מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשע״ה 11.06.2015

שליחות רבותיי, שליחות: סיפורו של דוכן חב"ד בשבוע הספר

המבקרים החדשים "בשבוע הספר העברי", מופתעים לראות מחזה לא שגרתי: בין כל הדוכנים בספרים מכל הסוגים, עומדים שני חסידי חב"ד עם ארשת מסבירה פנים ולא כאלה שבאו 'לעשות ביזנס' ● מגזין שישי  דוכן חב"ד ביריד שבוע הספר
שליחות רבותיי, שליחות: סיפורו של דוכן חב
ר' שייע סגל על משמרתו בדוכן חב"ד בשבוע הספר (צילומים: ברלה שיינר)
משה בן חיים

המבקרים החדשים "בשבוע הספר העברי", מופתעים לראות מחזה לא שגרתי: בין כל הדוכנים בספרים מכל הסוגים, עומדים שני חסידי חב"ד עם ארשת מסבירה פנים ולא כאלה שבאו 'לעשות ביזנס' .

הרבי, כבר בשנות הלמ"דים, נתן הנחייה לשלוח נציגות לשבוע הספר ואף נהג להתעניין בפרטים. "פעם דיווחנו לרבי שזה לא ריווחי מבחינה עסקית", מספר ר' שייע סגל מקה"ת. "המענה שקיבלנו היה להמשיך הלאה. ומאז, כך אנחנו ממשיכים בכל שנה".

את השיחה עם ר' יהושע סגל, המכונה בפי-כל 'שייע', ערכנו בעוד הוא עומד על משמרתו בדוכן של ספרי קה"ת. בין משפט למשפט, הוא משיב באדיבות ובסבר פנים לפונים במגוון שאלות, ולא רק בענייני ספרים. "כשרואים שילוט של חב"ד, אנשים מגיעים", הוא אומר. "שואלים על אמונה, ובשביל זה אנחנו כאן".


צילום: ברלה שיינר

את מה שהרבי אמר אז, רואים בכל שנה. "מגיעים אנשים שלכפר חב"ד לא היו באים", מספר ר' שייע. יש שבאים בלי כיפה, ומבקשים ספרי חסידות עמוקים של הרבי מהר"ש. לא מדובר באנשים שקונים בשביל לקשט את הספרייה בבית, אלא ממש בכאלה שלומדים חסידות בעיון. נשמע מוזר? ר' שייע מביא סיפור:

"לפני שנתיים, הגיע מבקר עם זקן ארוך ובלי כיפה לראשו, וביקש ספרי חסידות מר' מני וולף. מסתבר, שהיה מגיע מפעם לפעם ורוכש בעיקר ספרי חסידות עמוקים.

בשנה שעברה, ר' מני פנה אליו והציע לו ללמוד בחברותא חסידות עם חסיד חב"ד בחולון. ואכן האיש החל ללמוד באופן קבוע. אין ספק, שהאמונה מחלחלת", מסכם ר' שייע.



"שנה שעברה הגיעה אישה לא דתייה וביקשה: יש לך אגרות קודש חלק כ"ה? היא פתחה הצביעה על מכתב מסויים, ושאלה: 'תוכל להסביר לי מה הרבי ענה לי כאן?' מסתבר, שהאישה קיבלה תשובה של הרבי לשאלה ששלחה עשרות שנים קודם, כשהיתה ילדה ב'סנדי סקול' ולמדה חומש בראשית. המכתב שהיא קיבלה נכנס והודפס ב'אגרות קודש'.

"היא שאלה את הרבי במכתב על חנוך ש'לקח אותו אלוקים', והרי יש לאדם בחירה חופשית? והיא ביקשה הסבר על תשובת הרבי".

"הסברתי לה", ממשיך ומספר הרב סגל, "כמו שהבנתי בדברי הרבי. שלכל אחד יש תפקיד בעולם. וברגע שהוא סיים את תפקידו בעולם – אין לו יותר מה לעשות בעולם הזה, והקב"ה לקח אותו. המסר הוא ברור: לי ולך ולכם יש תפקיד בעולם ולכן אנחנו כאן. ההסבר מאוד התקבל על דעתה.

"בשביל זה אנחנו שם, כלומר כאן, בשביל לתת לאנשים את התשובות", מסכם הרב סגל. "נהיה שם בכל שנה, כרצון הרבי, עד שהמשיח יבוא".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.