מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ה 15.06.2015

היסטוריה בקון נורמנדי: ברית מילה לראשונה מזה עשרות שנים

בשבוע שעבר, נרשם רגע היסטורי בעיר קון שבחבל נרמונדי, כאשר השלוחים החדשים בעיר הרב מרדכי וזלטא לוין, חגגו ברית מילה לבנם בכורם, בברית שנערכה לראשונה בעיר מזה שלושים שנה ● האירוע המרגש נערך בהשתתפות אנשי הקהילה, שלוחי חב"ד, משפחת השלוחים, וגם יהודים מבוגרים שלא עזבו את העיר מאז שוחררה בידי כוחות הברית ● רגע מרגש: ה'וטרן היהודי' שהשתתף בשחרור חבל נורמנדי חיבק את השליח  לסיקור המלא ותמונות
היסטוריה בקון נורמנדי: ברית מילה לראשונה מזה עשרות שנים
זה כבר קרוב לשנה, שבעיר הגדולה, המרכזית במחוז כולו, פועלים השלוחים החדשים הרב מרדכי וזלטא לוין שיחיו. אולם בעקבות התנאים במקום, ונישואי התערובת שאכלו כל חלקה טובה, לא נחגגו אירועים יהודיים בעיר, וגם ברית מילה כדת וכדין.

עפ"י הידוע בקהילה, ברית המילה האחרונה נערכה במקום לפני שלושים שנה (!)
יהודי העיר, שהוזמנו לאירוע הבלתי שגרתי, שפשפו עיניים בתדהמה לנוכח מאות יהודים שגדשו ביום של חול את בית הכנסת הותיק של העיר. אולי חשבו שהמקום הפך זה מכבר להיסטוריה, עוד נקודה של מוזיאון, כפי שמוגדרים רוב נקודות הביקור של אלפי התיירים השוטפים את העיר מידי יום ביומו.

מלבד אנשי הקהילה, ותושבי העיר, הגיעו גם שלוחים מרחבי האיזור, והוריהם של השלוחים, המשמשים כשלוחים בשדה החינוך, כמנהלים ומחנכים במוסדות 'שניאור' בעיר אובערויליע בפרברי פריז זה עשרות שנים, הרב יוסף יצחק לוין והרב אליעזר ניסלביץ'.

כן השתתפו אחיו של השליח, הרב שמואל לוין השליח הראשי לחבל נרמונדי שמנהל בית חב"ד בעיר דוביל, ואח נוסף שיצא לשליחות בשנה האחרונה, הרב שלום דובער לוין, מנהל בית חב"ד בעיר לה האבר. מנהל 'לשכת ליובאוויטש האירופאית' השליח הרב יוסף יצחק גאראדעצקי, הרב דובער גאנזבורג, הרב יהודה לוין שליח בעיר קאן בדרום צרפת.

האורחים שהגיעו מרחוק, יכלו להתרשם מהמהפיכה הרוחנית שהצליחו השלוחים לחולל במקום מאז הגיעו בקיץ בשנה שעברה. ברחבי העיר ובסביבתה נוסדו שיעורים, לגברים ולנשים, לצעירים ומועדוני פעילות לילדים, ביקורי בית רבים שהובילו לקביעת מזוזות לראשונה, וזוגות תפילין רבים שנרכשו על ידי אבות המשפחה. אוכל כשר החל להיות זמין במקום, ואפשרות לתפילה בשבתות ובחגים.

האווירה הרוחנית, והתחייה היהודית, גורמת למהפך בדפוסי החשיבה של המקומיים, וצעירים רבים כמו גם צעירות יהודיות ניצלו בחסדי השם מכוונה להתבולל רח"ל בנישואי תערובת.
כמו כן, השלוחים מטפלים בפטירה ובקבורה של יהודים, ובהסברה רחבה מדוע חשוב להביא את הנפטר או הנפטרת לקבר ישראל.

בקהל היה ניתן להבחין ביהודים מבוגרים, שמתגוררים במקום עשרות שנים. כמה מהם עוד לא עזבו את המקום מאז פלשו כוחות הברית לעיר בדרכם לשחרר את אירופה הכבושה תחת הנאצים ימ"ש.

אחד מהם, לא יכל להתאפק וניגש לתת חיבוק ממושך לשליח הצעיר, תוך שהוא אומר לו: "הייתי אחד מהכוחות ששחררו את נרמונדי ולחמו בה, ואני לא זוכר אירוע יהודי כה מרשים וכה אותנטי בעיר זו, במשך שבעים השנים האחרונות!..."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.