מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשע״ה 17.06.2015

נפאל: רעידת האדמה הזיזה את הר האוורסט

רעידת האדמה החזקה במיוחד שפקדה את נפאל לפני כחודש וחצי, הזיזה את ההר הגבוה בעולם ממקומו, והעבירה אותו שלושה סנטימטרים לצד מערב. כך פרסם מכון המחקר הממשלתי הסיני, האחראי על המעקב אחר השינויים הגיאולוגיים ברכס הרי ההימלאיה  הר האוורסט
נפאל: רעידת האדמה הזיזה את הר האוורסט
רעידת האדמה החזקה במיוחד שפקדה את נפאל לפני כחודש וחצי, הזיזה את ההר הגבוה בעולם ממקומו, והעבירה אותו שלושה סנטימטרים לצד מערב. כך פרסם מכון המחקר הממשלתי הסיני, האחראי על המעקב אחר השינויים הגיאולוגיים ברכס הרי ההימלאיה.

תוצאות הבדיקה מעלות גם כי בשונה ממה שסברו עד כה, האוורסט לא איבד מגובהו ברעידת האדמה החזקה, בשונה מהרים רבים אחרים ברכס ההימלאיה שאיבדו עשרות סנטימטרים מגובהם. עמק קטמנדו לעומת זאת נהנה מעליה של כמה סנטימטרים בגובהו, כך לפי הערכות לא מדויקות.

תזוזה של הרים וערים ממקומם בסנטימטרים בודדים הינה תופעה ידועה ומוכרת אחרי רעידות אדמה חזקות במיוחד. זאת הסיבה שהידיעה שפורסמה אתמול לא הפתיעה איש, אך בהחלט הביאה לאנחת רווחה בקרב חובבי האוורסט שדאגו מאוד לשלומו של ההר הגבוה בעולם, וחששו עד כה שהוא איבד מגובהו העצום, 8,850 מטרים מעל פני הים.

ברעידת האדמה החזקה נהרגו למעלה מ־ 8,000 בני אדם, ומספר ההרוגים עדיין אינו סופי משום שבאזורים מסוימים טרם הסתיימה מלאכת הפינוי והחיפוש של שרידי הנספים. רבבות בתים נחרבו עד היסוד, ומאות אלפי בני אדם נותרו מחוסרי דיור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.