מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ה 07.06.2015

הרב דרוקמן לכומר בצ'כיה: סייע ל"גואל הקרקעות"

רבה של קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן, נחלץ לסייע לראובן ביליג "גואל הקרקעות" מגוש עציון, העצור בצ'כיה, עקב בקשת הסגרה מרוסיה על עבירת מס שביצע לכאורה לפני 12 שנה ● הרב דרוקמן פנה לכומר מקומי בצ'כיה שהסכים לחתום ערבות למעצר בית לביליג, וחתם אישית על כתב ערבות ואחריות כי ביליג יקיים אחר כל תנאי בית המשפט על מנת שישוחרר בערבות ● הרב דרוקמן ל-COL: "ידוע שגדולי תלמידי הבעש"ט היו מתעסקים במיוחד במצוות פדיון שבוים והיו מגיעים למקומות נדחים לצורך מצווה זו ששקולה כנגד כל התורה כולה" ● עו"ד מרדכי ציבין: "אני בטוח כי רבנים נוספים בישראל ובאירופה ממנו יראו וכן יעשו"  לסיפור המלא
הרב דרוקמן לכומר בצ'כיה: סייע ל
רבה של קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן ו"גואל הקרקעות" ראובן ביליג
רבה של קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן, נחלץ לסייע לראובן ביליג "גואל הקרקעות" מגוש עציון, העצור בצ'כיה, עקב בקשת הסגרה מרוסיה על עבירת מס שביצע לכאורה לפני 12 שנה. העבירות שמיוחסות לאיש, ראובן ביליג, נעשו לפי הטענה בחברת תשתית שבה עבד ואשר קשורה לאילי הון ישראלים. משפחתו חוששת לבריאותו.

ביליג (63) מתגורר באלון שבות שבגוש עציון. הוא מוגדר נכה צה"ל (50 אחוז) לאחר שנפצע פעמיים במלחמת יום הכיפורים - פעם כנווט של מפקד החטיבה יוסי פלד, ופעם בקרב על מוצב החרמון. הוא סובל מכוויות ורסיסים שעדיין בגופו. בשנים האחרונות מוכר ביליג בהתנחלויות כ"גואל קרקעות". בעבר עבד כמנהל בחברת תשתיות שהייתה פעילה ברוסיה, ואף היה מבעלי המניות בחברה.

לראשונה זה 12 שנה יצא ביליג מהארץ לצ'כיה כדי להשתתף בחתונה של עובדת שלו. ב-5 במאי נעצר בשדה התעופה בפראג עקב בקשת הסגרה מרוסיה על עבירת מס שבוצעה לכאורה בפעם האחרונה שלא היה בארץ – כאשר ביליג עבד באותה חברת תשתיות. ביליג כלל לא ידע שהוא מבוקש על ידי הרוסים, ומעולם לא זומן לחקירה.

כעת ממתין ביליג בצ'כיה לדיון שיתקיים בבקשת ההסגרה שלו ומנהל מאבק משפטי נגד הסגרתו ולשם שחרורו בערבות. משפחתו סיפרה כי לאיש היסטוריה של מחלות לב והרשויות לא מוכנות לאפשר לו לקבל תרופות. קונסול ישראל בפראג ביקר אותו ומנסה לשכנע את שלטונות הכלא לאפשר לו לקבל תרופות. רשויות הכלא לא מאפשרות לו גם להניח תפילין.

הרב דרוקמן נחלץ לסייע לביליג, על פי בקשת עו"ד ציבין, ופנה לכומר מקומי בצ'כיה שהסכים לחתום ערבות למעצר בית לביליג.

"הקהילה הדתית המקומית יידעה אותי כי מר ביליג הינו דתי אדוק, אבא נהדר לשמונה ילדים ובעשר השנים האחרונות היה עסוק בעזרה לנוער מקופח ובעסקי צדקה. הוא אדם מהימן ולא רק שהבטיח להישאר ברפובליקה הצ'כית במשך כל זמן המשפט, אלא שהרבה אנשים מכובדים, כולל מר ציבין, הציעו את ערבותם תמורת שחרורו של מר ביליג ממעצר. מר ביליג הינו חולה אנוש. במיוחד מחלת הלב וכלי דם מסכנת את חייו בגלל המתח הרב שמלווה בהחזקתו במעצר. כך קרה כאשר מיד לאחר שהועבר לבית הסוהר, סבל מר ביליג מהתקף והועבר לבית החולים".

"אין לי כל כוונה להתערב במשפט זה ולמרות שאני משוכנע בחפותו של מר ביליג, אני מבין כי היא צריכה להיות מוכחת בבימ"ש עצמאי. אני מאמין מאוד כי בגלל הסיבות אשר צוינו לעיל, אין להחזיק את מר ביליג במעצר ובקשתי אליך להשתדל בעד שחרורו ממעצר".

פרקליטו של ביליג, עורך הדין מרדכי ציבין: "מדובר בישראלי מלח הארץ, העובר סבל גופני ונפשי כבד. מניסיון, צ'כיה ידועה ברמה הגבוהה שלה בשמירה על זכויות אדם ולכן אני סמוך ובטוח שלא תיתן יד לרמיסת זכויותיו של אזרח ישראלי שומר חוק בגלל עבירה שלא נעשתה. אנחנו נאבקים נגד הסגרתו ומקווים שישחררו אותו בערבות בהקדם".

הרב דרוקמן ל-COL: "ידוע שגדולי תלמידי הבעש"ט היו מתעסקים במיוחד במצוות פדיון שבוים והיו מגיעים למקומות נדחים לצורך מצווה זו ששקולה כנגד כל התורה כולה. ואני מקווה שרבנים נוספים יצטרפו לבקשה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.