מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ה 30.06.2015

טרגדיה: המשפיע הרב יקותיאל ראפ ע"ה נהרג בתאונה

קראון הייטס: המשפיע הרב יקותיאל מנחם ראפ ע"ה נפגע ע"י קאר סרויס בעת שחצה את הרחוב, הרב ראפ נהרג בתאונת הדרכים המחרידה ברח' אמפייר בולוורד. המנוח היה משגיח בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 ומנהל בית חב"ד בנמל התעופה ע"ש קנדי בניו יורק ועוד  המשפיע הרב יקותיאל ראפ ע"ה
טרגדיה: המשפיע הרב יקותיאל ראפ ע
הרב יקותיאל ראפ ע"ה (צילום: יוסי פרסיה, ארכיון COLׂ)

ברוך דיין האמת: אמש (שני) נהרג המשפיע הרב יקותיאל מנחם ראפ ז''ל משגיח בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב 770 לאחר שנפגע בתאונת דרכים קטלנית בקראון הייטס בניו יורק.

על פי עדי ראיה, המנוח חצה עם רעייתו את הכביש בשדרת אמפייר בשכונת קראון הייטס, בסביבות השעה 17:30 בערב שעון ניו יורק, כאשר נהג אפרו אמריקני ברכב 'קאר סרוויס' פגע בו.

"הנהג לא הבחין בו ודרס אותו. עוברים ושבים ששמו לב למתרחש, צעקו לנהג. ואז הוא חזר אחורנית ופגע בו שוב", סיפר מתנדב "הצלה" למערכת col.

כוחות ההצלה שהוזעקו למקום פתחו בפעולות מצילות חיים, והוא פונה באמבולנס אל רפואה, אולם למרבה הצער לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

תושבי שכונת קראון הייטס, תלמידיו בהווה ובעבר וחסידי חב"ד בארץ ובעולם קיבלו בתדהמה ובזעזוע את הבשורה המרה.

המשפיע הרב יקותיאל ראפ היה אחד מ'אבני היסוד' של בית חיינו", אומר אחד הבחורים. "הכיר כל בחור באופן אישי, תמיד דאג והתעניין מה כל אחד עושה. אבדה עצומה".

"מעבר לתפקידיו והארגונים שהפעיל והפעולות שעשה בימי חייו, היה איש בעל לב טוב, שסייע ליחידים בגלוי ובסתר – ורבים הם", אומרים מכריו.

אחד מהם מספר עוד: "היה חבר בהנהלת 'המטה העולמי להצלת העם והארץ', ויזם מאבקים רבים למען שלימות ארץ הקודש. הנושא היה אצלו "בוער בעצמות" , ובמשך שנים נלחם בגופו ממש בהפגנות ומחאות, כי לדעתו "זאת המלחמה של הרבי".

הותיר אחריו את אמו, רעייתו, ילדיו ואחות.

על מועד ההלוויה, תבוא הודעה נפרדת.


מתולדות חייו:

המנוח ז"ל נולד ביישוב 'יסודות' בט' מנחם אב תש"ח להוריו שרגא וציפורה ראפ.

למד בצעירותו בישיבה הליטאית "קול תורה" בירושלים, והתקרב לחסידות בעקבות שיעורים בספר התניא שנמסרו על ידי הרב יוסף צבי סגל, ראש כולל צמח צדק (ירושלים).

לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד והיה לאחד ממושפעיו של הרב שלמה חיים קסלמן. 

בשנה המיועדת נסע הרב ראפ ז"ל לשנת ה'קבוצה' ב-770, והחל לעסוק בפעילות 'מבצעים' עם חברי אל-על בשדה התעופה על-שם קנדי. מאז, בזכות קשריו הענפים הביא אורחים ואישים מכובדים רבים אל הרבי לחלוקת דולרים ובהזדמנויות נוספות, וגם לאחר מכן המשיך לשמור עימם על קשר לאורך השנים.

לפני חתונתו עוד בתור בחור, נתמנה על ידי הרב דוד רסקין מנהל הישיבה והרב מרדכי מנטליק ראש הישיבה להיות משגיח על נוכחות הבחורים בסדרי הישיבה.

בשנת תשד"מ התבקש על ידי הרב חיים מרדכי אייזיק חודקוב להקים את 'ועד המחנכים' שתפקידו יהיה לכנס את מחנכי ומשפיעי חב"ד בהגיעם ל770 לחודש החגים, ובכל אסיפה כזו יהיו החלטות טובות בנוגע לחינוך הבחורים שיוגשו כדו"ח להרבי.

פעל רבות במסירות נפש במאבק לשלמות הארץ.

ת.נ.צ.ב.ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.