מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ה 14.06.2015

היסטוריה בוושינגטון: ס"ת יאחד את בירת ארה"ב ● תיעוד

דבר כזה עוד לא היה: השליח הרב לוי שם-טוב הודיע כי ארגון ידידי ליובאוויטש בארה"ב החלו ספר תורה מהודר שכתיבתו תתקיים בתוך משרדי הממשלה ואתרים היסטריים ● מה עומד מאחורי היוזמה ואיך הגיע לידיו ספר-תורה עתיק שיריעותיו צבועות באדום? ● לסיפור המלא וגלריית תמונות  היסטוריה בוושינגטון
היסטוריה בוושינגטון: ס
(צילומים: רון זאקס וברוך עזאגווי)
מאת כתב COL בוושינגטון

היסטוריה נרשמה השבוע בוושינגטון כשמאות איש צפו בהתרגשות בהתחלת כתיבת ספר תורה חדש ומהודר שיאחד את בירת ארה"ב ו-18 אלף איש בצורה שלא נעשתה עד כה.

השליח הרב לוי שם-טוב, סגן נשיא ארגון ידידי ליובאוויטש בארה"ב, הודיע לבאי הדינר היוקרתי שנערך באולם הנחשב אנדרו מלון אודיטוריום שהספר תורה ייכתב בידי סופר מיומן שמשתמש בנוצה שהוכנה במיוחד לכתוב על גבי פיסת הקלף "באותו צורה שספרי תורה נכתבו לאורך השנים".

בכירי הממשל האמריקאי, מנהיגי קונגרס, שגרירים ודיפלומטים בכירים, כמו גם דמויות מובילות בעולם העסקי, האקדמי והפוליטי מחאו כף כשמצלמות הוידאו התמקדו בידו האיתנה של סופר הסת"ם והראו על גבי מסך ענק איך המילה הראשונה של התורה "בראשית" נכתבת.

הייחודיות של ספר זה היא שפסוקים ממנו ייכתבו באתרים מרכזיים בוושינגטון הנוגעות למילות הספציפיות בתורה. "צדק, צדק תרדוף" ייכתב בבית המשפט העליון, פסוקים על רפואה ייכתבו במשרד הבריאות האמריקאי, מילים על מלחמה וביטחון ייכתבו במבנה הפנטגון - משרד ההגנה האמריקאי, ומילים על שלום ייכתבו במכון האמריקאי לשלום.

"בדרך זו, אנחנו נדגים את הרלוונטיות של תורתנו הקדושה, תורת חיים, לחיים העכשוויים", אמר הרב שם-טוב. "יוזמה זו תעזור להראות לקהילה היהודית ולקהילה הבינלאומית איך דברי תורה הם נצחיים ומהווים הוראה נמשכת לחיי היום יום".

התכבדו בכתיבת האותיות הראשונות: הרב אברהם שם-טוב, השליח הראשי לוושינגטון ויו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית וידידי ליובאוויטש בארה"ב; איש העסקים סיימון פאליק, ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו; עורך הדין המוערך מקס ברי ואישים נוספים.

ברי, מגדולי אספני יודאיקה הפרטיים בארה"ב, הלווה לאירוע ספרי תורה עתיקים מראשית המאה ה-17, כולל ספר תורה מתימן שנכתב על יריעות של עור צבי אדום. רבים הביאו התפעלות מהמראה הלא שגרתי ואת הערכתם שהתורה היא שקיימה את העם היהודי במשך דורות מלאות באתגרים ואנטישמיות.

"נצח ישראל לא ישקר", קרא הרב אברהם שם-טוב, על רקע הדאגה בקהילה היהודית מתוכניות הגרעין של איראן ושנאת יהודים גוברת במדינות אירופה. "הניצחיות של העם היהודי וארץ ישראל תנצח בעזרת ה' לטובת כל יושבי תבל".

שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר הודיע למתכנסים שהוא מחשיב את עצמו "חב"דניק כבוד" והודה לרבנים שם-טוב ותנועת חב"ד לכל פעולותיהם למען העם היהודי וארץ ישראל. "בזכותכם, יש עתיד והמשכיות לעם היהודי", הוא הצהיר.

בנוסף לכתיבת "התורה של וושינגטון", האירוע העניק מנורת כסף למנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס קווין מקארתי על-ידי יריבו הדמוקרטי, ג'ון לואיס, ולשר השיכון והפיתוח ג'וליאן קסטרו, המוזכר כמועמד מוביל למשרת סגן הנשיא לצד הילארי קלינטון בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב. מאט נוסנצ'וק, איש הקשר של הבית הלבן לקהילה היהודית, קרא אגרת מיוחדת מהנשיא ברק אובמה, לבאי האירוע.

ידידו של קסטרו, הרב חיים בלאק, שליח חב"ד בס. אנטוניו, טקסס וחבר המרכז לענייני חינוך, שיבח את חברו על תמיכתו העקבית. "אני פה היום כי קהילת ליובאוויטש מאוד משמעות לחיי", אמר השר קסטרו, שאינו יהודי. "מאז שהתחלתי את דרכי בחיים הפוליטיים בגיל 27, ליובאוויטש אימצה אותי ואני פועל לפי המסרים מהאמונה היהודית שלמדתי מהם ומהדלקת המנורה כי אור אחד יכול לגרש את החושך ולעשות שינוי בכולנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.