מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ה 12.07.2015

יו"ר הכנסת בביכנ"ס חב"ד: "יכולנו למנוע ההתנתקות הארורה"

פרסום ראשון: בשבת צעד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם פמליית מאבטחיו, לבית-כנסת חב"ד בת"א ● "אנו מציינים עשר שנים להתנתקות הארורה שבה מסרנו שטחי ארץ ישראל לידי שונאינו המרצחים", אמר אדלשטיין בהתוועדות, "ההתנתקות גרמה באופן ישיר לעשרות אלפי רקטות שנורו לשדרות, אשדוד, ואף לתל-אביב, וכולנו נמצאים בכל רגע נתון בסכנה בגלל אותה החלטה רעה. היינו צריכים להיאבק יותר בתקיפות נגדה. אם היו נשכבים חמישים אלף יהודים על הכביש, ההתנתקות לא היתה מתבצעת"  ההתנתקות הארורה
יו
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בתפילת שחרית באוהל הק' (צילום: ארכיון COL)
חיים ברון

בהתוועדות שבת-מברכים, שהתקיימה בבית הכנסת הגדול "גאולת ישראל – חב"ד" במרכז תל-אביב, התארח השבת יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין, שהגיע במיוחד בצעידה רגלית ארוכה ממלונו בליווי מאבטחיו.

מר אדלשטיין הביע את התפעלותו מהקהל הרב שנכח בתפילות ובהתוועדות, שהורכב מפסיפס מגוון של משפחות תל-אביביות, ויחד איתם משפחות עולים מצרפת, ארה"ב, אוסטרליה ועוד, מבוגרים וצעירים, כשכולם יושבים באהבת רעים בהתוועדות ומנגנים ניגונים חסידיים.

מר אדלשטיין, לאחר אמירת "לחיים" כנהוג בין חסידים, נשא דברים בהתרגשות רבה לפני הקהל, כשהוא מספר על ההתוועדויות החסידיות בהן השתתף ברוסיה בימי הקומוניזם, ועל מסירות-נפשם של חסידי חב"ד שהכיר שם ושלימדוהו תורה ומצוות, ובראשם ר' מרדכי ליפשיץ ז"ל (המכונה "מוטל דער שוחט").

בהמשך דיבר יו"ר הכנסת על הנושאים האקטואליים, ואמר בכאב מעומק ליבו: "אנו מציינים עתה עשר שנים להתנתקות הארורה, שבה מסרנו שטחי ארץ ישראל פורחים לידי שונאינו המרצחים. ההתנתקות גרמה באופן ישיר לעשרות אלפי רקטות שנורו לשדרות, אשדוד, ואף לתל-אביב, וכולנו נמצאים בכל רגע נתון בסכנה בגלל אותה החלטה רעה. היינו צריכים להיאבק יותר בתקיפות נגדה. אם היו נשכבים חמישים אלף יהודים על הכביש, ההתנתקות לא היתה מתבצעת".

רב קהילת חב"ד בת"א השליח הרב יוסף גרליצקי שהתוועד עם הקהל סיפר בין השאר על ביקורו של מר זלמן שזר בקנדה בשנת תשכ"ז, ימים ספורים לפני מלחמת ששת הימים, כאשר למרות כל הלחץ והמתיחות, התפנה לשבת להתוועד עם חסידי חב"ד במונטריאול, ובראשם המשפיע ר' פרץ מוצ'קין ע"ה, ולאחר שישבו שעה ארוכה, אמרו 'לחיים' והתוועדו, בירך ר' פרץ את שזר "זאלסט אויספירן דעם רבי'נס כוונה" [=שתצליח להביא לפועל את כוונתו ורצונו של הרבי].

"כך גם אנו כאן בהתוועדות מברכים אותך מר אדלשטיין", סיים הרב גרליצקי, "שבתפקידך הרם כיו"ר הכנסת תצליח לגרום שיקויים סוף סוף רצונו של הרבי מליובאוויטש, בכל עניני ארץ הקודש ועם ישראל, ובפרט בנושא שלימות הארץ ועמידה תקיפה על בטחון עם ישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.