מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״ה 03.06.2015

סערת הסנדוויץ: "תפסיקו לשתוק ותזעקו את זעקת העם היהודי"

סערת סנדוויץ ה'דבר-אחר' ממשיכה להכות גלים: הרבצ"ר לשעבר הרב ישראל וייס, תוקף את שתיקת הפוליטיקאים הדתיים: "אני קורא בקריאה נרגשת לכל מי שקדושת הצבא זורמת בעורקיו, שיקום, שיצעק, שיעלה על במת הכנסת, שיאמר 'רבותיי, לא במחנה היהודי יימצא דבר-אחר" סערת הסנדוויץ
סערת הסנדוויץ:
סנדוויץ. אילוסטרציה
חיים ברון

תת אלוף (במיל') הרב ישראל וייס, הרב הצבאי הראשי לשעבר, קרא בראיון עם שרה ב"ק בגלי ישראל למנהיגי הציבור הדתי לאומי להתנגד בתוקף להחלטת הצבא בביטול העונש בפרשת 'סנדוויץ הדבר-אחר' וכן לא חוסך ביקורת מהפוליטיקאים הדתיים.

כזכור, לפני מספר ימים דווח בתקשורת שצה"ל העניש חייל שאכל כריך ובו בשר 'דבר-אחר'. בעקבות הסערה התקשורתית שפרצה, דובר צה"ל הודיע על ביטול העונש. "בצה"ל נמשיך לשמור על כשרות מחד, אך לא נחטט בכריך של חייל מאידך", אמר דובר צה"ל.

"אני קורא בקריאה נרגשת לכל מי שקדושת הצבא זורמת בעורקיו, שיקום, שיצעק, שיעלה על במת הכנסת, שיאמר 'רבותיי, לא במחנה היהודי יימצא דבר-אחר", פתח הרב וייס את דבריו והוסיף: "אני מרגיש שאני בודד במערכה הזאת. אני הופך להיות ה'לא נורמלי' היחיד שנלחם לטובת קדושי ישראל.

"אמרתי אתמול שרבים מן העם הזה בהיסטוריה הקרובה והרחוקה היו מוכנים להקריב את חייהם על מנת לא לאכול חזיר ואנחנו נותנים לגיטימציה, 'הכל בסדר'. אם הצבא מתבייש בזה אז מחר בבוקר יכנס ה'דבר-אחר' לא 'אחד-על-אחד' אלא באלפים אל הצבא ואף אחד לא יוכל לאמר מילה, אף מפקד לא יוכל לשפוט את חייליו וגם לא ירצה, למה לו לשפוט אם מחר בבוקר מבטלים את הקביעה שהוא קובע".

כשנשאל וייס מה היה רוצה להגיד למנהיגי הציבור הדתי לאומי, בניהם השר נפתלי בנט והרב אלי בן דהן שהוא סגן שר הביטחון, ענה "הדממה שלכם מדממת", והוסיף "עשו עם זה מה שאתם מבינים, אבל ליבי שותת. אני לא צריך להיות המנהיג של העם כולו, זהו תפקידכם ולא משנה באיזה מקום אתם נמצאים עכשיו, אם אתם בצבא או לא. הצבא הוא של כולנו. תפסיקו לשתוק. תזעקו את זעקת העם היהודי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.