מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשע״ה 10.06.2015

נסיעת מבחן - סיאט לאון ST ● אלה ברכב

לשוק התחרותי של הסטיישן שולחת סיאט תבשיל שמתאים בדיוק לטמפרטורה הישראלית, המתכון: רשימת איבזור גבוהה וצריכת דלק חסכונית ● בדרך מחכים לה דעות קדומות ותרבות העדר הישראלית ● איך היא מתמודדת עם זה? ● שלחנו את שמואל מתן, כתב הרכב של COL, ליום טעימות...  נסיעת מבחן - סיאט לאון ST
נסיעת מבחן - סיאט לאון ST ● אלה ברכב
נסיעת מבחן - סיאט לאון ST

שמואל מתן



נתחיל בסקר קצר: מכירים סיאט? מה זה אומר לכם? סביר להניח שהתשובה של רובינו תהיה, יצרנית של מכונית קטנות וספורטיביות. זה לא מקרי, זה בדיוק מה שמכרה כאן סיאט בשנים האחרונות. אבל לאחרונה אנו רואים שינוי מגמה וכך אנו מוצאים יותר ויותר מוצרים משפחתיים מבלי לדלג על האופי הלטיני של סיאט הספרדית, כך ראינו את האלהמברה, איביזה FLOW ועכשיו את הלאון ST.

הלאון ST מתמודד בכבוד עם רבי המכר בקטגוריה, אבל ברגע שזה מגיע לרמת האבזור הארוכה , הניצחון הוא כמעט "נוק אאוט"! תמצאו כאן בין השאר: בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי ערפל עוקבי פנייה, פנסי לד בתאורת הפנים של הרכב, מערכת תאורה שנשארת גם אחרי שתעזבו את הרכב, דיבורית B.T מקורית, שליטה על תפריטי הרכב מההגה על מערכת המולטימדיה המצוינת (אבל המסך קצת קטן...) מראות צד עם הפשרת אדים, חיישני גשם ואורות והכל כסטנדרט!



לגירסת ההשקה נוסף גם חלון גג פנורמי חשמלי ענקי מהיר הפעלה (עם צל"ג על הכיסוי הקליל שמקרין חום לתא הנוסעים). את פרק האבזור חותם שלט הרכב המעניק לנו חוויה כפולה. פתיחת כל החלונות כולל חלון הגג הענק במהירות שמאפשרת לחום הישראלי להתנדף מהרכב ולחיצה שניה תסגור את כל מה שנשאר פתוח, כולל קיפול המראות החשמליות.



המושבים נוחים ותומכים והנסיעה חלקה וממש מיישרת את הכביש, אבל בסיאט כמו בסיאט הישיבה ספורטיבית ונמוכה ולא כ"כ נח לצאת ולהיכנס וזה גם גוזל מקום לאלו היושבים מאחורי הנהג. הנדסת האנוש מצוינת חוץ מהמיקום המוזר של המצת...

קונצרן פולקסוואגן מחזיק שלשה יצרנים עיקריים. סקודה העממית, פולקסוואגן השמרנית וסיאט הספורטיבית והמעוצבת. כך יוצא, שהאוקטביה, הגולף והלאון מיוצרים על אותה על פלטפורמת ה-MQB של הקונצרן, ולמרות שהבסיס אותו דבר, לכל אחד מאפיין שונה, הלאון למשל אמורה להיראות מעוצבת "הכי הכי".

במקרה הזה הלאון סטיישן מאבדת מעט את העיצוב הספורטיבי ונראית "מכובדת" ואפילו ניתן לזהות עצב כלשהוא בפנסים הקדמיים שנעדרו מהם פנסי הלד שמופיעים בתמונות היח"צ... מאידך תוכלו ליהנות מחישוקים קלים, מסילות גג, מראות מחודדות וחלונות אחוריים כהים.



המנוע של הלאון ST הוא ה- 1.2 TSI, המפיק 105 כ"ס  ומשודך לתיבה בת 7 הילוכים.

כבר היכרנו אותו בעבר בדגמים אחרים של הקונצרן וגם כאן הוא משלב נסיעה נמרצת בשילוב צריכת דלק מצוינת. אני לומד שהגיר הזה מעדיף שאתן לו להגיע לבד למהירות שהוא חפץ, ניסיונות להתייחס אליו כאל רכב ספורט הכניס רעש רב לתא הנוסעים. צריכת הדלק עמדה על 14.5 ק"מ לליטר.  

ה-ST היא גירסת הסטיישן של הלאון שהוארכה ב-27 ס"מ, כך נולד תא מטען עצום שרק האוקטביה גדול ממנו במעט. נפחו של תא המטען המגודל עומד על 587 ליטר או 1,470 ליטר עם קיפול המושבים (במשיכת קלה של ידית( זאת לעומת 380 ליטר בגרסת הלאון הרגילה.



גם במושב האחורי תקבלו תאורה לד אישית ופתחי מיזוג מאחור, אבל אין כאן את המרחבים של האוקטביה.

אז איך יצא בסוף התבשיל? זה עניין של טעם... מי שאוהב מרחבים יקח את האוקטביה, מי שיחפש את העיצוב והאיבזור העשיר יקח את הסיאט. גם המחיר נמצא ביתרון קל לעומת חלק מהמתחרות והוא עומד על 129,900 שקל. אנחנו בסופו של יום העדפנו לקחת הביתה את הלאון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.