מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשע״ה 21.06.2015

מעכשיו: תורת הרבי זמינה ונגישה לכל יהודי

35 שנה לאחר שקבוצה מצומצמת של אברכים ובחורים הובילו למהפכה בשיטת ההוצאה לאור והפרסום של תורת הרבי בעת הקמת המוסד 'ועד הנחות בלשון הקודש', הם ממשיכים קדימה עם מהפיכה נוספת שנחשפת ערב יום הגדול והקדוש ג' תמוז ה'תשע"ה, א"ך שנה להסתלקות כ"ק אדמו"ר זי"ע ● בפעם הראשונה בהיסטוריה תהיה תורתו הרחבה של הרבי על כל חלקיה, נגישה לכל דורש ומעיין, באתר אינטרנט משוכלל עם מנוע חיפוש מתקדם, ומדובר בלא פחות ממהפכה בתחום הפצת ופרסום תורתו של הרבי ● "הנה בזה היא ההתקשרות"... לכתבה המלאה
מעכשיו: תורת הרבי זמינה ונגישה לכל יהודי
35 שנה לאחר שקבוצה מצומצמת של אברכים ובחורים הובילו למהפכה בשיטת ההוצאה לאור והפרסום של תורת הרבי בעת הקמת המוסד 'ועד הנחות בלשון הקודש', הם ממשיכים קדימה עם מהפיכה נוספת שנחשפת ערב יום הגדול והקדוש ג' תמוז ה'תשע"ה, א"ך שנה להסתלקות כ"ק אדמו"ר זי"ע .

בפעם הראשונה בהיסטוריה תהיה תורתו הרחבה של הרבי על כל חלקיה, נגישה לכל דורש ומעיין, באתר אינטרנט משוכלל עם מנוע חיפוש מתקדם.

בנוסף לספרייה העשירה של המאמרים, השיחות וה'רשימות' מתורתו של הרבי, אפשר למצוא באתר גם את תורתם של רבותינו נשיאינו, תורת אביו של הרבי, ורשימות אמו של הרבי סקירה מיוחדת על המיזם החדש שמוביל את ה'יפוצו מעיינותיך חוצה' אלפי צעדים קדימה.

מדובר בלא פחות ממהפכה בתחום הפצת ופרסום תורתו של הרבי. לראשונה מאז עלה הרבי על כס נשיאות חב"ד ליובאוויטש לפני שבעים וחמש שנה, יהיו דברי תורתו שנשא בהזדמנויות שונות, בהתוועדויות ובמעמדים אחרים, זמינים לכל דורש ומבקש ה', מכל מקום בעולם. גם במקומות שעדיין לא נפתח סניף של קה"ת, או לא מגיעים המשלוחים של כרכי 'תורת מנחם' החדשים (הסדרה המקיפה ביותר את תורתו של הרבי, שחצתה לא מזמן את מספר ה-100!).

בעבר התפרסמו זעיר פה זעיר שם, קבצים לא רשמיים של השיחות או הספרים, וכן צילומים או סריקה משובשת מתוך ההוצאה לאור של ועד הנחות בלה"ק. רבים ביקשו ואף דרשו לאפשר לעם ישראל הצמא לדבר ה' גישה בלתי אמצעית למעיינות הבלתי נדלים בתורתו של הרבי, בצורה קלה ומהירה.

אל הפרויקט האדיר, התגייסו מיד חברי ועד הנחות בלה"ק, בראשות המנכ"ל הנמרץ הרב חיים שאול ברוק שיחי', ובמשך כמה שנים עמלו לסדר שתורתו של הרבי שנשמרה על גבי נייר קופיר, או סטנסיל ואמצעי דפוס אחרים, או קלטות שמע וכיו"ב, שאחר כך נרשמו מחדש וכונסו לפי סדר השנים בסדרת הספרים תורת מנחם וכו', יהפכו להיות טקסט רגיל, שאפשר לבצעו בו חיפוש מתקדם, למצוא קטעים מסויימים לפי נושאים או מועדי השנה, תאריכים מיוחדים בתולדות ימי חב"ד ועוד.

האתר החדש מהווה גם פתרון מעולה למצבים שונים בחייו של שליח או רב בית כנסת וכיו"ב, כאשר אי מי מהם נמצא במקום מסוים שם אין הספרים תח"י, אך נפשו חשקה בלימוד תורת רבינו, אם לצורך עצמו או עבור מסירת שיעור ודרשה וכדומה. במקום להתגייע למצוא ספר מסוים, או להתקשר לכל החברים שמא יש להם בארון הספרים את הספר המבוקש, ניתן בלחיצת כפתור אחת לקבל את השיחה בשלימותה.

פעמים רבות, בחייו של כל חסיד באשר הוא, מתעורר זיכרון רחוק או קרוב, והוא מחפש בנרות את המילים המסויימות שלא נותנים לו מנוח, רק שהוא לא מוצא איפה בדיוק אמר הרבי את הביטוי המסוים או את הביאור הנפלא. מנוע החיפוש המשוכלל, הנותן מגוון אפשרויות חיפוש מתקדמות, הוא כלי העזר המתאים ביותר.

אם אין קמח אין תורה, וכאן שינס מתניו נגיד נודע שהתמסר ללא לאות לתמוך ולסייע ביד נדיבה בהוצאת החזון אל הפועל. וכך, למרות שהמלאכה עדיין לא הושלמה, (לדוגמא, מתוך הסדרה של 20 השנים הראשונות לנשיאותו של הרבי, מצויים כעת זמינים באתר רק 36 כרכים הראשונים של תורת מנחם) הוחלט להשיק את האתר החדש, לקראת יום ההילולא ג' תמוז השתא. במשך השנה הקרובה, ימשיכו להעלות את הכרכים הנוספים, ולאט לאט יושלם ארון הספרים הוירטואלי הראשון בעולם שיכלול את כל תורתו של הרבי.

כמו כן, באישור הנהלת מוסד ההוצאה לאור הרשמי של תנועת חב"ד ליובאוויטש - 'קה"ת', מצויים באתר כל מאמרי הדא"ח מתורת רבותינו נשיאינו, שהודפסו במשך עשרים השנים האחרונות, ויצאו לאור בחוברות מידי פעם בפעם. ומהם, מאמרים שהתגלו בכת"י בשנים האחרונות ממש. כן ניתן למצוא באתר, מתורתו של הרה"ק כ"ק הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, אביו של הרבי, וגם את רשימותיה של אמו הרבנית חנה ע"ה, כפי שפורסמו בסדרה של 39 חוברות, בכמה שפות.

לכניסה לאתר החדש – לחצו כאן http://www.lahak.org



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.