מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ה 29.12.2004

ילדי חב"ד ו'הצופים' צעדו יחד בהכנסת ס"ת באבן יהודה

כפי שפורסם ב-COL, ביום שני האחרון נערכה הכנסת ספר-תורה לבית כנסת 'בית-מנחם' בישוב אבן יהודה. האותיות האחרונות נכתבו בביתו של השליח ומנהל בית חב"ד בישוב, השליח הרב מנחם נוימן, ומשם יצאה תהלוכה ובראשה ספר התורה לעבר בית הכנסת 'בית מנחם' שבשכונת רמת היובל. את הערב הנעים ר' אבי פיאמנטה ותזמורתו. בתהלוכה צעדו יחד, זה לצד זה, ילדי תנועת 'הצופים' שבישוב, ילדי 'בני עקיבא', וילדי תלמוד תורה חב''ד נתניה. ספר התורה נכתב לזכות הרבי ולברכה והצלחה לתושבי אבן יהודה ביוזמת ובתרומת ר' עמיחי קליין מקהילת חב"ד באבן יהודה ועתה זכה לסיימו ר' אפרים שמואלי לע''נ הוריו. הרב מנחם נוימן סיפר ל-COL כי האירוע היב הצלחה מדהימה וקידוש שם ליובאוויטש, וקראת חגיגת הסיום התגיסו אנ''ש באבן יהודה לסייע בארגון, שכלל פרסום מאסיבי, והשקעה רבה בתכנון כל הפרטים.
ילדי חב
את האירוע כיבדו בהשתתפותם: הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד; הרב אהרון בדיחי, רב הישוב; מר עמוס עזאני, ראש המועצה המקומית, ומר שמואל שיר, ראש המועצה הדתית. בהרחבה: ביום שני ט''ו טבת התקיימה באבן יהודה חגיגת סיום והכנסת ספר תורה.את כתיבת ספר תורה יזם ר' עמיחי קליין שיחי' מעמודי התווך של קהילת חב''ד באבן יהודה,המסייע רבות לשליח רבי הרב מנחם נוימן.בנוסף לתרומתו הנכבדה של ר' עמיחי נאספו תרומות גם מתושבי המקום, אך עדיין היה חסר סכום נכבד,ואז נחלץ לעזרה ידיד בית חב''ד הרה''ח אפרים שמואלי שיחי' מקראון הייטס שעזרתו הרבה אפשרה לסיים את כתיבת הספר .החגיגה נקבעה לליל ט''ז טבת יום השנה הראשון לפטירתה של אמו של הרב שמואלי מרת גישא גניה ז''ל להנצחת שמה ושם בעלה ר' ברוך אשר ז''ל שנפטר לפני כשנה וחצי. כחודש ימים עמלו כל חברי קהילת חב''ד אבן יהודה להכין את האירוע .הרעיון של ספר תורה לזכותו של הרבי שאהבתו לכל יהודי מפורסמת ,וכן רעיון האחדות של כל התושבים סביב ספר תורה התקבל באהדה רבה.אנשים רבים מהישוב בקשו להיות שותפים בקניית פסוקים בספר התורה. הצופים ובני עקיבא הודיעו על השתתפותם הפעילה בחגיגת הסיום. ראש המועצה מר עמוס עזאני – ידיד יקר של בית חב''ד -ברך מאד על כל הפרויקט ואף השתתף אישית בתרומה נכבדת . מסע פרסום מאסיבי קדם לאירוע (כולל –לראשונה –פרסום לאירוע ע''ג לוחות המודעות שמיועדים לאירועים של המועצה )ואכן בשעה היעודה החל לזרום קהל רב. אך המציאות עלתה על כל דמיון.''ציפינו ל250-300 איש'' אומר הרב נוימן אך כשראינו את הקהל האדיר שנאמד בכ- 800 איש היה ברור לכל שזכינו לראות בגלוי את התממשות ברכותיו הקדושות של הרבי.ובפרט כשנזכור את מזג האוויר הגשום של יום שבת קודש לעומת מזג האוויר הקיצי של יום האירוע. את הטכס הנחה בכישרון רב הרה''ח בועז סגל. בכתיבת האותיות השתתפו בין השאר-ר' עמיחי קליין,הרב אפרים שמואלי,הרב המקומי הרב אהרון בדיחי,ראש המועצה המקומית מר עמוס עזאני, סגן ראש המועצה המקומית מר אבי הררי,ראש המועצה הדתית מר שמואל שיר,וידידי בית חב''ד אשר תומכים בפעילות הברוכה לאורך כל השנה. ילדי הצופים בני עקיבא ותלמידי ת''ת חב''ד נתניה עברו לראות את כתיבת האותיות האחרונות בספר. לקראת צאת התהלוכה הדליקו הצופים כתובת אש הגיע תורה של התורה. בתהלוכה צעדו ראשונים ילדי צבאות השם מכפר חב''ד כשהם מתופפים בעוז.אחריהם תהלוכת לפידים שהורכבה מילדי הצופים ,בני עקיבא וחב''ד. אבי פיאמנטה ולהקתו ניגנו ושימחו את הקהל האדיר שהם נוסעים ע''ג משאית פתוחה.תלמידי התמימים מישיבות חב''ד בנתניה ,חיפה ורמת אביב רקדו וסחפו את הקהל למעגלי שמחה ,וספר התורה נישא מתחת לחופה מקושטת ומוארת.הרחוב הראשי של הישוב נחסם כליל לתנועה ,ומאות תושבים יצאו מבתיהם להצטרף. כשהגיעו לבית הכנסת נערכו ההקפות כנהוג והרה''ג הרב מרדכי שמואל אשכנזי כובד להכניס את הספר לבית הכנסת. סעודת מצווה ערכה באוהלים ענקים שנבנו במקום,הושמעו דברי ברכה ע'י הרבנים ואישי הציבור ואח''כ התיישבו להתוועדות עד השעות הקטנות של הלילה. אין ספק כי פעילות חב''ד באבן יהודה עלתה מדרגה ,וכעת מתארגנים בעז''ה לפרויקט –הקמת בנין לבית חב''ד.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
ארוע מדהים ומוצלח
י"ז טבת ה׳תשס״ה
הר' נויימן עלה והצלח, היתה השקעה אדירה, ולא פחות תקצור ותמשיך לקצור הצלחות מרובות.
כשליח שנכח במקום, ממנו יראו וכן יעשו.
א. השלוחים
2.
ברכות
י"ז טבת ה׳תשס״ה
חמי, עלה והצלח, לפי הברורים שעברת בשנים האחרונות, אתה הולך להצליח בע"ה בגדול. קולגה מאזור השפלה
3.
היה מדהים
י"ז טבת ה׳תשס״ה
משפ' נוימן היה אירוע מדהים קידוש ה' גדול מאד עלו והצליחו
ממשפ' כהן בית חב"ד צורן
4.
המשפיע האהוב הרב אשר אייזנבאך
י"ח טבת ה׳תשס״ה
כמה טוב לראות את הרב אייזנבאך המשפיע מאחי תמימים שהעמיד מאות תלמידים.ובהזדמנות זו קורא אני לנהלה החדשה לצרף את הרב אייזנבאך לצוות הישיבה. אחד הבוגרים מחו''ל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.