מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ה 25.06.2015

עכשיו מותר לספר: מאחורי הקלעים של 'מסע המקורבים' לרבי

JEM
אחד המקורבים שהשתתף בקבוצה מיוחדת שנסעה לרבי לג' תמוז, תיאר את תחושותיו: "במוצאי שבת באוהל, הרגשתי כמו במוצאי יום כיפור, ב'סדר ניגונים' הרגשתי כמו בתפילת נעילה, ובהבדלה – כמו שיוצאים מיום כיפור. מה שרק היה חסר, זה את הקידוש לבנה..." ● מנהל בית-חב"ד באר-שבע הרב זלמן גרליק, מספר ל-COL על כל מה שהתרחש מאחורי הקלעים  מסע המקורבים לרבי
עכשיו מותר לספר: מאחורי הקלעים של 'מסע המקורבים' לרבי
(צילום: שניאור שיף, COL)
משה בן חיים

קבוצה של כשלושים מקורבים ושלוחים מארץ ישראל, עברו יום גדוש ומלא באירועים, כהכנה לקראת יום ההילולא ג' תמוז. ביום חמישי ר"ח תמוז החל בשבע בבוקר ועד 1:00 בלילה. המסלול: שיעור חסידות עם הרב קלמנסון, שחרית בחדרו של הרבי. לאחר ארוחת בוקר הרצאה בנושא תורתו של הרבי מפי הרב זלמן גרליק, המשך ע"י הרב שמואל רסקין בנושא המאמר "ואתה תצווה" הלכה למעשה.

סיור בספרייה של הרבי, וביקור בענקית המדיה החב"דית jem, עם כל תעשיית הוידאו והתמונות העניפה שמפיצה את דבר הרבי לכל רחבי העולם. מנחה בבית של הרבי, ואחר כך נסיעה לאוהל הק', כתיבת פ"נ והשטתחות על הציון הק'.

אחרי כל היום הארוך, ציפתה להם התוועדות אל תוך הלילה בלונג איילנד אצל השליח הרב פלטיאל עם ניגונים וסעודה שנמשכו עד כשעה לאחר חצות הלילה.

כשקוראים את התכנית, השאלה המתבקשת: איך לא עשו את זה קודם? הרב זלמן גרליק, ממארגני המסע המיוחד, מספר ל-COL: "בשנים האחרונות, היו קבוצות של שלוחים מהעולם, וגם מהארץ, שנסעו עם מקורבים בג' תמוז. בדרך כלל מדובר בשליח עם גרעין מצומצם של מקורבים, ולא בקבוצה גדולה.


צילום: שניאור שיף, COL

"בארגון קבוצה גדולה יש שתי בעיות: ראשית. לוגיסטיקה. מעבר לטיסה יש לארגן אש"ל מלא. הרי לא דומה שליח שיכול למצוא פינה ב'בייסמנט' ומקום 'להניח ראש', לקבוצה גדולה שצריכה מקום לינה מאורגן ומסודר. לכן עד היום היו בעיקר קבוצות קטנות. שנית, העלויות הגבוהות וההוצאות הנלוות.

"החידוש בקבוצה שלנו, שפנינו לכל בתי חב"ד בארץ, שמי שמעוניין לשלוח מקורב שישלח אותו איתנו, וגם היה סבסוד על חלק מהעלויות".

איך התחיל הרעיון?

בכינוס השלוחים האחרון, השליח הראשי ורבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, התוועד כל הלילה באריכות עם השלוחים, בטענה שלא מביאים מקורבים לרבי! התירוץ של חלק מהשלוחים היה, בגלל הסיבות שהבאתי קודם, הלוגיסטיקה והעלויות.

"הרב לאזאר הבטיח במקום שהוא יסייע, ובפועל הוא דחף לזה. 'קרנו תרום' לקח את היוזמה וביצע אותה הלכה למעשה בסבסוד ובארגון של העניין, וכך זה יצא לדרך".

למה בחרתם דווקא לארגן את הקבוצה לקראת ג' תמוז?

