מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ה 12.07.2015

אלה בשטח ● מדור הרכב של COL בספיישל קיץ

לנד קרוזר מעודכנת הגיעה לאחרונה לארץ, וזוהי הזדמנות טובה לצאת למבחן שטח עם הרבה אבק, סלעים ודיונות במיוחד שהוא מגיע עם בונוס בדמות מדריך שטח צמוד ● שמואל מתן יצא לנהיגת שטח חוצה מדבריות וחזר עם יומן מסע  אלה בשטח  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
אלה בשטח ● מדור הרכב של COL בספיישל קיץ
לנד קרוזר. אלה בשטח
שמואל מתן

לנד קרוזר מעודכנת הגיעה לאחרונה לארץ, וזוהי הזדמנות טובה לצאת למבחן שטח עם הרבה אבק, סלעים ודיונות במיוחד שהוא מגיע עם בונוס בדמות מדריך שטח צמוד. שמואל מתן יצא לנהיגת שטח חוצה מדבריות וחזר עם יומן מסע.



אחרי כמעט שנתיים של מבחני רכב, התקבלה החלטה במדור לצאת למבחן שטח. כבר בחנו בעבר רכבי שטח כמו הפאג'רו והרקסטון רק שבפועל לא יצא לנו להיכנס איתם לשטח. אז אחרי שקיבלנו את רכב המבחן מיוניון מוטורס יבואנית טויוטה, יצרנו קשר עם  מועדון הטיולים "חלומות שטח" (בעבר, מועדון השטח של טויוטה והיום מועדון לכל רכבי השטח) ויצאנו למסע השטח הראשון של "אלה ברכב".

את המסע עשינו עם לנד קרוזר חדשה שבדיוק נחתה לאחרונה אחרי שדרוג קל של הפנסים הקדמיים שהוסבו לפנסי לד נעימים (וחזקים) לעין.

קהל היעד של ה"לנד קרוזר" כיאה לרכב שמחירו מתחיל ב-350.000 ₪ הם אנשים אמידים שביום יום הוא אצלם בשימוש בנסיעה בעיקר לעבודה אבל בשונה מרכבי הSUV, הלנד קרוזר גם יודע לרדת לשטח.

הלנד קרוזר עושה המון רושם כבר חיצונית. בגרסת הלקצ'ורי שנבחנה הוא מגיע עם מדרגות צד, מושבי עור וגג נפתח. אבל רשימת האיבזור מאופקת משהו (אין למשל חלונות כהים...) וסביבת הנהג פשוטה ותכליתית. כמו ברכבי שטח רבים יש לו אופציה לשני מושבים מאחור, הכניסה לשורה השלישית רק מצד ימין ותא המטען מיזערי.



להיכנס לשטח עם רכב שהמחירון שלו עומד על 370.000 ₪ (לגירסת הלקצ'ורי) דורש משנה זהירות (תחשבו כמה יכולה לעלות מכה קטנה במרכב התחתון), אז חיפשנו מדריך לשטח. חיפוש קצר ברשת חיבר אתנו ל"חלומות בשטח". אלי בן ארי, מדריך נהיגת שטח ומורה דרך מוביל את מועדון הטיולים כבר שני עשורים, מעביר הדרכות נהיגת שטח פרטיות וגם את ההדרכות על מערכות הרכב של הלנד קרוזר לרוכשים חדשים.

08:00 בבוקר, אנחנו מחפשים את הכניסה לשטח, המדריך מנסה להסביר לי שעוד 1300 מטר תראה שטח לבן נקי (לך תדע מה זה...) אני מפספס את הפנייה כמובן... וחוזר שוב לנקודת ההתחלה ומגלה שלאנשי המדבר יש שפה משלהם ושהם אומרים לך "מיד אחרי הנחל" הם בכלל מתכוונים לאותו נחל שכבר התייבש אחרי הגשם האחרון ... לך תבין...



השיירה כבר מחכה עמוק במדבר ואנחנו עדיין מחפשים את ה"שטח הלבן"... חוזרים לנקודת ההתחלה, ניסיון נוסף ומצאנו, ברוכים הבאים לעולם ללא קליטה סלולארית כמעט, בלי סימן לחיים על הגלובוס ושקט שניתן לקבל רק במדבר.

אני מתבקש לנעול את הדיפרנציאל האורכי (בהמשך הבנתי עד כמה המתג הקטן הזה יזיז את הכלי העצום הזה בכל מצב) אני מנחש שזה מתג מרובע עם סימון של ארבע גלגלים. עוד דקה נסיעה ואנו רואים באופק שיירה של לנד קרוזרים נוצצת (עדיין)... שממתינה בסבלנות למאחר... עכשיו שהטירון הגיע, השיירה יכולה להתחיל לנוע.
אלי המדריך נוחת במושב לידי בחביבות, אני מתרשם די מהר שהבחור מקצוען אמיתי ומכיר כל בורג בלנד, המדבר זה הבית השני שלו והנסיעה איתו היא חוויה כשלעצמה.



