מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״ה 03.06.2015

חסידי חב"ד בתרגיל הענק של ארגוני החירום ● צפו בתיעוד

ארגוני החירום זק"א ואיחוד הצלה ערכו היום תרגיל משותף של אירוע רב נפגעים במסגרת התרגיל הארצי הגדול "נקודת מפנה 15" בו תרגלו כוחות החירום מוכנות לירי מתמשך של טילים כמו גם מוכנות לרעידת אדמה ● בין המשתתפים נכחו חסידי חב"ד המתנדבים בארגוני ההצלה השונים ● סיקור ותיעוד  נקודת מפנה 15
חסידי חב

ארגוני החירום זק"א ואיחוד הצלה ערכו היום תרגיל משותף של אירוע רב נפגעים במסגרת התרגיל הארצי הגדול "נקודת מפנה 15" בו תרגלו כוחות החירום מוכנות לירי מתמשך של טילים כמו גם מוכנות לרעידת אדמה. ארגוני זק"א ואיחוד הצלה, תרגלו את כלל המתנדבים, בהתאם לתרחיש הייחוס שנקבע לתרגול.

במסגרת תרגיל העורף הלאומי 'נקודת מפנה 15' ערכו הארגונים זק"א ואיחוד הצלה אימון מתנדבים משותף במוסד לימודי ביישוב 'מבוא חורון', בו תרגלו תרחיש של טיפול בנפגעים ובחללי אסון כתוצאה מנפילת טיל על מבנה ו/או תרחיש רעידת אדמה. בתרגיל השתתפו ותורגלו הנהלות הארגונים, המטה והמוקדים, מפקדי המחוזות, ראשי סניפים ומתנדבי הארגונים.

התרגיל כלל הדמיית 400 פצועים וחללים - היל"ת! - המפוזרים בשטח מוסד הלימודים ובסביבתו. בנוסף כלל התרגיל הפעלת מתנדבים בתאי שטח אורבאניים לצורך ביצוע פעולות רפואיות מצילות חיים ותיעוד ואיסוף חללים. התרגיל כלל איתור גופות  נעדרים באמצעות יחידת כלבי חיפוש והצלה.

בארגונים איחוד הצלה וזק"א הביעו שביעות רצון מההירתמות של מפקדי ומתנדבי זק"א ואיחוד הצלה לתרגיל ולקיחתם ברצינות המירבית את ההזדמנות לתרגל את המתנדבים ברמה ארצית בכל התרחישים.

בנוסף, ארגון זק"א בהיותו 'ארגון עזר לשעת חירום' מוכרז על ידי שר הביטחון. ישתלב בתרגילי שטח מחוזיים שיתקיימו ברחבי הארץ במשימות הבאות: הקמת והפעלת תחנות ריכוז חללים, סיוע אזרחי וסיוע בתחנות רע"מ.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א אמר "מתנדבי זק"א שפועלים בזירות אסון בשגרה יתנו מענה בזמן חירום. כארגון חשוב לנו לתרגל את המתנדבים לאירועים מסוג זה עם כמות גדול של נפגעים והרוגים למקרה שחלילה נזדקק להם". והוסיף "מהירות התגובה של מתנדבים והפעילות המקצועית בשטח נותנת לנו את האפשרות להיות מוכים לשעת חירום".

אלי ביר, נשיא ישראלייף אמר "ישראל מאוימת בעשרות תרחישים בניהם נפילת טילים במרכז הארץ. כארגון חירום רפואי אנו מתאמנים בכדי להיות מוכים לכל תסריט".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.