"הוקם וועד שליחים בארץ לטפל בנושא, ואני קיבלתי את תפקיד הארגון יחד עם הרב יוסי סלווין, שליח חב"ד בשכונת רמות בבאר שבע. חשבנו בהתחלה על י' שבט, אבל מסיבות טכניות ואישורי ויזה הדבר לא יצא לפועל מחוסר זמן. היתה התלבטות אם ללכת על שבת ג' תמוז שאז רבים מאוד נוסעים ויש קושי להשיג מקומות לינה וכו', אך בסוף הוחלט שזה התאריך – בה"א הידיעה - המתאים להביא מקורבים לרבי!


צילום: שניאור שיף, COL

"כשהתחלנו לארגן את הרשימה, נרשמו אצלינו עשרה אנשים. הסתבר, ששלוחים כבר תכננו בתאריכים אחרים וכדו'. כשהיינו כבר אצל הרבי, התברר כי יש שלוחים שאכן הגיעו עם מקורבים שלהם, אבל לא הסתדרו עם תכנית מסודרת, והוצאנו הודעה שאפשר להצטרף אלינו לתכנית. היה שליח אמריקאי מטקסס, שהגיע לרבי עם עשרה מקורבים ישראליים... ושמח להצטרף אלינו. גם הרב שגיא הר שפר עם כמה מקורבים הצטרפו, וביום הסיור המיוחד ביום חמישי היינו יחד 30 איש"...

איך מסבירים למקורבים על שאלות של "התקשרות" לרבי אחרי ג' תמוז?

"לפני היציאה ערכנו התוועדות הכנה ב-770 בכפר חב"ד כדי לגבש את הקבוצה. ההתוועדות הזו היתה פתוחה לכל המקורבים מרחבי הארץ שהיו מעוניינים לנסוע לרבי. הרב מאיר בוסטומסקי סיפר על דרכי התקשרות לרבי והרב מיכל וישצקי דיבר על ה'לחלוחית', והסביר את המשמעות של נסיעה לרבי.

"מי שנסע כבר יודע ויש לו רקע. מקורבים שנוסעים הם כבר בשלב 'מתקדם', ולומדים חסידות. מדובר בחבר'ה ששילמו סכום גדול הכולל טיסות אש"ל וכו' (למרות הסבסוד) עד היום הם למדו את המושגים, במסע הם הרגישו את הרבי. אפשר להסביר מאוד יפה, אבל ב-770 ובאוהל מרגישים. מידי פעם הבטתי כאילו מהצד, וראיתי את ההתלהבות, הם הרגישו זאת על בשרם".

מה אכן התגובות שלהם אחרי המסע?

"התלבטנו האם לעשות את השבת באוהל הק', חששנו שהתנאים לא יהיו טובים מספיק בשביל קבוצה כזאת. החלטנו בסוף שהולכים על זה, אבל הכנו את החבר'ה מראש שיתכוננו, כי יכול להיות שזה יהיה קצת כמו במילואים, ושיתכוננו לשקש"ים (שקי שינה בעגה הצה"לית). אחרי שבת התגובות היו מדהימות. על הלוגיסטיקה הם אמרו: 'קצין לוגיסטיקה בצה"ל צריך לבוא וללמוד מחב"ד...'

הרב גרליק, מצטט מסרון ששלח אחד המקורבים שהשתתפו במסע לרב יוסי סלווין: "תודה רבה, הרב. בעצם, המילה תודה לא מספיקה, אך עדיין לא מצאתי מילה אחרת..." כששאלו במשוב מה הציון מ-1 עד 10, הוא רשם: 11...

הרב גרליק מוסיף ומציין לשבח את ההפקה של כל הקבוצה לרבי שבוצעה בהצלחה רבה ע"י ר' יוסי פלס, ובמיוחד את האחראית בניו יורק הגב' נחמה פלס, שעשתה עבודה יוצאת מן הכלל להצלחת ולהנעמת הקבוצה.

בפעם הבאה בכינוס השלוחים, הרב בערל לאזאר יוכל להצביע על המודל הזה, כדוגמא לקבוצות נוספות...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.