מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ה 15.06.2015

עשור למנהיג קהילת גרוזיה הגאון רבי רפאל אלאשווילי זצ״ל

אלפים רבים מתלמידיו ומושפעיו של הגאון הגדול רבי רפאל אלאשווילי זצוק״ל ציינו בשבוע שעבר עשר שנים להסתלקותו לשמי רום עשור למנהיג קהילת גרוזיה
עשור למנהיג קהילת גרוזיה הגאון רבי רפאל אלאשווילי זצ״ל
(צילום: מאיר אלפסי, COL)
אלפים רבים מתלמידיו ומושפעיו של הגאון הגדול רבי רפאל אלאשווילי זצוק״ל ציינו בשבוע שעבר עשר שנים להסתלקותו לשמי רום.

האירוע המיוחד נפתח בעליית ההמונים מבני הקהילה והעיר לוד לבית העלמין להשתטח ולהעתיר בתפלה על כלל ישראל שם נשא דברים בנו הבכור הרב אהרן אלאשוילי שליט״א חבר נשיאות איגוד הרבנים שציין במיוחד את מדת הענווה והסבלנות של אביו והוסיף כי באביו התקיים הפסוק ״איש אשר רוח בו״ שידע להלוך נגד רוחו של כל אחד ואחד ולתת לו את התחושה שרק בו הוא מתענין.

לאחר מכן עברו ההמונים לבית הכנסת הגדול "תפארת אהרון" בשכונת שרת בעיר לוד שבראשות ממלא מקומו של חכם רפאל ורב שכונות שרת-רמט בלוד הרב יצחק מוזגורשוילי שליט"א חבר נשיאות איגוד הרבנים.

את מסכת הנאומים פתח הבן הצעיר הרב ראובן אלאשוילי שליט״א ששיתף את הקהל בשיטת הלימוד וההנהגה של אביו שהקפיד לשלב את המנהגים הטובים והשיטות השונות שלמד וליקט מכל העדות והחוגים וחיבר הכל במקשה אחת של עבודת השם בדיוק כמו המנורה בבית המקדש שעל אף היותה שבעה קנים היתה עשויה מקשה אחת.

לאחר מכן הוזמן נציג הרבנים המבוגרים תלמיד חבר של חכם רפאל זצ״ל הלוא הוא חכם אפרים מיכאלי שליט״א שסיפר כי הרב זצ״ל ידע לפרגן ולהאציל סמכויות לכל רבני העדה כשבסופו של יום הוא היה ההשראה המנהיגותית לכל מהחברים ותלמידי החכמים.

רב העיר לוד הרב אורטנר שליט״א העלה זכרונות אודות שיתוף הפעולה שהיה לו עם הרב וראשי הקהילה לביצור חומות הדת בקרב בני העדה בעיר. הרב סיים ואמר ללא חכם רפאל אינני יודע מה היה היום המצב כאן בעיר.

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט״א הפליא בנאומו אודות חכמתו ופיקחותו של חכם רפאל שידע לחבר בין הדאגה הגשמית ולנצל את העזרה הגשמית גם לעזרה רוחנית אמיתית לכל בני העדה.

לאחר הפסקה לתפלה ואמירת לחיים. האזינו כולם לדבריו של הנואם המרכזי המארח הדגול ששימש כיד ימינו של חכם רפאל וכיום מכהן כממשיך דרכו הגאון הרב יצחק מוזגורשוילי שליט״א חבר הנשיאות.

הרב היה מטבע של אש בדמותו והנהגתו, פתח הרב יצחק ושיתף את הקהל בסיפור ההצלה הניסי של חכם רפאל שבעת היוולדו לא היה קול בכי והיה נחשב כנפל, והביאו את חכם ישראל טטרואשוילי שחימם מטבע על גבי האש והניחו על מצחו ואז נשמע קול בכי והבינו כולם שהתינוק חזר לחיים, אותו מטבע של אש המשיך להציל את כל בני העדה שבעים שנה כשהתלהבותו ודבקותו של חכם רפאל בדברי התורה היו לשם דבר בעדה, הרב ציין כי מי שהכיר מקרוב את רבי רפאל יכול היה לראות הצלקת על מצחו מאותו מטבע של אש עד יומו האחרון.

אורח הכבוד הנגיד החשוב מרים קרנה של תורה בארץ ובחו״ל מר מיכאל מירלשוילי שיחי׳ סיפר כי הנעימות והמתיקות של הגשת דברי התורה והמוסר כפי שמסרם חכם רפאל זצ״ל הם אלו שהחזיקו אותו כל השנים והיוו לו מקור לעידוד והשראה בכל תחנות חייו.

ראש העיר לוד מר יאיר רביבו התרגש מאוד למראה האלפים וציין כי הרב היה דוגמא אישית לכל עדתו וגם כשרצו בעבר רבים לעבור לערים אחרות ברחבי הארץ נשאר הרב בעיר לוד לחזק ולהתחזק.

אורח מיוחד כיבד בהשתתפותו יו״ר תנועת ש״ס שר הכלכלה והמסחר הרב אריה דרעי שליט״א ידיד ותיק של כבוד הרב וחבר נאמן של קהילת עולי גרוזיה הרב דרעי דיבר על המנהיגות המיוחדת של כבוד הרב ששילבה תקיפות של הלכה ונעימות של תורה בבת אחד דבר נדיר מאוד בדורינו.

במהלך הערב כיבדו בנוכחותם שבעת חברי הנשיאות איגוד הרבנים ליהדות גאורגיה, אלפי בני הקהילה מהעיר לוד ומכל קצוות הארץ, רבני ופרנסי הקהילות בארץ, ובחו״ל וציבור רחב מכל העדות בני העיר.

בסיום הערב הוקרן ווידאו מרגש ומיוחד אודות פועלו ומסירותו של חכם רפאל מימי העלייה לארץ ועד לימיו האחרונים, מעיד אחד הנוכחים כי רבים מהיושבים בקהל פשוט הזילו דמעות בזמן ההקרנה.

לאחר תפילת ערבית התיישב הציבור לסעודת מצוה ערוכה כיד המלך במהלך הסעודה נשאו דברים הרב אברהם אג׳יאשוילי חבר נשיאות איגוד הרבנים שדיבר על השילוב הנדיר של הרב כבעל תפילה עם רגש מיוחד יחד עם דברי התורה המיוחדים שידע ללקט לתבל ולהגיש בצורה ייחודית.

את מסכת הנאומים לערב זה חתם הרב גרשון בוטרשוילי שליט״א רב בית הכנסת בסיטי באשדוד שסיכם ועורר אודות ההתחזקות וההחלטות הטובות הצריכות להתקבל בערב זה.

עוד נכחו בשולחן הכבוד: הרב אברהם אלאשוילי בנו של הרב ויור מכון תורת הרב ומוסדות תפארת רפאל, הרב אברהם אשוויל רב הקהילה בקווינס שליווה את הרב במסעותיו בארהב, הרב אברהם אלאשוילי רב הקהילה במוסקבה שגם נשא דברים לזכר דודו הגדול.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.