אני מוצא את עצמי לומד במהירות יחסית את שפת אנשי השטח. סע על הגבוהים, תעביר ל-LOW, נעילת דיפרנציאל, תעבור ל-DAC, ועוד שלל מושגים.

המסע נוצר בהדרגה, מרגע לרגע המכשולים הופכים לקשים יותר, אנו מתחילים לטפס במשעולים צרים ותלולים, ממשיכים לדלג על בורות שאלי ממלא אותם בסלעים כדי לצלוח אותם בשלום ומקנחים בירידות תלולות בהם המהירות המקסימלית היא 3 קמ"ש (בזכות המתג DAC אין צורך ללחוץ על דוושת הבלם, הרכב בולם בעצמו!) המרכב הארוך עם המשקל העצום מדלג בשטח כאילו מדובר על פסי האטה.

משעה לשעה זה הופך למאתגר יותר, חוץ ממני כולם נראים שלווים, אבל אני מתחיל להתעייף, ללא ספק יש מתח פנימי כל הזמן, הרצון להחזיר את הרכב ללא שריטה הוא גדול, אח"כ אני מגלה שהיבואן כ"כ מאמין ביכולת של הלנד שאפילו מגן גחון (שעולה כמה אלפי ₪ בסה"כ) לא הרכיבו ברכב ההדגמה.

תגיד אני שואל, לא יקר להחזיק כזה דבר? ואלי פותח עלי זוג עיניים, "תשמע חביבי, אין עוד הרבה רכבים כאלו אמינים בעולם, טיפולים שוטפים וסע, הרכב הזה לא מכיר מוסך מעבר לטיפולים שגרתיים".

הפסקה לתמונה קבוצתית (של רכבי השטח כמובן) וממשיכים אל היעד הבא, בדרך אנו פוגשים עדר בהמות עצום של משפחה בדואית באמצע שום מקום ואח"כ אפילו אוהל או שניים, קשה להבין איך חיים כך.





המסע יכול היה להימשך אבל השעון לא נעצר והשעה כבר 18:00. מתחילים לחזור לציוויליזציה, אין הנחות, גם עכשיו חייבים לשמור על העירנות ולנהוג בזהירות. הלנד מצידו ממשיך לזלזל בכל המהמורות והבורות וצולח אותם בשלווה, המתח שנצבר במשך היום אצל הנהגים משתחרר ואנו מפנים את החרטום בשמחה לכיוון הבית עד ש...

אנו מגלים שנותרו רק... 200 ק"מ לכפר חב"ד ונראה פתאום שהדרך הקשה עוד לפנינו...עכשיו כבר אף אחד לא מוכן לנהוג...

הלנד קרוזר מבהיר לנו די מהר שהוא מעדיף נסיעה נינוחה עם צמיגי השטח המגודלים, מהירות גבוהה, במיוחד בעיקולים או בלימה חדה מוציאה אותו משיווי משקלו ומשרה על הנהג חוסר ביטחון. המסר הברור מועבר, הלנד קרוזר אינו רכב ספורט! בדיוק בשביל זה יש בקרת שיוט אנו נועלים אותו על המהירות החוקית, מפעילים את מערכת השמע המצוינת ונוהגים בבטחה ובנינוחות הביתה.



שבועיים אחרי המסע ישבתי בפגישה עם חבר שמחזיק ברשותו לנד קרוזר 2014 ושאלתי אותו למה דווקא לנד קרוזר? מסתבר שהוא מעולם לא ירד לשטח, (לא חבל...?) אבל הוא נוסע רק עם לנד קרוזר כבר עשר שנים, לדעתו הלנד חזק, גבוה על הכביש והוא מאד אוהב את זה. בנוסף הוא אומר, כלSUV  אחר בשוק, מפסיד כל שנה עשרות אלפי ₪ במחירון, אבל ה"לנד קרוזר" לא רק שירידת הערך שלו שפויה, אני מצליח למכור אותו בכל פעם בסכום של  20.000 ₪ מעל המחירון ותוך 24 שעות! אתה מכיר עוד רכב כזה?

מסקנות? הלוואי והיה לי אחד כזה מדי פעם...  ואתם שכבר מחזיקים רכב שטח או טנדר ומחפשים לצאת לשטח עם מדריך אישי או בקבוצה מוזמנים להרים טלפון ל"חלומות שטח" ולשאול מתי הטיול הבא. אל תשכחו להגיד שאנחנו המלצנו...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.