מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ה 29.06.2015

המוסר הכפול של הגרמנים כלפיי ישראל: נתון מדהים בסקר עומק

52% מהגרמנים היו תומכים בסגר ימי על ישות שהייתה מאיימת עליה בטילים, אבל רק 30% תומכים בסגר ימי שכזה כשמדובר בצעד הגנה של ישראל לסקר המלא 
המוסר הכפול של הגרמנים כלפיי ישראל: נתון מדהים בסקר עומק
רצועת עזה, לפני שנה (צילום: מנדי הכטמן)
אמש (יום ראשון) השתלטו כוחות צה"ל על הספינה "מריאן" שנשאה על סיפונה ישראלים ופעילים אירופאים פרו-פלשתינים שביקשו לשבור את הסגר הימי על עזה. סקר שערכה השדולה למען ישראל באירופה EIPA מצא כי האירופים מגלים מוסר כפול ומעריכים באופן שונה סוגיות ערכיות הנוגעות לביטחונם הם – לעומת עמדתם הערכית כשמדובר בביטחונה של ישראל.

הסקר שנערך עובר איפ"א ע"י מכון המחקר YouGov בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בגרמניה, מצא כי 52% מהגרמנים היו תומכים בסגר ימי על ישות שהייתה מאיימת עליה בטילים, אבל רק 30% תומכים בסגר ימי שכזה כשמדובר בצעד הגנה של ישראל.

מניתוח ממצאי הסקר עולה, שכ- 44% מהגרמנים מתנגדים לסגר הישראלי על רצועת עזה, מתוכם כ-17% מתנגדים מאוד. עוד נמצא בסקר כי כ- 30% מהגרמנים מאמינים שיש לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה בצורה חופשית וללא פיקוח של ישראל או כל גוף פיקוח אחר.

כ-36% מאמינים שרק האו"ם צריך לפקח על הסחורות שנכנסות ורק כ-13% מהגרמנים תומכים בזכותה של ישראל לפקח על הכנסת סיוע הומניטרי לעזה. אלא כשנשאלים אזרחי גרמניה את אותן שאלות בדיוק לגבי עמדתם הערכית בסיטואציה שבה ישות מאיימת בטילים על גרמניה, מדינתם – ניכרות, כאמור, תוצאות שונות בתכלית. 52% מהגרמנים היו תומכים בסגר ימי על ישות שהייתה מאיימת עליהם בטילים, לעומת 30% כאשר מדובר בישראל!

מייסד שדולת ההסברה EIPA, הרב מנחם מרגולין, שיזם את הסקר ציין: "על פניו נראה כי בכל הקשור בענייני בטחון לאומי, לגרמנים מוסר כפול בתפיסת עולמם, וכי מה שנכון עבורם, לא נכון לגבי אחרים. הפערים שנמצאו בסקר בין שיעור התמיכה בעמדה ערכית מסויימת כאשר מדובר באיום על אירופה, לעומת שיעור תמיכה פחות באופן ניכר - באותה דילמה ערכית ממש – כאשר מדובר בביטחונם של אזרחי ישראל, מהווה נורה אדומה נוספת לכל מי שמבקש פתרון צודק ובר קיימא במזרח התיכון".

הרב מרגולין הדגיש כי "EIPA פועלת בחודשים האחרונים במשנה מרץ על מנת לחשוף את הציבור האירופי בכלל והגרמני בפרט, למציאות החיים ולמורכבות הסכסוך הישראלי-פלשתינאי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.