מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״ה 05.07.2015

אוקטביה פלוס ● אלה ברכב

לפני מספר חודשים בחנו במדור את האוקטביה סטיישן. רגע לפני שהחזרנו את המפתחות, הציע לנו נציג סקודה לבחון גירסא נוספת מאובזרת יותר, שגם הותקן בה מנוע ה-1.4 ליטר שמוסיף לא מעט סוסים בתא המנוע ● אז שלחנו את כתב הרכב של COL שמואל מתן, לנסיעת מבחן, כדי לבדוק כמה שווה אוקטביה עם קצת יותר אבזור וקצת יותר מנוע  אוקטביה פלוס
אוקטביה פלוס ● אלה ברכב
אוקטביה פלוס
שמואל מתן



כל מי שקונה או שוכר רכב מכיר את המושג "אפ גרייד" ובתרגום חופשי "תוסיף עוד כמה ש"חים ותקבל קצת יותר"... אחרי שכבר בחנו במדור את האוקטביה ספייס ברמת הגימור Ambition ובמנוע ה-1.2 טורבו, הגיע הזמן לשדרוג. כך מצאנו את עצמינו שוב בתא הנוסעים המצוין של האוקטביה. הפעם בגירסת  ה- Elegance  ועם מנוע 1.4 טורבו.

אל תטעו גם ה- Ambition מציעה רמת איבזור מכובדת הכוללת מערכת מולטימדיה מצוינת הנשלטת מההגה, כל סוגי החיבורים, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, מערכת "עצור וסע", הנדסת אנוש מצוינת ועוד.

גרסת ה-Elegance- מוסיפה קודם כל עדכון אופנתי במראה החיצוני וזה כולל תאורת לד מובנית במראות הצד, פנסי ערפל, חישוקים קלים ומראות מתקפלות. בתא הנוסעים תקבלו: פיצול נוסף לבקרת האקלים, כיוונון גב תחתון במושבים הקדמיים ומושב נוסע מתכוונן לגובה. ניתן גם לקבל תא נוסעים בהיר, שמשדרג את האוקטביה והופך אותה ליוקרתית יותר.



את המבחן ערכנו על אוקטביה בגירסת החמש דלתות שנראית נהדר (לפחות אחד שאל אותי אם זה אאודי?)... למדנו להעריך את תא המטען העצום (568 ליטר, הרבה יותר מכל סטיישן ממוצעת) שמגיע עם ערכת רשתות תא מטען, שאולי רק בזכותו הפכה סקודה לסמל נושאת קניות האולטימטיבית...



המרחב לנהג מצוין. מאחור מרווח הברכיים נדיב ביותר, אבל לראש קצת פחות. "תעלת ההינע" באמצע מחסלת את האופציה לנוסע אמצעי, אבל עיזבו כמה רכבים אתם מכירים עם פתח מיזוג לנוסעים מאחור...

מנוע ה-1.4 ליטר טורבו מספק 140 כ"ס. בהשוואה לגירסת ה-1.2 ליטר (105 כ"ס) הביצועים טובים בהתאם ויש בהחלט פחות מאמץ והרבה יותר שקט. קל לעקוף איתו גם אם אתם בנסיעה הררית וגם קל לאבד איתו את הרישיון... עם נתון תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות!

התאכזבנו לגלות שהתא הבהיר של גירסת ה-Elegance לא הגיע לנסיעת המבחן, הנציג בסקודה הסביר לי, שבשל שיקולי פרקטיות  (התא הבהיר חוזר מנסיעות המבחן אפור שחור...) צויד רכב המבחן בתא הנעים והפרקטי של האוקטביה אבל הקודר משהו.



כמה זה עולה? תוספת של 6,000 שקל לגירסת Elegance. ו-8,000 שקל לשדרוג המנוע. אלו לא סכומים גדולים עבור לקוח פרטי וההחלטה שלכם את אתם מעוניינים לשלם על האקסטרה.

לסיכום: האוקטביה היא מכונית משפחתית טובה מאוד, מרווחת, יעילה שימושית ונוסכת ביטחון רב בנהג. אם החלטתם לשדרג, ההמלצה שלנו (וזה בהחלט תלוי באיזה גיל הילדים...) לכו על הגירסא הבהירה. זה מה שעושה את ההבדל בין מכונית עממית ליוקרתית וכך היא מצדיקה יותר את ההפרש במחיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.