מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ה 15.06.2015

מס הרכישה על דירות להשקעה יעלה בחודש הבא

הממשלה אישרה אתמול פה אחד את העלאת מס הרכישה למשקיעים בשיעור של 8-10 אחוז, החל מהחודש הבא. ההעלאה עדיין טעונה אישור של הכנסת בחקיקה ● על פי התכנית, החלה על רוכשי דירה שניה ומעלה, החל מהחודש הבא יחול מס בשיעור של 8% על שווי דירות בחלק שעד 4.8 מיליון שקל (לעומת מס מדורג של בין 5%-7% כיום). על החלק בשווי שמעל לשווי 4.8 מיליון שקל יחול מס בשיעור של10% (לעומת מס מדורג בין 8%-10% כיום) מס הרכישה
מס הרכישה על דירות להשקעה יעלה בחודש הבא
הממשלה אישרה אתמול פה אחד את העלאת מס הרכישה למשקיעים בשיעור של 8-10 אחוז, החל מהחודש הבא. ההעלאה עדיין טעונה אישור של הכנסת בחקיקה.

על פי התכנית, החלה על רוכשי דירה שניה ומעלה, החל מהחודש הבא יחול מס בשיעור של 8% על שווי דירות בחלק שעד 4.8 מיליון שקל (לעומת מס מדורג של בין 5%-7% כיום). על החלק בשווי שמעל לשווי 4.8 מיליון שקל יחול מס בשיעור של10% (לעומת מס מדורג בין 8%-10% כיום).

עבור דירה בשווי מיליון שקל, יעמוד מס הרכישה מעתה על 80 אלף שקל לעומת 50 אלף שקל כיום, העלאה של שלושים אלף שקלים. באוצר מעריכים כי ההעלאה תוריד את היקף רכישות המשקיעים בשוק הנדל"ן בכ־ 35 אחוזים.

ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אמר כי "זוהי מכת מוות ניצחת לשוק משקיעי הדירות. היא תגרום לכל המשקיעים למשוך את ידיהם מהדירות, תקטין באופן דרמטי את מלאי הדירות הנמצאות בשוק, ובמיוחד באזור הביקוש בתל אביב וגוש דן". עם זאת, כהן סבור כי התכנית תגרום מיידית להאמרת מחירי השכירות.

"כחלון במו ידיו יפגע דווקא בצעירים וחסרי הדירה, אותה אוכלוסיה שהוא מבקש לעזור לה, כביכול. גם עצם העלאת מס הרכישה באופן דרמטי הינה פעולה לא סבירה בעליל שהציבור לא יוכל לעמוד בה והפיאסקו של המע"מ אפס שהיינו עדים לו אשתקד, יהיה כאין וכאפס מול הנזק שהיא תגרום לשוק הדיור".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.