מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשע״ה 13.07.2015

הרב גלוכובסקי חושף: מה אמרנו לשרון בפגישה ההיסטורית?

לפני עשור, 40 יום לפני שתכנית "ההתנתקות" האומללה יצאה לדרך, נפגשו רבני חב"ד ומזכיר הרבי עם אריאל שרון ● מה הביא לפגישה הדחופה, מה נאמר שם והאם השפיעה על שרון? ● הרב מנחם מנדל גולוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, חושף בראיון מיוחד ל-COL מה אמרו הרבנים לשרון ● וגם: מה רוה"מ נתניהו והממשלה צריכים ללמוד מכך?  הפגישה ההיסטורית
הרב גלוכובסקי חושף: מה אמרנו לשרון בפגישה ההיסטורית?
פגישת רבני חב"ד עם שרון (צילום: משה מילנר, לע"מ). בעיגול: הרב מנחם מענדל גלוכובסקי
ראיין: משה בן-חיים

לפני עשור, בכ"א סיוון תשס"ה, 40 יום לפני שתכנית "ההתנתקות" וגירוש היהודים מגוש קטיף יצאה לדרך, נפגשו רבני חב"ד ומזכיר הרבי הרב יהודה לייב גרונר עם ראש-הממשלה אריאל שרון.

מה הביא לפגישה ההיסטורית, איך היא התנהלה, מה היתה האווירה בלשכה, והאם השפיעה במשהו על אריאל שרון, אדריכל הגירוש?

הרב מנחם מנדל גולוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, שנכח בפגישה, מעלה זכרונות מהפגישה, ומספר בראיון מיוחד ל-COL על רשמיו:

מה בעצם הביא לפגישה עם רוה"מ דאז אריאל שרון, רגע לפני "ההתנתקות"?

הלכנו אז יחד עם מזכיר הרבי, הרב גרונר ובאנו להגיד ל'אריק' את דעתו של הרבי. שיידע ברגע האחרון, שיש לו אפשרות להפסיק את המהלך. אמרנו לו בצורה נחרצת שלא משתמעת לשתי פנים את דעתו של הרבי, שכניעה ומסירת חלקים מארץ ישראל יכולה להביא רחמנא ליצלן לפיקוח נפש של מיליוני יהודים.

"אני זוכר שהרב גרונר ציטט כמה סיפורים שהיה עד להם באופן אישי, ועל דברים שאמר הרבי שבשעתו נראו מאוד בלתי-מובנים ובסופו של דבר התברר כמה צפה הרבי את הבאות.

"עוד הוסיף ודיבר יחד עם עוד מהנוכחים על עמדתו של הרבי וציטט חלקים משיחותיו הק', שנשמעים כאילו נאמרו ממש במצב הנוכחי. ראש-הממשלה האזין בקשב רב לדברים, אם כי נראה שהוא לא הרגיש כל-כך בנוח.

"הרב גרונר לא התפעל"

"אני זוכר עוד, שבמהלך דבריו הרב גרונר החל להרים את קולו ודיבר בתקיפות רבה ובקול רם, עד שמזכירה שנכחה בפגישה העירה: 'זה לא כל כך מקובל...' הרב גרונר המשיך ולא התפעל, ואמר דברים כהוויתם. בין היתר סיפר על תקופת מלחמת לבנון, שהרבי דיבר אז על איך שהגויים עצמם נתנו אפשרות 'לסיים את העבודה', ולשם כך נשיא ארה"ב יצא ל'חופשה'. המשכנו ואמרנו לו: "יש סימנים ואיתותים שגם אתה יכול 'לרדת מהעץ'..."


משלחת רבני חב"ד בפגישה עם רוה"מ דאז, אריאל שרון (צילום: משה מילנר, לע"מ)

"רוה"מ שרון ניסה לתרץ, ואמר שאמא שלו לימדה אותו שלא לסמוך על הערבים, ושהאמריקאים לוחצים ושאין לו ברירה.

הרב גולוכובסקי ממשיך ומספר: "אמרתי אז לאריאל שרון: 'במעשה הזה הינך עושה תקדים ר"ל לעוד מקומות'. על כך ענה ראש-הממשלה שרון: 'פה מדובר במשהו נקודתי, שלא שייך למקומות אחרים"' עוד הוסיף ואמר: "אני ממשפחה מאוד חזקה, ועם לב חזק. אני אהיה כאן עוד הרבה שנים כדי לשמור שזה לא יקרה, אני לא מפחד מתקדימים".

"אחד המשתתפים הגיב מיד ואמר לאריאל שרון: 'אדם לא חי לעולם. מי יודע מה יקרה מחר ומחרתיים?'

"הרבנים המשיכו להסביר לו שיש לו הזדמנות לסגת מהתכנית המסוכנת, אך הוא הגיב ואמר שמופעלים עליו לחצים כבדים.

"הדברים שנאמרו שם, עוד הצטלצלו באוזני זמן רב אחר כך", נזכר הרב גולוכובסקי.

האם סוף כל סוף דבריכם שיצאו מן הלב, נכנסו ללב?

"רוה"מ אריאל שרון קיבל אותנו בגלל שאנחנו מייצגים את חב"ד, עימה היו לשרון קשרים שנים רבות. באנו לומר לו שמה שהוא עושה, זה לגמרי להיפך מהקו של הרבי, ושהרבי לא יכול לתמוך בדבר כזה. בפגישה הוא ניסה לתרץ ככל יכולתו, אך זה לא כל כך הצליח לו. דיברנו איתו בכבוד, אך גם בצורה תקיפה שלא משתמעת לשתי פנים.

"כיום אנו רואים בבירור כיצד התגשמו דברי הרבי. הרבי אמר פעם לגאולה כהן "שיגיע יום ויצטרכו לכבוש את עזה מחדש". דעתו של הרבי לא משתנית והרבי אמר שככל שמוותרים יותר יש יותר לחצים ומצב של פקו"נ למיליוני יהודים. היום אנחנו רואים את מה שקורה ואיך שר"ל "הארץ תהיה נוחה ליכבש בפניהם". פעם אמר מישהו "אם הם יירו עלינו טילים - נכבוש את עזה מחדש..." למעשה, רואים במוחש שכל מה שהרבי אמר התקיים.


משלחת רבני חב"ד לאחר הפגישה. מימין: הרב גולוכובסקי (צילום ארכיון: משה שטרן)

עשר שנים לאחר ההתנתקות האומללה ותוצאותיה. מה רוה"מ וממשלתו צריכים ללמוד מכך?

גם היום צריך לעמוד בכל התוקף. רואים את האיומים שיש היום בגבול לבנון, וגם מרצועת עזה. זה תוצאה מכך שלא 'גומרים את העבודה', וכמו שהרבי התבטא, גם סובלים מכך אומות העולם!

"ויה"ר שכמו שכל דברי הרבי התקיימו בדברים הללו, כך גם דברי הרבי ש"הגיע זמן גאולתכם" יתקיים תיכף ומיד, וכמו שרואים בסוף מסכת "מכות", שכתוב שכמו שדברי התוכחה התקיימו כך גם בוודאי שנזכה לדברים הטובים בגאולה האמיתית והשלימה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.