מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ה 18.06.2015

הראשון לציון בפיסגת מנהיגי דתות נגד טרור בקזחסטאן

בקזחסטאן ננעלה פיסגת מנהיגי דתות נגד טרור בקזחסטאן, כשגולת הכותרת של הועידה: גינוי חד משמעי למעשי טרור תוך שימוש במניעים דתיים ● אורח בוועידה היה הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף שנאם בפני חברי הוועידה ● הרב יוסף ביקר גם בבית הכנסת בית רחל – חב"ד ליובאוויטש באסטנה ונועד לפגישה עם נכבדי הקהילה היהודית בהשתתפותו של הפילנטרופ ותורם בית הכנסת מר אלכסנדר משקביץ   פיסגת מנהיגי דתות
הראשון לציון בפיסגת מנהיגי דתות נגד טרור בקזחסטאן
פעם בשלוש שנים יושבים סביב שולחן עגול אישי הציבור מהעולם כולו, שלהם השפעה חובקת עולם, ובהכוונתו של מר נזרבייב, נשיא רפובליקת קזחסטאן, מקיימים דיונים מרתוניים שבסיומם הם חותמים על הצהרת גינוי משותפת לטרור בשם הדת, התעמולה התקשורתית במשך ימי הוועידה משרשישה את הערכים החשובים של שלום וסובלנות במיוחד בגלל הצהרתם הבלתי מסתייגת של כל מנהיגי הדת מכל הדתות, דבר אשר מונע תעמולה הפוכה של ארגונים טרוריסטים המנסים בכל הדרכים לגייס אנשים תמימים למעשה טרור ואיבה.

אם בתחילת הדרך עוד היה חשש שמא יתפתחו פולמוסים דתיים, כיום לאחר כמה שנים בהן מתקיימת הועידה המסורתית הזו, כבר ברור שמטרתה היחידה היא – להעניק למאמינים חופש דת מוחלט, תוך כדי שמירה על ביטחונם של האזרחים ע"י הצהרת מנהיגי הדתות המפורסמים ביותר בעד שלום וסובלנות, גינוי והוקעת הטרור בשם הדת, מה שמשרת בראש ובראשונה את שמירת הביטחון והשלום לאזרחי המדינה.

רבה של קזחסטאן השליח הרב ישעיה הכהן אמר  שפעילות זו משמשת קזחסטאן לסמל ודוגמא טובה למדינות ומנהיגים נוספים בעולם כיצד להילחם באיום הנוראי של גיוס אזרחים למטרות איבה וטרור רח"ל, הרב הוסיף אי אפשר להסתפק במלחמה נגד הטרוריסטים, על מנהיגי העולם הדואגים לשלום אזרחיהם לעשות כל שביכולתם למנוע את הבעיה מהשורש ע"י פירסום הצהרתם של כל מנהיגי הדת נגד הטרור ובתעמולה כזו ימנע ככל האפשר גיוסם של אנשים תמימים למטרות איבה.

בנוסף להשתתפותו של רבה של קזחסטאן כנציגם של יהודי המדינה השתתף בוועידה הרב הראשי לישראל הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א ונאם בפני חברי הוועידה. נאומו של הרב יוסף המלא מציטוטים מהתפילה ותורה בחשיבות השלום וגינוי מעשה איבה בשם הדת פורסם בכל כלי התקשורת בקזחסטאן תגובות חמות התקבלו מנאומו המרשים, גם נשיא המדינה מר נאזרבאייו ציטט קטעים מהנאום בעת פגישתו עם הרב הראשי.

על אף סדר יום הצפוף והביקור הבזק, הרשל"צ הרב יוסף שליט"א ביקר במוסדות חב"ד, בהתאם למנהגו לבקר בבתי חב"ד בכל מקום שאליו מגיע, כאן בבית הכנסת בית רחל – חב"ד ליובאוויטש נועד לפגישה עם נכבדי הקהילה היהודית בהשתתפותו של הפילנטרופ ותורם בית הכנסת מר אלכסנדר משקביץ יחד עם שלוחי הרבי במדינה.

בפגישה חיזק הרב יוסף את הקהילה ותומכי הקהילה ואף הביא עמו שי מיוחד לבית הכנסת החדש שנפתח זה לא מכבר בקרגנדה סידור תפילה לש"ץ עם הקדשה אישית עבור קהילת קרגנדה שיימסר ע"י התורם מר משקביץ. כן חיזק את שלוחי הרבי במדינת קזחסטאן ושיבח את התמסורתם של השלוחים במשימתם החשובה לקרב כל יהודי ולחבר אותו לשורשיו, בסיום דבריו הודה לרב העיר השליח ר' שמואל קרנאוח על האירוח בסבר פנים טובות לכל חברי המשלחת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.