בין איראן והמעצמות, מה שעלול להפקיר חלילה את ביטחונה של ישראל. בבניין האו"ם בווינה יוצג ההסכם, בטקס חגיגי בהשתתפות "שושביני ההסכם": שרי החוץ של המעצמות ושל איראן ● ראש-הממשלה בנימין נתניהו: "ההסכם הזה הוא טעות היסטורית לעולם"  נחתם הסכם עם איראן
נחשפו פרטים ראשונים על הסכם הגרעין המסוכן עם איראן
אובמה חותם (צילום ארכיון: פייט סוזה, הבית הלבן)
הסכם רע ומסוכן נחתם בין איראן והמעצמות, מה שעלול להפקיר חלילה את ביטחונה של ישראל. בבניין האו"ם בווינה החל טקס רשמי בעקבות השגת הסכם הגרעין של איראן. בטקס צפויים להשתתף "שושביני ההסכם": שרי החוץ של המעצמות ושל איראן, ובמהלכו יוצג המסמך. כתב קול ישראל מדווח כי על פי ההסכם, הסרת העיצומים לא תחל לפני אמצע חודש דצמבר (למניינם) השנה - המועד שבו אמור ראש הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית להגיש את הדו"ח שלו באשר לעמידת איראן בהתחייבויותיה. הסרת העיצומים תהיה הדרגתית ותימשך במחצית הראשונה של השנה הבאה. מקור מערבי בכיר אמר לקול ישראל כי דרישת האיראנים להסיר את האמברגו על הנשק נפתרה בחיוב מבחינת המעצמות. דיפלומטים אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי האמברגו על הנשק יישאר על כנו חמש שנים, והעיצומים על תכנית הטילים של איראן לא יוסרו במשך שמונה שנים. עוד עולה מהדיווחים, כי על-פי ההסכם הסופי, שהושג לאחר יותר משבועיים של דיונים ובמהלכם הוארך כמה פעמים תוקפו של הסכם הביניים, יהיה אפשר להחזיר את העיצומים בתוך שישים וחמישה יום, אם לא תעמוד איראן בהתחייבויותיה. החזרת העיצומים תתאפשר גם על פי דרישה של אחת מן המעצמות בלבד. ההסכם יועבר בהקדם לאישור מועצת הביטחון וישמש נספח להחלטת המועצה. אחר הצהריים יקיימו הממונָה על קשרי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ושר החוץ של איראן, מוחמד זריף, מסיבת עיתונאים משותפת. גם שרי החוץ של המעצמות יעניקו תדרוכים לעיתונאים. ראש-הממשלה בנימין נתניהו הגיב בתקיפות להסכם, כמו גם כל ראשי המפלגות - מהקואליציה והאופוזיציה. "כשמוכנים לעשות הסכם בכל מחיר - זאת התוצאה", אמר ראש-הממשלה. "מהדיווחים הראשונים שמגיעים אפשר לקבוע כבר עכשיו שההסכם הזה הוא טעות היסטורית לעולם. בכל התחומים שהיו אמורים למנוע מאיראן את היכולת להתחמש בנשק גרעיני נעשו ויתורים מפליגים. "בנוסף, איראן תקבל מאות מיליארדי דולרים שבאמצעותם היא תוכל לתדלק את מכונת הטרור, ההתפשטות והתוקפנות שלה במזרח התיכון ובעולם כולו. אי אפשר למנוע הסכם כשהנושאים ונותנים בו מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים למי שקורא גם תוך כדי השיחות 'מוות לארצות הברית'.
"ידענו היטב שהרצון לחתום על ההסכם חזק יותר מכל דבר ולכן לא התחייבנו למנוע הסכם. כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני – וההתחייבות הזאת בעינה עומדת. "אני אומר לכל המנהיגים בישראל - עכשיו הזמן לשים בצד את הפוליטיקה הקטנה ולהתאחד מאחורי הנושא הגורלי ביותר לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.