מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ה 29.06.2015

האם מארק צוקרברג נולד בגלל ברכתו של הרבי?

אתרי אינטרנט בישראל דיווחו בהתרגשות השבוע על "תגלית מרגשת" לפיו מייסד פייסבוק מארק צוקרברג נולד בזכות ברכתו של הרבי, וכי הדולר של הרבי הופקד בחשבון של פייסבוק בפתיחת החברה ● אבל מסתבר כי הסיפור היה מתיחה לפורים, שממשיך לעורר גלים  מארק צוקרברג
האם מארק צוקרברג נולד בגלל ברכתו של הרבי?
אתרי אינטרנט בישראל דיווחו בהתרגשות השבוע על "תגלית מרגשת" לפיו מארק צוקרברג נולד בזכות ברכתו של הרבי, וכי הדולר של הרבי הופקד בחשבון של פייסבוק בפתיחת החברה.

הנה הסיפור כפי שפורסם בכלי תקשורת שונים.

הוריי ביקרו אצל כמה רופאים אך ללא הצלחה, כמעט שהגיעו לייאוש מעוד בן למשפחה, עד שחבר משפחה קרוב של אבא שהוא חסיד של הרבי ליובאוויטש יעץ לאבי לבקש ברכה מהרבי.

למרות שאבי לא מאמין במעין אלו, בכל זאת בגלל חפצו העז בעוד ילד אבא שלי נסע לניו יורק בשנת 1982 והיה שם תור ענק שחיכה כדי לקבל ברכה. כשהגיע תורו, הוא שאל את הרבי האם הוא יכול להבטיח לו ילד. הרבי נתן לו דולר ושאל אותו על על שמירתו את מצוות היהדות, אבי התוודה שאינו שומר מצוות ויהדות. הרבי הסביר לו את הפילוסופיה של חב"ד, איך מחברים את כל היהודים ברחבי העולם באמצעות פעולה משותפת. הרבי הורה לאבא שלי להתחייב ללמד את בנו יהדות, ואבי הבטיח לו שיתן לי חינוך יהודי".

"אני נולדתי פחות מ 18 חודשים אחרי הראיון הזה, וכשהגיע בר המצווה שלי, אבי נתן לי את הדולר הזה שקיבל מידיו של הרבי, וחזר על המסר שהוא שלח לי. שמרתי את הדולר, בלי להקדיש לכך יותר מדי תשומת לב.

בזמן לימודייי באוניברסיטה, הרעיון של פרויקט פייסבוק התחיל להיבנות אצלי לאט לאט, וזכרתי את מה שהאבא שלי אמר לי. הרגשתי שיש כאן קשר מסויים בין המסר שהרבי שלח לי ובין הרשת החברתית שלי. כאשר הגיע זמן להקים את פייסבוק כחברה פעילה, היה לי את ההרגשה הזאת שהגיע הזמן לעשות שימוש בדולר, והפקדתי אותו בבנק ביום הקמתה של החברה שלנו, את השאר אתה כבר יודע. "

אני לא דתי, ובכל זאת, אני יכול רק להעיד על האינטואיציה יוצאת הדופן של האיש הזה, אני מצטער שלא נפגשנו".

לאבא של מייסד הפייסבוק מארק צוקרברג לא היו בנים רק בנות. הרבי מחב"ד ברכו בחמימות תוך כדי שהוא נותן לו דולר. והסביר בלשונו המיוחדת והנעימה: "ברגע שיהודי מקיים מצווה הוא מתחבר לרשת חברתית עולמית של כל היהודים", וביקש מהאבא שבעת שבנו יגיע למצוות יתן לו את הדולר ויספר לו את הסיפור.

הדולר של הרבי הופקד בחשבון של פייסבוק בפתיחת החברה וההמשך כבר אתם יודעים.

עד כאן הסיפור כפי "שנחשף" באתרי החדשות.

הסיפור הופיע לראשונה בחודש דצמבר 2014 בבלוג מגוון יהודי צרפתי בשם tzimelblog.com שייחס את הראיון ל"עיתון ההולנדי היהודי "Joodse Kronieken, שאינו קיימים..

הקוראים והמתרגמים של הסיפור הוסיפו בבדיחות, כי "הסיפור הזה היה הבדיחה שלנו לפורים! חג שמח!".

נראה כאילו המתיחה הצליחה להתעכב גם אחרי פורים, וכעת הופיעה שוב בתקשורת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.