מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשע״ה 02.06.2015

כינוס תורה בישיבת חב"ד באלעד: "הקפדה על כשרות מהודרת"

עפ"י בקשת הרבי, נערך בימי התשלומין כינוס תורה בישיבת חב"ד באלעד. נושא הכינוס היה ההקפדה היתירה בליובאוויטש בעניין כשרות כינוס תורה בישיבה באלעד
כינוס תורה בישיבת חב
(צילומים: COL אלעד)
עפ"י בקשת הרבי, התקיים בימי התשלומין באולם ישיבת 'תומכי-תמימים' באלעד "כינוס תורה". נושא הכינוס היה 'הכשרות'. ללבן ולדון יחד אחד העניינים העקרוניים והחשובים ביותר בליובאוויטש -הקפדה יתירה בכשרות האכילה ושתיה שיהיו ברמה הטובה ביותר.

פתח את הכינוס הרב יואל בייטש - משגיח בישיבה, אשר נשא דברים על החשיבות הרבה שמקדישים במיוחד בליובאוויטש בדיוק כשרות האכו"ש. שתהיה ברמה הגבוהה ביותר וסיפר סיפור שמיימי על מקורבים של השליח הרב מאניס פרידמן שפנו אליו עם בעיית 'דיבוק' שהאישה נתקפה. הרבי ענה על הפתק דיוק בענייני אכו"ש ומני אז סרה הבעיה לחלוטין. הסיפור ממשיך הלאה, במופת מפליא לא פחות.

הרב יעקב קטן - מנהל רוחני בישיבה, סיפר על השתלשלות התקנה של כינוסי תורה בליובאוויטש מאז שנת התשח"י עפ"י הוראת הרבי. על קיום התקנה בשנות האור בבית חיינו וכן המשיך להרחיב כקודמו, בנושא הכותרת של הכינוס הנוכחי בישיבה - 'הכשרות'. ציין כמה דוגמאות מתשובות של הרבי לאנ"ש שכתבו על בעיות שונות והרבי ענה לדייק בעניין הכשרות.

אורח הכבוד היה הרב צבי ברינגר (יועץ ומומחה בעל-שם לכשרות) אשר הרצה שעה ארוכה בטוב טעם, בליווי מצגת מושקעת על עולם הכשרות בימינו, על תהליכי הייצור השונים. כמו"כ הרחיב את הדיבור על הבעיות שבבישול עכו"ם שבמוצרים, חומרי הגלם, ה'לכתחילה' וה'בדיעבד' שבהכשרים השונים.

בין לבין שאלו תלמידי התמימים את שאלותיהם על מגוון ההכשרים בימינו; מנות מוכנות במטוסים. ועוד. כולם ציינו סיפוק רב מהידע החדש והרחב שהרב ברינגר הוסיף. וביקשו לקיים בעתיד סדרת הרצאות ממוקדות בנושאי הכשרות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.