מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ה 07.06.2015

הרב הרטמן על קבלת "יקיר הנוער": הפרס מגיע לרבי

ביום רביעי בשבוע שעבר קיבל הרב יוסף הרטמן "אות יקיר הנוער" לשנת תשע"ה על "מכון בר מצווה" אותו הפעיל בהתנדבות במשך ארבעים שנה ● בראיון למערכת COL מספר הרב הרטמן על הקמת הפרויקט בימי בראשית, על המשכיות, ועל 'עשייה עושה פירות'  לראיון המלא
הרב הרטמן על קבלת

ביום רביעי בשבוע שעבר, במתנ"ס העירוני בקריית מלאכי הוענק "אות יקיר הנוער" לשנת תשע"ה למחנך הוותיק הרב יוסף הרטמן. התואר הוענק לרב הרטמן על שייסד, הפעיל, אירגן ולימד בפועל במכון בר מצווה במשך ארבעים שנה, ובהתנדבות מלאה.


(צילום ארכיון: COL)

יש לציין כי הרב הרטמן ממשיך ומלמד עד היום בכתות ז' ומכינם לבר מצווה. בסיום מארגן בר מצווה משותפת עם עלייה לתורה בבית הכנסת המרכזי בנחלת הר חב"ד, ובדר"כ האירוע ממשיך בכותל המערבי.

שאלנו את הרב הרטמן על ימי הבראשית. לפני עשרות שנים, איך הכל התחיל?

הרב הרטמן: "לפני 40 שנה בתפקידי כמנהל מחלקת תרבות תורנית, הקמתי ביוזמתי "מכון הכנה לבר מצוה". לא היה זה חלק מתפקידיי הרשמיים באותה עת, זו היתה יוזמה שלי והקמתי אותו בהתנדבות. היו שני בי"ס תיכון, אחד דתי שבו קיבלו רקע מתאים על יהדות, ואחד לא. הפעלתי מורים, חלקם מאנ"ש, דאגתי לתקציבים מתאימים, ודאגתי לניהול התכנים.

כשהסתיים קורס הכנה כזה, היינו עורכים את העלייה לתורה בבית הכנסת המרכזי ב"נחלה", ואחר כך היינו יוצאים לכותל המערבי, או למקומות אחרים."

כאן הרב הרטמן מציין בהערכה את הרב בן ציון מזרחי שהיה מפקח האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, שסייע לפרוייקט במשך השנים ככל יכולתו.

לפני כמה שנים, הופסק המימון לפרוייקט, והרב הרטמן לא הרפה. להיפך, הוא לקח את הפרוייקט כמו "הבייבי שלו". "כבר כשמונה שנים אני מלמד אותם בעצמי כהכנה לבר מצווה בתיכון מקיף הכללי", הוא אומר.

לימדת תלמידים בבית ספר תיכון לא דתי במשך עשרות שנים. היום אתה רואה את הפירות?

"יש מאות שמניחים תפילין כל יום, אולי גם אלפים. אציין דוגמא: באחד המחזורים הראשונים לפני עשרות שנים, במסגרת המכון בר מצווה הכרתי נער בן 13, וערכנו איתו בר מצוה בכותל. הוא המשיך בלימודיו ואח"כ בצבא, וברבות השנים נהיה רס"ר בסיס בדרגת רנ"ג. קוראים לו מנשה זילכה.


הרב יוסף הרטמן עם רנ"ג זילכה בבסיס בדרום, במבצע מצה (ארכיון)


במבצע מצה עם מפקדים בבסיס בדרום

היום הוא יהודי שומר תומ"צ, ובנותיו לומדות במוסדות דתיים. והקשר שלנו נמשך: במשך השנים הוא עזר מאוד לחב"ד, הכניס אותנו לבסיס בו שירת, ועזר לנו. לפני פסח לחלוקת מצה שמורה, לפני חנוכה למבצע חנוכה וכו'.

הרב הרטמן פגש את רס"ב מנשה זילכה בהשגחה פרטית גם בבסיס תובלה בדרום, הבסיס אותו מאמץ הרב הרטמן מזה 40 שנה. "כשהוא עבר במסגרת תפקידו לבסיס הזה, הקשר והסיוע שלו נמשך. זו דוגמא אחת של עשייה שעושה פירות", אומר הרב הרטמן.

ב"אות יקיר הנוער" שקיבלת, אתה חש עידוד לפעולותיך?

"הפרס מגיע לרבי נשיא דורנו, הכל זה בכוחו. הקפדתי כל השנים לשלוח דו"חות מלאים לרבי על כל הפעילות".


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.