מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ה 25.06.2015

חג בנתניה: הכנסת שני ספרי תורה לבית חב"ד

חג בשכונת נת 600 במערב נתניה: מאות חגגו בהכנסת ספר תורה לבית חב"ד הנמצא במלון כרמל. ההתרגשות ניכרת בפני כולם. אנשים, נשים וילדים לבושים בבגדי חג, עוטפים באהבה את ספר התורה ● רכב מפואר מלווה את התהלוכה הצועדת במורד הרחוב ● מעמד כזה עוד לא ראתה השכונה לא בכל יום זוכה השכונה להכנסת 2 ספרי תורה ● שליח הרבי לשכונה הרב כתריאל אלפרוביץ מנצח על השמחה בחן ובנעימות שני ספרי תורה
חג בנתניה: הכנסת שני ספרי תורה לבית חב
כ"ח סיון תש"א - יום זכאי.. היום אשר נקבע לדורות כיום ההצלה של הרבי והרבנית היום שבו הגיעו מעמק הבכא לחוף מבטחים בארצות הברית. היום בו התחילה תנופה חדשה בהפצת היהדות והמעיינות לקראת הגאולה..

כ"ח סיון תשע"ה - שעת אחר הצהריים בשכונת נת 600 במערב נתניה. אווירת יום חול הרגיל משתנה ופושטת צורה בבת אחת. תכונה של התרגשות ברחובות השקטים. בגינה הציבורית מתאסף קהל גדול לשמחת-חג בשכונה השקטה.

הנה, כבר יוצאת תהלוכת הכנסת ספרי התורה אל בית חב"ד הנמצא במלון כרמל. מאות נוהרים ומצטרפים אל השמחה. ההתרגשות ניכרת בפני כולם. אנשים, נשים וילדים לבושים בבגדי חג, עוטפים באהבה את ספר התורה. הנעימה החסידית מקרינה ועוטפת את התושבים. תושבי השכונה, יוצאים מביתם ומצטרפים אל החגיגה והשמחה.

הרחוב עולז, רכב מפואר מלווה את התהלוכה הצועדת במורד הרחוב. אנשים מצטופפים, מנסים להתקרב אל ספרי התורה המובלים תחת החופה ונושקים להם ברגש. אלו רגעים נעלים של התרוממות הרוח. רגעים שבהם נפשו של יהודי מתחברת עם התורה היקרה. האמונה מתלהטת והרגליים מפזזות.

מעמד כזה עוד לא ראתה השכונה..לא בכל יום זוכה השכונה להכנסת 2 ספרי תורה. השמחה גדולה בכפליים. שליח הרבי לשכונה הרב כתריאל אלפרוביץ מנצח על השמחה בחן ובנעימות. לצידו של הרב, נושאים בידיהם את ספרי התורה, התורמים הנכבדים מאיר נחום ודוד סלם. זכות גדולה נפלה בחלקם, זכות שתעמוד להם ותביא ברכה אל ביתם.

קידוש ה' כזה לא נראה כאן מעולם. תהלוכה ססגונית ושמחה במיוחד שלוותה ע"י מאות אנשים..ומאות אחרים שצופים מביתם..

קהל החוגגים גודש את הרחבה של מלון כרמל כשספרי התורה ה'ישנים' יוצאים לקבל את ספרי התורה החדשים. מנחה התהלוכה, הרב נחום גולדשמיד לא מסתיר את התפעלותו מהקהל הגדול של משפחת בית חב"ד בנת 600. ספרי התורה מובלים פנימה אל ההיכל. כולם צועדם בעקבותם, רוצים להיות חלק, לחגוג יחד בשמחת התורה ולערוך לכבודם את ה"הקפות" .

לאחר השמחה הגדולה בתהלוכה וההקפות מאות מתושבי השכונה מסיבים יחד לסעודת מצווה באולמי "אדוה" שבמלון. מר אלי דלל, סגן ראש העיר, מכבד את המעמד בנוכחותו ונושא דברים. אחריו נושא דברים הרב יצחק טייכטל, סמנכ"ל מוסדות חב"ד בנתניה. ר' יוסף קטורזה ור' מנחם מגידש מבאי בית חב"ד מוזמנים לשאת דברים בצרפתית, ע"י המנחה הרב פוגאטש אשר מנצח על האוירה המיוחדת בהנחייתו.

גם אורחים נכבדים, ובהם שלוחי הרבי, מכבדים בנוכחותם את המאורע. הרב מנחם וולפא השליח הראשי, ורב קהילת חב"ד בנתניה, הרב צבי וילהלם, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בצפון העיר, הרב יוסף דרייפוס, מנהל בית חב"ד גנות הדר – נורדיה, הרב ישראל דוידוביץ רב בית הכנסת מה ידידות בכפר גנים – פתח תקווה, ר' עוזר אלפרוביץ אביו של השליח ועוד רבים וטובים. כולם, נושאים בלבם תודה, לבית חב"ד בנת 600 על הזכות הגדולה בהשתתפות במעמד הגדול שבוודאי יחקק בליבם..
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.