מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ה 08.06.2015

המשטרה ממליצה: אופניים חשמליים - רק ברישיון

אופניים חשמליים הפכו זה מכבר לתופעה נפוצה, וגם במגזר החרדי ● לידיעת רוכבי האופניים החשמליים: המשטרה הודיעה היום (שני) כי תמליץ למשרד התחבורה על שינוי הנהלים והתקנות בכל הנוגע לשימוש בכלי הרכב הממונע  המלצות חדשות
המשטרה ממליצה: אופניים חשמליים - רק ברישיון
שוטר במבצע אכיפה (צילום מסך, ערוץ 2)

המשטרה ניסתה בעבר להגביל את השימוש באופניים חשמליים באמצעות תקנות שונות, אך ללא הצלחה יתרה, בין היתר בגלל הקושי לאכוף את התקנות. הבוקר הודיעה המשטרה כי תמליץ על הגבלות בשימוש האופניים החשמליים.

המשטרה הודיעה היום (שני) כי תמליץ למשרד התחבורה על שינוי הנהלים והתקנות בכל הנוגע לשימוש בכלי הרכב הממונע. ההמלצה המרכזית היא להגביל את השימוש בהם כך שיהיה רק תחת רישיון של כלי הרכב הממונע. כמו כן, גם הרוכב עצמו יהיה חייב ברישיון, והגיל המינימלי לשימוש יהיה 16.

"מאז חקיקת התקנות החדשות בעניין האופניים החשמליים, נתקלה המשטרה בקושי ממשי ביישומן, בעיקר נוכח הגיל הצעיר של רוכבי האופניים, מסוכנות הורדתם לכביש והחשש מהיפגעותם על ידי כלי רכב וכן - היעדר פיקוח על הכלים עצמם", נמסר הבוקר מדוברות המשטרה.

ההמלצות מתפרסמות בעקבות שורה של תאונות בהם היו מעורבים אופניים חשמליים. באגף התנועה מציינים, כי מאז חקיקת התקנות החדשות בעניין האופניים החשמליים, נתקלה המשטרה בקושי ממשי ביישומן.

הסיבות לקושי היו בעיקר הגיל הצעיר של רוכבי האופניים, הסכנה שבאכיפת ההוראה על הנהיגה בהם רק בכביש מחשש לפגיעת כלי רכב, וכן העדר פיקוח על הכלים עצמם.

עובדה זו הביאה את גורמי המקצוע באגף התנועה, בוחנים, תובעים ואנשי מחקר, לבחון באופן מעמיק את הנושא. בסיום הבחינה החליט ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, להמליץ בפני משרד התחבורה, על שינוי התקנות הקיימות, כך שיכללו דרישת רישוי הן של הכלי והן של הרוכב.

במשטרה מציינים הבוקר, כי "רק באופן זה ניתן יהיה להתמודד באופן אפקטיבי עם מסוכנות הכלי ולמנוע פגיעות בגוף ובנפש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.